Saab 90 kopen met defecte versnellingsbak
-
Rabostud
- Geregistreerd lid
Saab 90 kopen met defecte versnellingsbak
Bij een garagehouder in het zuiden des lands staat een mooie, witte 90 te koop voor een schijntje (499 euri). Het enige nadeel is dat de versnellingsbak defect is. Volgens de garagehouder is dit gebeurd omdat de auto al 2 jaar bij hem stil staat. Wta vinden jullie, is het de moeite waard om deze auto te kopen, of kan ik beter voor wat meer geld een rijdende 90 aanschaffen?
-
Paul99
- Geregistreerd lid
Van stilstaan gaat een bak niet stuk. Ik zou het een stuk aannemelijker vinden als een koppelingcilinder stuk is waardoor de auto niet meer van zijn plek komt.
Wat is de km-stand van de auto en is het onderhoud bekend? Algehele staat? Maar als je wat geduld hebt komt er vast wel een redelijk goede langs voor hetzelfde bedrag.
Wat is de km-stand van de auto en is het onderhoud bekend? Algehele staat? Maar als je wat geduld hebt komt er vast wel een redelijk goede langs voor hetzelfde bedrag.
-
Rabostud
- Geregistreerd lid
-
jelger
- Geregistreerd lid
deze auto staat niet voor niets al een jaar of 2 (??) te koop.
is gestaag in prijs gezakt.
ben je een zelfklusser? of zou je zulk werk uitbesteden? in het geval van het laatste, laat deze staan, en wacht gewoon even af, besteed je geld aan een ander exemplaar. er komen geregeld redelijke exemplarem met apk voor ca <1000 euro langs.
is gestaag in prijs gezakt.
ben je een zelfklusser? of zou je zulk werk uitbesteden? in het geval van het laatste, laat deze staan, en wacht gewoon even af, besteed je geld aan een ander exemplaar. er komen geregeld redelijke exemplarem met apk voor ca <1000 euro langs.
-
Rabostud
- Geregistreerd lid
-
Paul99
- Geregistreerd lid
oh deze!! Die staat idd al eeuwen te koop voor een zeer straffe prijs. Is destijds een discussie over gevoerd wat dan de limited edition was.Rabostud in een andere topic schreef:http://www.vanderaa-autos.nl/
-
nacra 93
- Donateur

http://zoek.autotrader.nl/dslnl/cars_ad ... 000135.css
Teerring das lang geleden dat ik die gezien heb en nog steeds te koop
dat wordt niks meer met em 
Teerring das lang geleden dat ik die gezien heb en nog steeds te koop
-
Wouter
- Donateur (2x)

Deze 90 is interessant voor deze prijs als deze a) hard is en b) als de versnellingsbak zelf goed is. De 'defecte' versnellingsbak kan een kwestie zijn van een defecte koppelingscylinder of afstelling van de versnellingspook. Maar hoezo komt een garagehouder daar niet achter? Als hij zegt dat de bak kapot is door het stilstaan, begin ik toch aardig te twijfelen aan z'n kennis..
-
De900C-GAS
- Geregistreerd lid
-
esalet
- Donateur (8x)

Krijg de link even niet open.
Was dat niet degene waar al die onzin bij stond, zoals "sierglanslak" (gewoon effen witte unilak, niks mis mee maar ook niks om apart te vermelden), "getint glas" (in een 90???), "limited edition" (is nooit gemaakt van een 90, ja een of andere super airflow versie in Finland, maar dat is dit definitely not).
Ik vind € 500,-- voor een niet rijdende 90 teveel.
En idioot dat ze zo enorm veel vroegen een paar jaar terug (ik herinner me bedragen van rond de €2.000,--)
Geen goed gevoel bij.
Was dat niet degene waar al die onzin bij stond, zoals "sierglanslak" (gewoon effen witte unilak, niks mis mee maar ook niks om apart te vermelden), "getint glas" (in een 90???), "limited edition" (is nooit gemaakt van een 90, ja een of andere super airflow versie in Finland, maar dat is dit definitely not).
Ik vind € 500,-- voor een niet rijdende 90 teveel.
En idioot dat ze zo enorm veel vroegen een paar jaar terug (ik herinner me bedragen van rond de €2.000,--)
Geen goed gevoel bij.
-
esalet
- Donateur (8x)

-
Rabostud
- Geregistreerd lid
-
esalet
- Donateur (8x)

Mijn donor-90 (Ambassadeurblauw, 1987, 140.000 km, APK tot feb 2008, nieuwe hemel, harde body en bodem, lak motorkap niet zo mooi) bewaar ik voor het geval de familie-90 (300.000 km) ooit aan een nieuw blok of bak toe zal zijn.
Dat moment komt wellicht nooit omdat ik er maar 2.500 km per jaar mee rijdt (met de familie-90 dus).
Dus de donor-90 is een soort van te koop.
Je bent welkom om te komen kijken in Utrecht.
De auto is nu uit de belastingen, dus de proefrit is erg kort (oprit op en neer), bij serieuze interesse kan hij wel weer in de belasting.
Dat moment komt wellicht nooit omdat ik er maar 2.500 km per jaar mee rijdt (met de familie-90 dus).
Dus de donor-90 is een soort van te koop.
Je bent welkom om te komen kijken in Utrecht.
De auto is nu uit de belastingen, dus de proefrit is erg kort (oprit op en neer), bij serieuze interesse kan hij wel weer in de belasting.