inhouden LPG en extra info SID

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Bubba
Geregistreerd lid

Re: inhouden LPG en extra info SID

Bericht door Bubba » di 25 jan, 2011 20:30

@Ton77 (en alle anderen die wel willen maar denken niet te kunnen):
Meerdere wegen leiden naar Rome... ;)
Er zijn voldoende mensen hier met meer dan gemiddelde interesse en kennis om dit "euvel" te omzeilen.
Ik was er ook zo een..... B*R was een mooie basis, maar zelf doen blijft veeeeel leuker!
Alles wat ik weet heb ik ook van deze club; bijzonder waardevol en nog gezellig ook ;)! Lees, luister en doe, dat is mijn advies. Zorg voor een goede spare ECU, goede voeding en minimaal een goede BDM-interface. Schrijf je in bij Ecuprojects en start enjoying the wonderful world of T7Tuning!

Maarten
Lid van verdienste

Bericht door Maarten » wo 26 jan, 2011 0:14

Laat je niet afschrikken door een paar onbekende termen, Ton. Ik ben ook absoluut geen computerexpert en het is me toch gelukt om T7suite aan de gang te krijgen. We zijn allemaal als beginner begonnen. :wink:

Verzamel de spullen die Bubba noemt, lees het T7 ECU topic aandachtig door en stel gerichte vragen. Zelf je SID aanzetten is vele malen leuker dan het laten doen.

Tip: organiseer een BBQ en laat achteloos een T7 ECU en connector rondslingeren. Aan het eind van de dag kan je met T7suite overweg. Met een hamburger in de hand legt het een stuk duidelijker uit. :wink:

AcidStyle
Geregistreerd lid

Bericht door AcidStyle » wo 26 jan, 2011 18:20

Maarten schreef: Tip: organiseer een BBQ en laat achteloos een T7 ECU en connector rondslingeren. Aan het eind van de dag kan je met T7suite overweg. Met een hamburger in de hand legt het een stuk duidelijker uit. :wink:
:rotfl: @ tip :pleased:

Ton77
Geregistreerd lid

Bericht door Ton77 » do 27 jan, 2011 2:06

Omdat jullie ermee omgaan is het simpel voor jullie maar voor mij is het echt abracadabra al die termen ik ben meer het type dat iemand het voor me laat doen tegen een vergoeding en een pot bier :D

Bubba
Geregistreerd lid

Bericht door Bubba » do 27 jan, 2011 8:06

En hoe denk je dat wij het geleerd hebben dan? Ook met een potje bier in de hand, hoor ;)!
Maar goed, it's your choise.....

Ton77
Geregistreerd lid

Bericht door Ton77 » do 27 jan, 2011 11:14

bedankt voor de motieverende woorden maar dit is echt iets wat ik niet aan zou durven
veels te benauwd om alles in de war te gooien of zoiets

jwaterink
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door jwaterink » vr 28 jan, 2011 0:53

Als je specifieke misfires hebt op 1 cylinder en alleen op autogas en je hebt Vialle en hij heeft een 2 ton of meer gedraaid,

Inspuitmondje of injector van de gasinstallatie naar de malle

Lijkt sprekend op die sloep van mij en op de problemen bij Arbilen.

jeroenp
Geregistreerd lid

Bericht door jeroenp » vr 28 jan, 2011 14:19

en we zijn bijna weer on topic :D
Misfires waren opgelost, dit lag aan een slechte contact (los veertje) in de DI cassette.

Alhoewel afgelopen ochtenden met de koude starts eerst nog een 20-50 misfires op benzine. Het lijkt ook net alsof de motor op 3 poten loopt . Op LPG, als de motor warm is, alleen misfires bij gas loslaten, maar dit is normaal (zeggen de deskundigen). Ik ga binnenkort toch maar terug naar de xxx6xx bougies en daarna de vacuumslangen checken.

Plaats reactie