Restauratie voltooid!

1985-1987
Nielz
Geregistreerd lid

Restauratie voltooid!

Bericht door Nielz » ma 13 aug, 2007 23:49

De reparatie van de grote roestgaten onder de grill en de koplampen van mijn 90 heb ik deze week voltooid. Dit geeft de auto gelijk een hele andere aanblik. Ook de nummerplaat wordt vervangen aangezien deze niet veel meer was. Hieronder volgen de foto's:

Vóór de restauratie:
Afbeelding

Na de restauratie:
Afbeelding

In de fotogalerij staan onder mijn naam nog meer foto's van de restauratie.

peterhelm
Geregistreerd lid

Bericht door peterhelm » di 14 aug, 2007 11:40

Ik kan alleen maar zeggen WOW!!! Goed werk Nielz!
Dit is nou precies wat ik aan mijn 90 moet doen. Al denk ik dat mijn keivanger nog een stukje rotter is dan die van jou voor je restauratie.
Ik hoor graag alles! Tijd,kosten,materialen enz!

sb129h
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door sb129h » di 14 aug, 2007 12:20

Of foto's van de werkzaamheden zelf?

Lian

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » di 14 aug, 2007 19:42

Dat ziet er goed uit!!

Sander86
Geregistreerd lid

Bericht door Sander86 » vr 17 aug, 2007 21:50

Ja..

zeker mooi gedaan nu ziet die
er niet zo goed uit als die van mij
van voren :wink:

GR je broertje :P

Bas
Geregistreerd lid

Bericht door Bas » zo 19 aug, 2007 18:17

Je 90 ziet er weer schitterend uit!

Goed werk.

Bas

esalet
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door esalet » wo 22 aug, 2007 11:44

:bluethumb:
We moeten ze eens naast elkaar zetten, ik heb precies dezelfde met RL aan het begin! Had dezelfde kwaal, is ook opgelost.

mmd1962
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door mmd1962 » wo 22 aug, 2007 21:16

ziet er weer hartstikke goed uit hoor Niels.
goed werk gedaan

mmd1962
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door mmd1962 » wo 22 aug, 2007 23:40

nog leuker is alle 3 de dames naast elkaar te zetten, in de admiraal blauw kleur

esalet
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door esalet » do 23 aug, 2007 22:17

:donot:
Hoho, dat gaat zomaar niet! :wink:
Admiraalblauw is geen Ambassadeurblauw!

Jouw Saab (wat is ze trouwens mooi en wat wordt ze steeds mooier!) is (inderdaad) Admiraalblauw, maar die van Nielz en mijn tweede 90 (de donor die niet dood wilde en nu weer volop leeft, alias "De Ambassadeur") zijn Ambassadeurblauw.
Met ingang van modeljaar 1987 heeft Saab het marineblauwe Admiraalblauw vervangen door een iets donkerder Ambassadeurblauw. Je ziet het op een foto nauwelijks en in het echt moet je de wagens naast elkaar zetten om het te zien.

Bij de meeting vorig jaar in Meppel was ik met "De Admiraal", inderdaad precies dezelfde tint als de jouwe (en met P aan het begin, dus 86).
Maar de wagen in dit topic is Ambassadeurblauw evenals mijn donorsaab, beiden hebben dan ook R aan het begin van het kenteken.

Maar genoeg gepredikt: het lijkt me altijd hartstikke leuk 90's naast elkaar te zetten. Doen we ze gewoon alle vier.
Of nog beter: een 90-meeting!!! (en dan mogen alle niet-donkerblauwe ook komen, soepel hè!)

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » zo 07 okt, 2007 11:59

Mijne is momenteel niet zo fotogeniek, daar ze ook deels gerestaureerd wordt. Vooral de rechter zijkant achter en de motorkap zijn niet fraai.

Ze vliegt al een aantal weken met de wielen laag boven de grond. De voorste 2 + ondertriangel liggen er af om de rotte wielophanging zo goed te herstellen dat ze er weer 20 jaar tegenaankan. Maandagavond laat, hoop ik haar zo goed als klaar te hebben.

Ondertussen fotografeer ik verschillende stappen voor documentatie, zodat anderen, die (Klokkerholm) plaatmateriaal en andere plekken willen lassen een goed overzicht krijgen van "do's & don'ts" en waar vooral op gelet moet worden.

esalet
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door esalet » ma 08 okt, 2007 13:13

nike schreef:
esalet schreef:Admiraalblauw is geen Ambassadeurblauw!
;-(+ is er iemand op je kleine teentje gaan staan :wink:
:facts: Ik moet m'n nerd-reputatie toch hoog houden! :wink:

mmd1962
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door mmd1962 » do 11 okt, 2007 8:11

hahaha :D :D :D :D :D lekker weer dit hoor.
ik begrijp de heer esalet wel hoor, maar dat komt omdat we alle2 een admiraal blauw meid hebben.
maar het kan wel bij elkaar staan je ziet het verschil dan wel.
trouwens mij is ter ore gekomen dat de admiraalblauw, niet zo heel veel meer zijn op dezen aardkloot.
dan worden de onze misschien wel de museum stukken, SAAB90 MISSMUSEUM. lol sorry hoor ik liet me ff gaan. :wink:

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » ma 15 okt, 2007 11:08

He Nielz, je schreef dat er foto's van de restauratie aan de voorzijde in je album zouden staan. Maar waar dan? Ik ben wel nieuwsgierig.

Nielz
Geregistreerd lid

Bericht door Nielz » di 16 okt, 2007 10:05

Steve-O schreef:He Nielz, je schreef dat er foto's van de restauratie aan de voorzijde in je album zouden staan. Maar waar dan? Ik ben wel nieuwsgierig.
Ja klopt, alleen helaas heb ik niet veel meer dan wat ik in dit topic al geplaatst heb. Ik zal kijken waar de foto's zijn gebleven :P . Zodra ik er meer heb dan laat ik dat wel even weten.

PS: Ik ben er tijdens de restauratie achtergekomen dat mijn 90 aan de zijkant is overgespoten. Dit verklaart het lichte kleurverschil :cry: . Nou moet ik zeggen dat het wel een goede kleur is, aangezien ik er pas na een half jaar ben achtergekomen... :roll: :wink:

Plaats reactie