Afgelopen vakantie nog even e.e.a. gecontroleerd, remmen gangbaar gemaakt (was eigenlijk al nagenoeg prima), en bekeken waarom Fleur stuurt/rijdt als een "dweil".
Resultaat: Schokbreker linksvoor rot + behoorlijk veel speling op het stuurhuis.
We zijn er toch mee op vakantie geweest (kon nog wel en defensief gereden) en hebben, zoals hier denk ik wel bekend, stil gestaan ivm een afgebroken draadje van de dynamo.
ANWB ter plaatse, draadje gerepareerd, en verder alles prima, vakantie kon gelukkig doorgaan! (Tevens enorm veel hulp gehad van een forummer, super SUPER bedankt hiervoor!).
Afijn. Bij terugkomst samen met mijn partner het interieur van Fleur onder handen genomen.
De lederen bekleding van een Saab 9000 is eruit gehaald en ligt nu tijdelijk opgeslagen (gaat weg), en er is stoffen grijs/zwart interieur voor in de plaats gekomen.
Ook de deurpanelen en vloerbekleding zijn aangepast, waardoor de 90 er nu weer behoorlijk netjes uit ziet!
Sindsdien wordt er dan ook absoluut NIET meer gerookt in de 90, iets wat altijd positief is natuurlijk.
Mijn vriendin stoorde zich aan het kapotte en tevens hangede hemeltje, dus we hebben besloten om tevens de hemelschaal en de c-stijlen eruit te halen. FYI: Bij een 2-deurs sedan kan de hemel, mits stoelen en middenconsole uitgebouwd, door het rechter portier (bijrijdersportier).
We hebben besloten om simpele katoenstof aan te schaffen (kleur zwart), en om ca 250 splitpennen zwart te spuiten.
Mijn vriendin heeft de hele hemelschaal schoongemaakt en vooraf afgetekend, zodat we wisten waar de splitpennen moesten komen. Zij heeft dit allemaal (naar mijn bescheiden mening) zeer netjes aangebracht en bevestigd, met als resultaat dat we een "nieuwe" hemelschaal en "nieuwe" c-stijlen van dezelfde stof en dezelfde splitpennen erin hebben gemaakt.
Ondertussen ben ik bezig geweest met bedrading. In het verleden heb ik van alles niet echt op een juiste manier aangesloten, en besloten om nu de overbodige draden te verwijderen. Resultaat: 20+ METER aan bedrading eruit gesloopt.
De neon verlichting is eruit (geen nood, komt er ooit nog weer in), en ik heb allerlei connectoren netjes vastgezet + geisoleerd.
Verder ontbraken er diverse schroefjes in een aantal componenten, dit is uiteraard ook weer helemaal in orde nu.
De Todo (en een vraag aan jullie, alwetende lezers):
1: Het stoffen gedeelte bij het handvat van beide zijpanelen ook bekleden met zwarte stof + splitpennen.
2: De "balk" waar het Saab-90-logo in staat (ja, die met dat neppe hout plakseltje die altijd bobbelt) willen we ook bekleden, alleen hebben we geen flauw idee of deze er uberhaupt uit te krijgen is. Een plan B is wel bedacht, maar we zijn toch benieuwd of iemand weet a: of deze balk eruit te halen is, en b: hoe.
ps: Mocht iemand weten hoe je voor EUR 18,- aan materiaalkosten en ongeveer 10 uur geduld en nijverheid een hemelschaal opnieuw en relatief netjes kan bekleden dan zie ik wel een PB tegemoet
Foto`s volgen spoedig (lees: waarschijnlijk vanavond), en geef gerust je eigen mening!