´Nieuw´ vriendje op de weg

1985-1987
esalet
Donateur (8x)
Donateur (8x)
Regio: NL - Provincie Utrecht

Re: ´Nieuw´ vriendje op de weg

Bericht door esalet » do 18 mei, 2023 16:27

En nog wat vragen: alles wat er over de voorgeschiedenis bekend is is welkom, het enige wat ik weet is een nieuwe tenaamstelling in mei 1992. Die heeft er dan toch een jaar of acht mee gereden tot de voorlaatste APK in 2000.
Je hebt er fraaie lichtmetalen velgjes onder, niet origineel SAAB maar ze misstaan hem zeker niet.
Dan nog een tip voor de snelheidsmeter: onder de motorkap even het punt opsnorren waar de kabel aan de klok vastzit, en daar (zachtjes!) aan trekken. Wie weet helpt het en anders een andere snelheidsmeter, ik vermoed dat ze bij de sloperij in Enter nog wel te krijgen zijn.
Maar wat een leuk verhaal verder, houd ons op de hoogte.
"De 90: de revival van de Funky Trunky Saab!!"
http://www.saab-90.nl
1986 90 Admiraalblauw (317.000 km) (vanaf nieuw in de familie)

Moemsmoen
Donateur
Donateur
Regio: NL - Provincie Gelderland

Re: ´Nieuw´ vriendje op de weg

Bericht door Moemsmoen » do 18 mei, 2023 22:37

[]

Er staat momenteel 274.000 op de teller. Hij staat sinds December 2022 op mijn naam en is in Mei 2023 voor 2 jaar APK gekeurd.
Van de voor geschiedenis weet ik ook vrijwel niks. Ik heb hem gekocht van de zoon van de eigenaar, hij heeft er inderdaad een aantal jaar in gereden maar is ondanks onwel geworden en mag niet meer rijden. Daarom mocht de auto ook weg. De zoon kende de auto vrijwel niet.
Omdat de buitenkant van de auto niet mooi is heb ik vrijwel geen foto’s. Binnenkort ga ik met het exterieur aan de gang en zal ik wel een fotootje posten.

Van de snelheidsmeter ga ik zeker bekijken, een werkende teller is toch een stukje leuker dan Flitsmeister…
Laatst gewijzigd door Vyv op vr 19 mei, 2023 9:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote
Saab 90 ‘84