Ik vroeg me af welke mogelijkheden er zijn op het gebied van tuning voor een Saab-motor zonder turbo.
Zelf heb ik een 2.3 maar ik zou wel eens willen weten of er meer mogelijk is.
Weet iemand hier meer van
nee, niet echt, misschien een paar pk´s door een andere uitlaat of een ander luchtfilter, maar...... als je er een turbo opschroeft dan zijn de mogelijkheden "grenzeloos" (ik weet het, dat is niet echt een optie)
Waarom niet? Andere zuigers, zuigerstangen koppakking, inlaat- en uitlaatcollector, turbo, kabelboom, downpipe, solenoid valve, di cassette, nokkenassen en je bent er Ok, misschien nog een paar andere dingetjes, maar op de sloop moet je alles kunnen vinden (op de zuigers en de zuigerstangen na)
Heb je wel een vette 2,3 turbo en met aangepaste software +100pk
Ja, met een turbo lijkt me helemaal gaaf, alleen dat zie ik nog niet zo snel gebeuren. Die koop ik na deze 900 misschien.
Maar bijv. een vriend van mij gaat een snellere brandstofspuit installeren of iets dergelijks. Waardoor hij ook ongeveer 10pk extra zegt te realiseren.
grotere injectoren ga je echt niet van vliegen hoor, ik zou dat geld in mn zak houden en sparen voor een 2.3 turboconversie (VET) of sparen voor 900 FPT ....