Electrische ramen

1985-1987
Plaats reactie
sb90
Geregistreerd lid

Electrische ramen

Bericht door sb90 » di 20 jul, 2010 12:31

Hallo forummers;

Weet één van jullie of het mogelijk is electrische ramen in een 90 in te bouwen?
Enig idee welk setje ik dan het best zou kunnen aanschaffen? (2e hands ook goed, liefst relatief goedkoop).

Ik kreeg te horen dat ik, wanneer ik dit doe, ook vast zit aan andere deurpanelen..

Iemand nog suggesties, enige ervaring hiermee?

Zal het aansluiten en inbouwen van de mechanismes meevallen, of moet ik met erg veel dingen rekening houden?

Groeten,

Niels

brinky
Donateur
Donateur

Re: Electrische ramen

Bericht door brinky » di 20 jul, 2010 12:37

Je kunt mechanismes van een 900 classic inbouwen. Deuren zijn hetzelfde. Je deurklink zit misschien in de weg... dan moet je die verplaatsen naar boven en nieuwe type harde deurpanelen monteren.

Dus: mechanismes, kabelboom, regelunit in middenconsole met knopjes en dan de complete zaak aansluiten...

Ik denk dat het al met al een beste dag werk is!

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » di 20 jul, 2010 12:59

Ik heb in mijn '77 96 een mechanisme van een 900 gebruikt. Na wat aanpassingen in de vorm van verwijderen van overbodige armen en hefbomen is dat goed gelukt. In een 90 moet dat dus ook lukken, zelfs nog makkelijker dan in een 96. Ook de bedrading en het schakelpaneeltje heb ik van een 900 overgenomen, dat zit nu ook boven de vloer tussen de stoelen.

Het enige wat je aan het deurpaneel moet veranderen is het netjes afwerken van het gat van de zwengel. In de 96 heb ik er een rond chromen plaatje voor zitten met een boutje aan de achterkant, oorspronkelijk bedoeld voor het afdekken van gaten in wastafels... je kunt ze ook wel vinden voor het afdekken van gaten voor antennes e.d.

sb90
Geregistreerd lid

Bericht door sb90 » di 20 jul, 2010 21:13

Dit zijn wel tips waar ik iets mee kan!

Ik hoop dat de deurklink niet in de weg zit (zit onder de "balk" op de deur zegmaar).

Nog suggesties hoe ik aan het mechanisme van een 900 classic kan komen?

Bedankt voor jullie tips!

sb90
Geregistreerd lid

Bericht door sb90 » di 20 jul, 2010 21:13

72sonett3 schreef:Ik heb in mijn '77 96 een mechanisme van een 900 gebruikt. Na wat aanpassingen in de vorm van verwijderen van overbodige armen en hefbomen is dat goed gelukt. In een 90 moet dat dus ook lukken, zelfs nog makkelijker dan in een 96. Ook de bedrading en het schakelpaneeltje heb ik van een 900 overgenomen, dat zit nu ook boven de vloer tussen de stoelen.

Het enige wat je aan het deurpaneel moet veranderen is het netjes afwerken van het gat van de zwengel. In de 96 heb ik er een rond chromen plaatje voor zitten met een boutje aan de achterkant, oorspronkelijk bedoeld voor het afdekken van gaten in wastafels... je kunt ze ook wel vinden voor het afdekken van gaten voor antennes e.d.
Hoe werk je het gat van de zwengel af?
Daarmee bedoel ik; Hoe krijg ik het boutje aan de achterkant bevestigd; enig idee?

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » di 20 jul, 2010 22:36

sb90 schreef:Hoe werk je het gat van de zwengel af? ... Hoe krijg ik het boutje aan de achterkant bevestigd?
Het zijn kant- en klare plaatjes met een boutje er aan gelast, die steek je door het bestaand gat van de zwengel in het deurpaneel, plaatje er achter, moertje er op en klaar.

Een 900 raammechanisme is wel te vinden hier op SF bij onderdelen te koop gevraagd, of op marktplaats, of zelf op de sloop iets zoeken.

Rik Tuin
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Rik Tuin » zo 05 sep, 2010 22:12

Ik zou gewoon een universele set kopen. Als je op marktplaats kijkt bij auto-onderdelen diversen vind je ze wel. Dergelijke setjes zijn erg goed, niet te duur en ze zijn in ieder geval nieuw. Bij de setjes zitten diverse maten afdekkapjes. Ik zou de doorvoer rubbers van de 900 gebruiken van de a-stijl naar het portier. De juiste gaten zitten al in de stijl en de portieren en die rubbers hebben een ruime doorvoer. Ik heb de 900 doorvoerrubbers gebrukt voor de cv in mijn 4-drs 99.

Plaats reactie