Bizar. De body repareren met kit, en dan nog wel op zo'n structureel dragende plek.
Een geluk bij een ongeluk: je kunt er beter nu achter komen (die APK is toch zo gek nog niet, bij mij zat een uitlaatklem los, had ik anders nooit/te laat gemerkt).
Dan kun je het goed in orde laten maken en is er nog genoeg "vlees" (lees metaal) over om mee te werken. En je voorkomt de situatie dat je ineens bonkende geluiden hoort (draagarm raakt body) of erger.
Maar goed, dat is wijsheid achteraf, kan me voorstellen dat je even baalde.
En inderdaad, goed dat je nu de hele body goed op roest inspecteert en zonodig aanpakt.
Met onze "familie" 90, de Admiraal, is dat in 2003 ook gebeurd (en grondig, ik heb er mijn modelautoverzameling voor verkocht om het te financieren).
Zie hier het fotoverslag (op de tekening zie je de aandachtspuntjes, kan handig zijn voor de jouwe).
http://home.kpn.nl/salet040/saab901986rescueour/
Dat is overigens niet om je te ontmoedigen, en dat was ook inclusief een volledige Dinitrol behandeling (duur één week, onder andere na reinigen drogen in de droogtunnel en dat soort grappen). Maar het was de moeite en wat ook prettig is: bijna alle roestreparatie/laswerk aan een 90 kan zonder spuitwerk, de gelakte delen komen zelden aan bod.
Good luck maar weer en nu vooral weer