De kogel is door de kerk. Ik heb een Saab 90 gekocht, na ampel beraad noem ik hem Bluegie. Naar mijn lieve bouvier Blue die in de wandelgangen altijd Bluegie wordt genoemd.. Na de aanschaf van mijn 900NG Caab, de 9-3SS en ScaryB (900 classic) zat ik toch altijd met een scheef oog naar een 90 of 99 te kijken. Ik weet het niet, op de een of andere manier gewoon verliefd op een combinatie van 99 en 900. Lekker spartaans, geen stuurbekrachtiging oid, geen ingewikkelde ECU'S, Twice, Sensoren of nog meer. En een handchoke, da's lachen. Vanmorgen voor de proefrit verzoop ik hem acuut.
Wat ik heb gekocht is een MY 87 Ambassadeurblauwe uit '87. 170,000 km eerste!! eigenaar. Auto ziet er super uit. Een paar krasjes, maar wat wil je na bijna 27 jaar. Maar wel nieuw hemeltje net interieur en NAP
ScaryB moet helaas het veld ruimen. Heb ik ingeruild met de mogelijkheid om hem ook nog particulier te verkopen. Mooie deal met de verkoper gemaakt.
Bluegie wordt pas in April afgeleverd met een kakelverse APK, Beurt, Nieuwe Grille , banden en zgan uitlaat.
Met hulp van een paar sympathieke medeforummers wist ik behoorlijk waar ik op letten moet. Heren bedankt.
En dan een paar Pic's

Later meer