APK tijd voor Fleur

1985-1987
Gebruikersavatar
sb90
Geregistreerd lid
Berichten: 1867
Lid geworden op: ma 05 mar, 2007 20:27
Regio: NL - Provincie Overijssel

APK tijd voor Fleur

Bericht door sb90 » wo 01 mei, 2013 21:34

En die was zo voorbij!

Lampje LV vervangen en goedgekeurd.
Do I need to say more...!?
Beheerder van Saab-90.nl en Saab90.com
Saab 90 LPG 1984 399.000km
Saab 90 benzine: 332.000km
Saab 900 EMS 1982 201.000km
Saab 9-3SS 2003 254.000+ km
Saab 9-3 aero cabrio 2005 (380.000+km)

Pleeboy
Geregistreerd lid
Berichten: 226
Lid geworden op: wo 23 mei, 2012 17:57
Regio: BE - Antwerpen / Anvers

Re: APK tijd voor Fleur

Bericht door Pleeboy » wo 01 mei, 2013 23:47

Goed zo! Hopelijk de mijne ook zijn 1e belgische keuring! :)
Saab 90 °1987 Malachite groen (zeldzaam in België)
Saab 9.5 SE sedan aero look °2001 2.3 TD04 met Vialle LPI, custom G-ice 'd
ex: 9.5 SE sedan aero look °2000 2.0t met Vialle LPI

Gebruikersavatar
esalet
Donateur (8x)
Donateur (8x)
Berichten: 5982
Lid geworden op: vr 26 aug, 2005 16:23
Regio: NL - Provincie Utrecht

Re: APK tijd voor Fleur

Bericht door esalet » do 02 mei, 2013 9:46

Gefeliciteerd!

En dan is er achter de schermen de laatste tijd het nodige gebeurd toch?

Nice!!
"De 90: de revival van de Funky Trunky Saab!!"
http://www.saab-90.nl
1986 90 Admiraalblauw (317.000 km) (vanaf nieuw in de familie)

Gebruikersavatar
peterhelm
Geregistreerd lid
Berichten: 679
Lid geworden op: ma 02 okt, 2006 18:53
Regio: NL - Provincie Gelderland

Re: APK tijd voor Fleur

Bericht door peterhelm » do 02 mei, 2013 17:37

Gefeliciteerd en veel fijne kilometers gewenst weer!! :O:
Saab 900i 16v '89

Der er ikke dårlig vær bare dårlig klær!

Gebruikersavatar
sb90
Geregistreerd lid
Berichten: 1867
Lid geworden op: ma 05 mar, 2007 20:27
Regio: NL - Provincie Overijssel

Re: APK tijd voor Fleur

Bericht door sb90 » do 02 mei, 2013 18:20

Bedankt!

Heel eerlijk gezegd is er achter de schermen haast niets gebeurd.

We hebben de rembekrachtiger vervangen maar dit lijkt het remprobleem nog niet helemaal opgelost te hebben.
Ik heb nieuwe massadraden aangelegd omdat ik wat problemen had met de ruitenwisser en het achterlicht, maar verder is er niet echt veel gebeurd.

Het verbaast me dan ook dat ze goedgekeurd is, maar aan de andere kant is er natuurlijk al veel vervangen en gerepareerd in het verleden.
Niet eens een remklauw die aanliep deze keer, wat een wonder! :D
Beheerder van Saab-90.nl en Saab90.com
Saab 90 LPG 1984 399.000km
Saab 90 benzine: 332.000km
Saab 900 EMS 1982 201.000km
Saab 9-3SS 2003 254.000+ km
Saab 9-3 aero cabrio 2005 (380.000+km)

Gebruikersavatar
S@@bman
Geregistreerd lid
Berichten: 13086
Lid geworden op: vr 01 jul, 2005 19:04
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Re: APK tijd voor Fleur

Bericht door S@@bman » vr 03 mei, 2013 11:28

Pleeboy schreef:Saab 90 °1987 Malachite groen (enig in België)
Bedoel je de enige in België?
Saab 900c (2d) 1986
Saab 900 GLs (5d) 1979
Saab 99 GL (4d) 1982

Gebruikersavatar
sb129h
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 4600
Lid geworden op: wo 08 dec, 2004 21:48
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Re: APK tijd voor Fleur

Bericht door sb129h » vr 03 mei, 2013 11:40

Proficiat aan TS dat Fleur weer glansrijk door de APK gerold is!
900cv 2.1i 1991 + 9000cs 2.3t 1997

Gebruikersavatar
esalet
Donateur (8x)
Donateur (8x)
Berichten: 5982
Lid geworden op: vr 26 aug, 2005 16:23
Regio: NL - Provincie Utrecht

Re: APK tijd voor Fleur

Bericht door esalet » vr 03 mei, 2013 11:41

Yep, dat bedoelt ie.
Want hier staat dat in België Malachitegroen niet geleverd werd, in ieder geval niet in modeljaar 86 (sep 86-sep 87). In modeljaar 85 was deze kleur er helemaal nog niet. Hoe het in modeljaar 87 zit weet ik niet 100% zeker.
Afbeelding
"De 90: de revival van de Funky Trunky Saab!!"
http://www.saab-90.nl
1986 90 Admiraalblauw (317.000 km) (vanaf nieuw in de familie)

