schurend/aanlopend geluid bij gaspedaal Saab 90

1985-1987
Plaats reactie
peterhelm
Geregistreerd lid

schurend/aanlopend geluid bij gaspedaal Saab 90

Bericht door peterhelm » wo 17 mar, 2010 14:38

Hallo allemaal. Sinds kort hoor ik (met name tijdens optrekken in 1) een schurend geluid bij mijn gaspedaal. Het is net als of de gaskabel ergens tegen aanloopt. Een draaiend deel tegen de gaskabel. Als ik stil sta en gas geef komt het niet voor. Weet iemand wat er aan de hand kan zijn? 't klinkt niet echt fris.

Tool
Geregistreerd lid

Bericht door Tool » wo 17 mar, 2010 14:41

Ik denk dat je blok kantelt en iets raakt.. Zou eens onder de kap koekeloeren of je ergens schuurplekken ziet.

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » do 18 mar, 2010 1:47

Krukaspoelie tegen het schutbord t.g.v. versleten motorsteunrubbers. Lijkt mij een voordehandliggende verklaring.

peterhelm
Geregistreerd lid

Bericht door peterhelm » do 18 mar, 2010 10:13

Het was alleen wat anders.. De onderste bout waar de dynamo op kantelt was eruit getrilt tegen het schutbord aan. Als ik gas gaf trok the V-snaar de dynamo scheef, waardoor die uitstekende bout tegen de V-snaar liep.

Tool
Geregistreerd lid

Bericht door Tool » do 18 mar, 2010 10:21

Ah dat is ookwel een originele idd :lol:
Heb je wel een beetje borgmiddel op de bout gedaan bij het terugmonteren?

peterhelm
Geregistreerd lid

Bericht door peterhelm » do 18 mar, 2010 10:29

Nee, de Saab staat nog stil. Het was gister donker toen ik de bout er eindelijk weer in had gewurmt. Vanmiddag verder. Wat kan je er toch weer lekker bij zeg, bij dat moertje.

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » do 18 mar, 2010 13:33

Normaliter zit er ook geen borgmiddel op dat moertje... maar is vast aandraaien voldoende. Komt ook bijna geen kracht op de moer te staan.

Robert Jansen
Geregistreerd lid

Bericht door Robert Jansen » do 18 mar, 2010 14:00

:oops: En hier is er maar 1 de schuldige...
Sorry man, had het idee dat hij gewoon goed vast zat toen ik klaar was. :oops: :oops: :oops: :oops:

peterhelm
Geregistreerd lid

Bericht door peterhelm » do 18 mar, 2010 15:55

Robert Jansen schreef::oops: En hier is er maar 1 de schuldige...
Sorry man, had het idee dat hij gewoon goed vast zat toen ik klaar was. :oops: :oops: :oops: :oops:
Hee, no problem. Ben blij dat ik er nu achterkom en niet op het moment dat mijn hele V-snaar naar z'n grootje is. (Of moet ik jouw V-snaar zeggen..Tnx man)

Robert Jansen
Geregistreerd lid

Bericht door Robert Jansen » do 18 mar, 2010 22:15

Nou ben blij dat je er zo relax over doet, zelf vind ik het niet echt chique van mezelf. :roll:
Mja, al doende leert men zullen we maar zeggen, beetje jammer dat ik dit leerde op iemands anders auto alleen. :wink:

esalet
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door esalet » do 18 mar, 2010 22:17

Ja jeetje, maar heb je die filmpjes gezien van hoe Peter naar zijn werk rijdt. Nou sorry hoor, maar dan moet het ook niet gek vinden dat er iets lostrilt...... :wink: :wink:
http://www.youtube.com/watch?v=qc8ZRBBInm8

Oh wacht ff, het was toch dat andere filmpje op Youtube :lol: :lol:

peterhelm
Geregistreerd lid

Bericht door peterhelm » vr 19 mar, 2010 11:27

esalet schreef:Ja jeetje, maar heb je die filmpjes gezien van hoe Peter naar zijn werk rijdt. Nou sorry hoor, maar dan moet het ook niet gek vinden dat er iets lostrilt...... :wink: :wink:
http://www.youtube.com/watch?v=qc8ZRBBInm8

Oh wacht ff, het was toch dat andere filmpje op Youtube :lol: :lol:
:lol: :lol: Tja die wegen hier in de omgeving.. Gelukkig kan ik nu lopend naar mijn werk. (eigenlijk vind ik dat jammer want nu wordt de 90 minder uitgelaten... :cry: )

't euvel is weer gefixt trouwens.

Plaats reactie