Beste Forumleden,
Van onze Saab 90 hebben de koplampwissers het nooit gedaan.
Bij nader onderzoek bleek het ophangoog gebroken en de motor was om zijn eigen as gaan zwaaien.
Motor uitgebouwd (boutje zit helaas nog vast in het ventilatorhuis)...
Een nieuwe (ouwe) motor gescoord en beide motortjes gecombineerd tot één gereviseerde.
Alleen: hoe zaten die 4 draadjes nou vast van de benodigde electra?
Aansluiting nummers van links naar rechts (ondersteboven gezien vanaf de zwarte achterkant van het motortje:
Pin Nr Plaats aansluiting op behuizing
31 (hoge aansluiting vooraan) => lijkt mij aarde - pool(?)
53a (vooraan)
31a (achteraan)
53 (achteraan)
Wil iemand even de moeite nemen om onder de motorkap van zijn Saab 90 kijken en van links naar rechts de kleuren van de bedrading aangeven?
Dat scheelt mij enorm veel werk met een electra schema uitzoeken of alle bedrading doormeten.
Alvast bedankt voor de moeite,
Koplamp wisser motortje electra aansluitingen
-
Gele aero
- Donateur (8x)

Re: Koplamp wisser motortje electra aansluitingen
Helaas, Helaas,
Ik heb net op vakantie de stekertjes allemaal losgetrokken omdat het motortje toch al niet werkte en de accu nogal vreemd deed. Ik zal snel even in de Haynes bladeren om te kijken of daar de volgorde in staat.
Ik heb net op vakantie de stekertjes allemaal losgetrokken omdat het motortje toch al niet werkte en de accu nogal vreemd deed. Ik zal snel even in de Haynes bladeren om te kijken of daar de volgorde in staat.
-
CeeBee
- Geregistreerd lid
Bedankt alvast voor de moeite, maar in noch de Haynes's (90-99-900 of 900), noch de Vraagbaak staat ook maar iets over de pinbezetting van het 90 motortje. ook alle digitale naslagwerken hebben geen info. Men gaat er blijkbaar vanuit dat men 900 motortjes heeft (iedere koplamp een eigen motortje...).
Vandaar mijn noodkreet...
Please please, 90 bezitters kijk eens onder uw motorkap, zo moeilijk is dat toch niet?!
Vandaar mijn noodkreet...
Please please, 90 bezitters kijk eens onder uw motorkap, zo moeilijk is dat toch niet?!
-
Gele aero
- Donateur (8x)

Klopt heb net even zitten kijken in de Haynes, maar daar staan twee motortjes afgebeeld, voorzover ik al iets snap van die schema's. Hopen dat iemand de moeite neemt onder de kap te kijken, want op den duur wil ik de mijne ook weer aansluiten.

-
Steve-O
- Donateur (8x)

[quote="Gele aero"]Klopt heb net even zitten kijken in de Haynes, maar daar staan twee motortjes afgebeeld, voorzover ik al iets snap van die schema's. Hopen dat iemand de moeite neemt onder de kap te kijken, want op den duur wil ik de mijne ook weer aansluiten.
[/quote]
Onlangs gecheckt, te vinden in het schema via deze link:
http://uk.geocities.com/saab99tips/Wiri ... Wiring.htm
kies dan de links naar het juiste schema (de 90 staat erbij) en print het even groot uit.
via de explanation-link vind je de afkortingen van de kleuren.
BK = black
BL = blue
etc.
Heet Gele Aero trouwens Vincent?
Onlangs gecheckt, te vinden in het schema via deze link:
http://uk.geocities.com/saab99tips/Wiri ... Wiring.htm
kies dan de links naar het juiste schema (de 90 staat erbij) en print het even groot uit.
via de explanation-link vind je de afkortingen van de kleuren.
BK = black
BL = blue
etc.
Heet Gele Aero trouwens Vincent?
-
yuan
- Geregistreerd lid
de aansluitwijze is 53a-rood//31a-geel//53-bruin//31 is min zie ook haynes manual saab 99 69-79 idem 90
succes
mvg bob
succes
mvg bob
-
Gele aero
- Donateur (8x)

Nee gele aero heet geen Vincent maar Eelke