Iemand connecties in Finland?

1985-1987
Gebruikersavatar
esalet
Donateur (8x)
Donateur (8x)
Berichten: 5982
Lid geworden op: vr 26 aug, 2005 16:23
Regio: NL - Provincie Utrecht

Iemand connecties in Finland?

Bericht door esalet » do 05 sep, 2013 16:24

Tot mijn vreugde zie ik dat de 90 nu ook zijn geboorteland (nou in ieder geval dan toch productieland) erkenning begint te krijgen. Niet alleen worden nu bij Nettiauto voor echt nette exemplaren ook wat hogere bedragen gevraagd (dat vind ik een goede ontwikkeling? :shock: Eh, eigenlijk wel ja....).

Maar nu wordt op de site van Saabisti ook gewag gemaakt dat nummer 90 van hun tijdschrift ook in het teken van de SAAB 90 komt te staan, althans dat leid ik wel van de kaft af.

Afbeelding

http://jt.users.saabclub.fi/www/saabist ... nr-90.html

Wat zou ik dat nummer graag in mijn handen hebben zeg! Iemand die toevallig Fins spreekt en/of connecties heeft bij Saabisti?
"De 90: de revival van de Funky Trunky Saab!!"
http://www.saab-90.nl
1986 90 Admiraalblauw (317.000 km) (vanaf nieuw in de familie)

Gebruikersavatar
Raggare
Geregistreerd lid
Berichten: 5387
Lid geworden op: di 01 mar, 2011 13:04
Regio: NL - Provincie Utrecht

Re: Iemand connecties in Finland?

Bericht door Raggare » do 05 sep, 2013 17:58

http://jt.users.saabclub.fi/www/saabist ... 90/55.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Lekker in het engels mailen :wink: saabisti.toimitus@gmail.com
Saab 99 1984
VW Up! 2021
VW E-Up! 2022

Gebruikersavatar
sb129h
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 4600
Lid geworden op: wo 08 dec, 2004 21:48
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Re: Iemand connecties in Finland?

Bericht door sb129h » do 05 sep, 2013 19:59

Cursus Fins aan het volgen?
Of ga je voor de plaatjes? :wink:

Zonder gekheid: ik denk dat je inderdaad, zoals Raggare al schrijft, gewoon een mailtje moet dichten, het heilig kruis erover slaan en die daarheen sturen...
900cv 2.1i 1991 + 9000cs 2.3t 1997

Gebruikersavatar
esalet
Donateur (8x)
Donateur (8x)
Berichten: 5982
Lid geworden op: vr 26 aug, 2005 16:23
Regio: NL - Provincie Utrecht

Re: Iemand connecties in Finland?

Bericht door esalet » vr 06 sep, 2013 11:56

Thnx, dat mailadres had ik nog niet gevonden, er zijn inmiddels twee Engelse mailtjes uit, nou maar afwachten...

(en ja het gaat om de plaatjes, hoewel ik ook wel eens pogingen doe met de vertaalmachine zo'n tekst te lijf te gaan. Valt niet altijd mee trouwens........)
"De 90: de revival van de Funky Trunky Saab!!"
http://www.saab-90.nl
1986 90 Admiraalblauw (317.000 km) (vanaf nieuw in de familie)

Gebruikersavatar
Thieuke
Donateur (3x)
Donateur (3x)
Berichten: 7684
Lid geworden op: vr 04 mar, 2011 20:26
Regio: BE - Antwerpen / Anvers

Re: Iemand connecties in Finland?

Bericht door Thieuke » vr 06 sep, 2013 12:17

Mijn oom woont in Finland, email mee even je vraag, dan kan ik die doorzetten. Rijdt ook 9-5, en zijn zijn (mijn neef) bezit en 9000 Aero (rood) en en 9-5 Aero estate. Grote kans dat ze dat blad wel kennen, of misschien wel krijgen. Dan wil ik best mijn best voor je doen.

Verstuurd van mijn HTC Sensation met Tapatalk
Volvo V70 D4 Polestar+ tuned (201 pk / 440 Nm) MY2015
Saab 900 T16 Project car MY1987

Gebruikersavatar
esalet
Donateur (8x)
Donateur (8x)
Berichten: 5982
Lid geworden op: vr 26 aug, 2005 16:23
Regio: NL - Provincie Utrecht

Re: Iemand connecties in Finland?

Bericht door esalet » vr 06 sep, 2013 15:39

Ha Thieuke, da's erg vriendelijk en ik doe wellicht wat later nog wel een beroep op je.

Want inmiddels heb ik al (dat is snel!!) een reactie van Petri, de redacteur van Saabisti (dank zij het mailadres van Raggare, thnx!!) en hij gaat er één opsturen. Mocht dit mislukken//niet doorkomen/whatever, dan houd ik me van harte aanbevolen voor een exemplaar van je oom en/of neef. Ik laat het je dan weten.
"De 90: de revival van de Funky Trunky Saab!!"
http://www.saab-90.nl
1986 90 Admiraalblauw (317.000 km) (vanaf nieuw in de familie)