Met spoed gevraagd, in/rond Utrecht kom ik het meteen halen: de bout en moer waarmee de (rechter, maar de linker zal hetzelfde zijn) reactiearm van de achteras vastzit aan de body van de auto. De reactie-armen worden ook wel "hondenbotten" genoemd. Het is een ongeveer 7 cm lange bout met en 16 mm kop en alleen aan het eind schroefdraad (de rest is glad, daar past de bus van de reactie-arm mooi overheen) en een moer van 18 mm.
Mijn 90 is biiiiiijjjjjjna APK goedkeurd, maar ik krijg die ene reactie-arm er niet af en moet óf het rubber vervangen óf de goeie, reeds klaarliggende reactie-arm van de donor erop zetten.
Ik heb zelfs van de donor met de flex (slijptol) al het blik rond de bevestiging van de reactie-arm losgemaakt om bout en moer op de grond liggend met verfbranders en kruipolie en brute kracht te kunnen bewerken. Zonder resultaat.
Die op de op te knappen auto zelf zitten heb ik tot de helft losgedraaid gekregen, maar zit nu ook muurvast. Muur- en muurvast. En nou kan ik de kop van de bout er wel afslijpen, maar dan kan ik de boel niet meer bevestigen.....
HELP, met spoed gevraagd: bevestiging reactie-arm
-
Thom
- Donateur

reactiestang
zo'n bout/moer heb ik wel voor je - gratis. Ik heb ook nog het plaatstaal waar de reactiestang tussen bevestigd wordt (nieuw) mocht je dat mee kapot slijpen of mocht het verroest zijn.
Gr
Thom
Gr
Thom
-
sb153b
- Geregistreerd lid
Etienne,
Mooi aanbod van Thom.
Probeer eerst de moer weer terug! te draaien en als ie los is een paar keer heen en weer met flink wat kruipolie. Dat heeft al heel wat bouten en moeren toch losgekregen.
Tot het weghalen van omringende plaatwerk zou ik me persoonlijk alleen bij donoren (arm beestje!) beperken...
Als uiterste nood kan je een zgn moerensplijter gebruiker, ook met een dremeltje of een babyijzerzaag de boel overdwars inslijpen/zagen tot tegen de draad (percisiewerkje) verminderd de kracht waarmee ie vastzit en vergemakkelijkt het bewerken met wd40 oid. Als je het een beetje tactisch zonder teveel beschadigen doet kan dat losdraaien gewoon met de passende ringsleutel. Dit was vorig jaar de enige manier waarop ik de bovenste achterschokdempermoeren aan een zijde heel kon verwijderen...
Cornell
Probeer eerst de moer weer terug! te draaien en als ie los is een paar keer heen en weer met flink wat kruipolie. Dat heeft al heel wat bouten en moeren toch losgekregen.
Tot het weghalen van omringende plaatwerk zou ik me persoonlijk alleen bij donoren (arm beestje!) beperken...
Als uiterste nood kan je een zgn moerensplijter gebruiker, ook met een dremeltje of een babyijzerzaag de boel overdwars inslijpen/zagen tot tegen de draad (percisiewerkje) verminderd de kracht waarmee ie vastzit en vergemakkelijkt het bewerken met wd40 oid. Als je het een beetje tactisch zonder teveel beschadigen doet kan dat losdraaien gewoon met de passende ringsleutel. Dit was vorig jaar de enige manier waarop ik de bovenste achterschokdempermoeren aan een zijde heel kon verwijderen...
Cornell
-
esalet
- Donateur (8x)

Re: reactiestang
he, da's mooi! Heb meteen op de routeplanner gekeken. Is het Voorst (Oude IJsselstreek) of Voorst (Ambt Montfort)?Thom schreef:zo'n bout/moer heb ik wel voor je - gratis. Ik heb ook nog het plaatstaal waar de reactiestang tussen bevestigd wordt (nieuw) mocht je dat mee kapot slijpen of mocht het verroest zijn.
Gr
Thom
Het plaatstaal is niet nodig gelukkig, ik heb alleen aan de donor zitten slijpen en als ik aan de Ambassadeur slijp is het alleen de kop van de bout (die al een stukje los is en dus uitsteekt en eraf geslepen kan worden).