Vanochtend breng ik mijn vriendin naar haar werk, maar ben met de Mitsubitshi bedrijfsbus in plaats van met de Saab 90. En wat kom ik tegen een lichtblauwe Saab 90 op de Cattepoelseweg in Arnhem in tegenovergestelde richting komt hij me tegemoet. Ik zwaai heftig maar tevergeefs. Dus ik Tineke afzetten op haar werk en rijdt dezelfde route terug. DAt doe ik anders nooit, maar je weet maar nooit. Ik met haviksogen speuren naar de licht blauwe 90.
En het onmogelijke gebeurd. Ik spot de 90 door de bomen heen op een afgelegen parkeerplaats van het Openluchtmuseum.
Ik parkeer gauw de bus en loop het terrein op en daar spot ik de puntgave 90. Ik heb zelfs het lef om een gebouwtje in te lopen. Twee mannen spreken me aan en vragen of ik iemand zoek. Euh... Nou zeg ik, ik zie daar een mooie Saab 90 staan en vroeg me af van wie die is.
Een van de mannen lacht en bekend dat het voertuig van hem is.
Een erfstuk van zijn opa die via een oom en tante nu in zijn bezit is gekomen. Hij is van oktober 1984 met 148.000km op de teller en is echt in nieuwstaat. Bovendien woont ie gewoon in mijn Arnhem. Hij is zeker liefhebber, maar meer omdat het een erfstuk is vanuit de familie. Ik heb hem ook maar even op deze website gewezen, dus wieweet meldt hij zich nog wel....
Okay de pics: