Nieuwe plaatjes
-
esalet
- Donateur (8x)

Nieuwe plaatjes
Dag collega-gekken,
Hier modules.php?set_albumName=album639&op=m ... _album.php nieuwe plaatjes van mijn toch wel mooiste Saabje. Op 13 september 1986 door mijn ouders aangeschaft, op bestelling want ze wilden per se Admiraal Blauw 131H.
Origineel: alles, dus ook de eerste lak, het eerste blok en de eerste bak.
Niet origineel: de blauw leren voorstoelen en achterbank (uit een 900 van de sloop), de hoedenplank met boemboxen (van de donor-90), het hemeltje (uit een Silver Arrow van de sloop), de rubbermatten (van de sloop in Denemarken) de trekhaak en de Silverspokes (uit Zweeeeeden).
De originele voorstoelen, achterbank, hoedenplank, matten en velgen heb ik nog en ga ik ongetwijfeld ooit weer terugbouwen, dan zijn er gewoon altijd twee "setjes" mogelijk!
Het oude, hangende en doorrookte hemeltje (mijn vader rookte sigaren) heb ik ook nog, maar die ga ik toch maar niet meer terug-inbouwen denk ik. Wel bewaren of course.............
Ook niet origineel maar wel helemaal erbij horend: de Christoffel-plaquette die mijn vader er in 1986 in heeft geschroefd, en die sinds 1958 altijd in de auto van mijn ouders heeft gezeten (zie het kleine kevertje in de rand). Achtereenvolgens in: 1958 Kever, 1963 Cortina, 1965 Cortina, 1970 Toyota Crown (die was moooooiiii), 1975 Capri II GT (hoezo tweede jeugd?) en 1982 Saab 99 (ook Admiraalblauw, bestaat niet meer helaas, ging errug veel aan stuk maar de Saabliefde was geboren, vandaar de daaropvolgende aanschaf van de 90 die wel kwalitatief prima bleek te zijn).
Hier modules.php?set_albumName=album639&op=m ... _album.php nieuwe plaatjes van mijn toch wel mooiste Saabje. Op 13 september 1986 door mijn ouders aangeschaft, op bestelling want ze wilden per se Admiraal Blauw 131H.
Origineel: alles, dus ook de eerste lak, het eerste blok en de eerste bak.
Niet origineel: de blauw leren voorstoelen en achterbank (uit een 900 van de sloop), de hoedenplank met boemboxen (van de donor-90), het hemeltje (uit een Silver Arrow van de sloop), de rubbermatten (van de sloop in Denemarken) de trekhaak en de Silverspokes (uit Zweeeeeden).
De originele voorstoelen, achterbank, hoedenplank, matten en velgen heb ik nog en ga ik ongetwijfeld ooit weer terugbouwen, dan zijn er gewoon altijd twee "setjes" mogelijk!
Het oude, hangende en doorrookte hemeltje (mijn vader rookte sigaren) heb ik ook nog, maar die ga ik toch maar niet meer terug-inbouwen denk ik. Wel bewaren of course.............
Ook niet origineel maar wel helemaal erbij horend: de Christoffel-plaquette die mijn vader er in 1986 in heeft geschroefd, en die sinds 1958 altijd in de auto van mijn ouders heeft gezeten (zie het kleine kevertje in de rand). Achtereenvolgens in: 1958 Kever, 1963 Cortina, 1965 Cortina, 1970 Toyota Crown (die was moooooiiii), 1975 Capri II GT (hoezo tweede jeugd?) en 1982 Saab 99 (ook Admiraalblauw, bestaat niet meer helaas, ging errug veel aan stuk maar de Saabliefde was geboren, vandaar de daaropvolgende aanschaf van de 90 die wel kwalitatief prima bleek te zijn).
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

-
sb129h
- Donateur (2x)

-
Impala72
- Geregistreerd lid
-
mmd1962
- Donateur (2x)

-
esalet
- Donateur (8x)

Hoi Martin,
Eigenlijk bedoelde ik het wat bescheidener: ik vind de Admiraalblauwe 90 de mooiste van mijn eigen drie Saabjes (dus mooier dan de Ambassadeurblauwe 90 en de Hemelsblauwe 95).
Maar niet het mooiste van alle Saabjes op het Forum, laat staan het mooist van sowieso alle Saabjes!
Dan zou ik eerder denken aan een zwarte 99 combicoupe turbo uit 1978 of zo, uiteraard met Incavelgen en met schuifdak. Oeiiiiiiiii, da's mooi!!
Eigenlijk bedoelde ik het wat bescheidener: ik vind de Admiraalblauwe 90 de mooiste van mijn eigen drie Saabjes (dus mooier dan de Ambassadeurblauwe 90 en de Hemelsblauwe 95).
Maar niet het mooiste van alle Saabjes op het Forum, laat staan het mooist van sowieso alle Saabjes!
Dan zou ik eerder denken aan een zwarte 99 combicoupe turbo uit 1978 of zo, uiteraard met Incavelgen en met schuifdak. Oeiiiiiiiii, da's mooi!!
-
mmd1962
- Donateur (2x)

-
esalet
- Donateur (8x)

-
esalet
- Donateur (8x)

Inderdaad, die zijpanelen (overigens blauw neigend naar grijs, ik denk dat het op de foto grijzer overkomt dan in werkelijkheid) zijn origineel van de 90 en er horen dus lichtblauw pluchen stoelen en bank bij.Style&Co schreef:mee eens! Of het moet zijn dat de grijze interieurpanelen en vloerbedekking vervangen worden door blauwepeterhelm schreef:Prachtig!!!!! Niks meer aan doen.
!
De donkerblauwe zijpanelen van de driedeurs 900 waar het blauwe leer uit komt heb ik ook nog wel, maar die heb ik er maar niet ingezet omdat ik een hoop werk heb gehad om de originele 90-panelen strak én waterdicht (met afwateringsplastic aan de binnenkant enz.) er in te krijgen.
Dit om een eventuele terugbouw in de toekomst naar compleet standaard te vergemakkelijken.
En dan heb ik toch dat donkerblauwe setje weer compleet (ik hou van setjes....)
Oja, als er iemand nog een donkerblauw knieschot voor een 900 heeft, ik houd me aanbevolen (dan heb ik het setje helemaal weer compleet, voor als ik het ooit wil verkopen of zo....)
-
S@@bman
- Geregistreerd lid
Héél mooi, vooral van achteren
.
Je kunt 'originaliteit' op vele manieren interpreteren.
Zolang je de auto aankleedt met originele onderdelen (dus delen die er in die tijd op zaten of als optie te krijgen waren), is hij voor mij origineel.
Als je een auto in de staat houdt waarin je hem koopt, is hij dus niet noodzakelijk origineel
.
Ik vind alleen het lederen interieur te 'pimpy'.
Verder is hij prachtig
.
Zolang je de auto aankleedt met originele onderdelen (dus delen die er in die tijd op zaten of als optie te krijgen waren), is hij voor mij origineel.
Als je een auto in de staat houdt waarin je hem koopt, is hij dus niet noodzakelijk origineel
Verder is hij prachtig
-
esalet
- Donateur (8x)

Helemaal mee eens, en je hebt het precies goed gezien: de Silverspoke velgen en de rubber matten staan ook in de 1986 accessoire-catalogus, maar de leren stoelen komen uit een 900 en zijn in een 90 nooit geleverd, ook niet als accessoire.S@@bman schreef:Héél mooi, vooral van achteren.
Als je een auto in de staat houdt waarin je hem koopt, is hij dus niet noodzakelijk origineel.
Verder is hij prachtig.
Misschien dat ik - in deze lijn - alleen de stoffen stoelen en bank weer terugzet en de silverspokes lekker laat zitten, kan ook natuurlijk!
Enneh Nike: