Bericht
door RVL » di 02 sep, 2014 8:21
Dit was de 5e SLS op rij waaraan ik meedeed. Dit keer niet als navigator met broer RJ, die verhinderd was, maar met navigator Rob Heuft en in de Sport klasse. De eerste keer dus achter het stuur en dat is me zeeeeer goed bevallen.
De SLS staat er om bekend dat het een echte rijrally is, maar de navigatoren konden hun borst ook nat maken. Het was op alle fronten zeer heftig. De tijsschemas's waren, vooral op vdag 1 en 2, zeer krap. Gelukkig was het weer prachtig, de route ging over super rally wegen met nauweljks ander verkeer dan de andere rally deelnemers. Het tempo lag zeer hoog en er was weinig ruimte voor fouten. Rob moet constant op top niveau navigeren en ondergetekende moest het tempo hoog houden. Onze Saab hield zich wederom fantastisch en speelde werkelijk met de vele bochten en hoogteverschillen in de Eifel en Ardennen. Een feest om met deze zeer snelle Saab 96 te rijden. Het tempo lag hoog en veel Alfa's en Porsches hadden het nakijken (zie de foto waar we de goudkleurige Porsche inhaalden, die dacht ons eruit te kunnen rijden, ha, ha). Onze resultaten waren wat wisselend. Op dag 1 stonden we 15e, dag 2 10e, derde dag 8ste en de laatste dag lieten we helaas wat meer controles liggen dan de concurrentie, maar we eindigden toch op een mooie 13e plaats (van de 36 deelnemers).
We kijken terug op een prachtig evenement. Zeer goede organisatie, fantastische routes, mooie hotels, een hoop gezelligheid in de auto en aan tafel met de andere deelnemers en de altijd weer leuke start en finish op de boulevard van Scheveningen. Kortom een top evenement. Het is me een raadsel waarom er niet meer Saabs aan de start verschijnen. Dit is zonder twijfel een van de mooiste rally van het jaar. Komop Saabrijders, wees volgend jaar van de partij!
Groet, Rik