Hiermee start ik een waarschijnlijk in tijd erg lange thread (want ik ben een beginnend sleutelaar die in de verloren uurtjes wat fröbelt aan zijn tweede saab, als projectje om te leren sleutelen
Om te beginnen heb ik nodig: een zogenaamde Rode Haynes (dat gaat wel lukken, waarschijnlijk scoor ik er al een op de komende onderdelendag).
Maar daarnaast de speciale Saab-tool nr 83 90 023. Het is een rondgebogen stuk ijzer"draad", met een uitsteeksel eraan. Je hebt het nodig om tussen diafragmaveer en het huis te kunnen plaatsen. Het kan ook met coaxkabel of zo, maar dat schijnt iets minder goed te gaan en ik wil me als beginnend sleutelaar maar zo goed mogelijk voorbereiden.
Heeft iemand zo'n ding te LEEN voor me, en is dat toevallig iemand die naar de onderdelendag komt? Och en als het niet te duur is wil ik het evt. ook wel kopen, maar ja, je gebruikt het hoogstzelden. Liever lenen dus. Kunnen we niet een soort "pool" van dit soort saabtools opzetten? Ik woon in Utrecht (lekker centraal) en heb veel ruimte, dus wie weet is dit een idee om nog eens uit te werken.
En dan moet er uiteraard een nieuwe set koppelingsplaten komen. Wie heeft tips waar dit goed en uiteraard voordelig (ik ben een Hollander ondanks de Franse achternaam
En: doe je dan altijd meteen ook de drukgroep of hoeft dat niet per se?