Gebruikersavatar
S@@bman
Geregistreerd lid
Berichten: 13086
Lid geworden op: vr 01 jul, 2005 19:04
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Re: APK tijd voor Fleur

Bericht door S@@bman » vr 03 mei, 2013 11:43

Ik heb in elk geval weet van één malachite 90 in België.
Er zijn dus misschien al twee nog rijdende 8).
Saab 900c (2d) 1986
Saab 900 GLs (5d) 1979
Saab 99 GL (4d) 1982

Gebruikersavatar
esalet
Donateur (8x)
Donateur (8x)
Berichten: 5982
Lid geworden op: vr 26 aug, 2005 16:23
Regio: NL - Provincie Utrecht

Re: APK tijd voor Fleur

Bericht door esalet » vr 03 mei, 2013 14:07

Kijk en zo leer ik weer wat!

die andere malachite kan ook een import zijn geweest, of een uit my87 als ze toen dus toch malachite zouden leveren, of op speciale bestelling naar B gehaald destijds.

Hoe dan ook, de Bossaab is dus niet de enige zo blijkt.
"De 90: de revival van de Funky Trunky Saab!!"
http://www.saab-90.nl
1986 90 Admiraalblauw (317.000 km) (vanaf nieuw in de familie)

Pleeboy
Geregistreerd lid
Berichten: 226
Lid geworden op: wo 23 mei, 2012 17:57
Regio: BE - Antwerpen / Anvers

Re: APK tijd voor Fleur

Bericht door Pleeboy » vr 03 mei, 2013 16:28

Aah kijk, er is dus tóch een kans dat ik ook mijn saab vind maar dat de sleutel niet past :wink:
Rijdend... Bijna, nog 1dagje sleutelen en maandag keuring :-)
Saab 90 °1987 Malachite groen (zeldzaam in België)
Saab 9.5 SE sedan aero look °2001 2.3 TD04 met Vialle LPI, custom G-ice 'd
ex: 9.5 SE sedan aero look °2000 2.0t met Vialle LPI

Gebruikersavatar
DavidV
Geregistreerd lid
Berichten: 119
Lid geworden op: zo 28 aug, 2011 22:17
Regio: NL - Provincie Gelderland

Re: APK tijd voor Fleur

Bericht door DavidV » zo 19 mei, 2013 16:34

Goed dat Fleur erdoor is.
Onze malachiet groene 90 moet eerst drie nieuwe/tweedehandse uitlaat delen hebben ter vervanging, voordat gekeurd kan worden. Vreemd genoeg gelijktijdig een tweetal gaten, één in de demper, één (of eigenlijk twee) in de overlap tussen voor- en middenstuk. Maar ik vrees hiernaast een aantal aandachtspunten....
Veel pekel de afgelopen winter, zoals iedereen maar al te goed weet. Zeker na de rit naar Engeland in december zat de auto werkelijk onder. Ik heb het idee dat wat ze daar gebruiken aanzienlijk smeriger is dan wat hier over de auto wordt gestrooid. Wel schoon gespoeld, maar niet zo goed als in de nieuwe tip staat. Die gaat binnenkort worden toegepast, na aanschaf van een langere tuinslang.
De auto in de voordeur parkeren kan ik ook nog overwegen. Kunnen we meteen de ingang verbreden.

Gebruikersavatar
evl
Geregistreerd lid
Berichten: 967
Lid geworden op: vr 10 dec, 2010 15:31
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Re: APK tijd voor Fleur

Bericht door evl » di 21 mei, 2013 19:16

Ik heb nog wel een aantal goede gebruikte uitlaatdelen voor een 90. Gratis afhalen of saabforumpakketdienst. Pb/mail even je mailadres, dan mail ik je een foto.
Saab 900 T16 5deurs aka 'sturbie' (1984)
Saab 900 5deurs lpg malachietgroen (1986) --Verkocht
Saab 90 aka 'lambique' (1985) --Verkocht
Saab 9000 2.3 CSE lpg (1996) --Verkocht
Saab 900 GLs 4deurs (1984) --Verkocht
Saab 900NG 1997 --Verkocht

Gebruikersavatar
sb90
Geregistreerd lid
Berichten: 1867
Lid geworden op: ma 05 mar, 2007 20:27
Regio: NL - Provincie Overijssel

Re: APK tijd voor Fleur

Bericht door sb90 » wo 22 mei, 2013 9:06

Ik heb nu hetzelfde probleem;

Eergisternacht kwam de middenpijp er onderuit op een 80-weg, wat overigens een beste klap maakt :shock:

ANWB heeft er een tijdelijk busje ingezet, en gisteravond hebben we de voorpijp en middenpijp er onder weg gehaald.
Nieuwe voorpijp en middenpijp liggen al klaar, moeten we alleen nog er onder zetten.
Vervelend karweitje maar je weet wel dat je de komende jaren dan ook weer kan rijden zonder uitlaatproblemen :)

Tsja, sneeuw/classic/onderhoud; het blijft een vervelende combinatie natuurlijk :D
Beheerder van Saab-90.nl en Saab90.com
Saab 90 LPG 1984 399.000km
Saab 90 benzine: 332.000km
Saab 900 EMS 1982 201.000km
Saab 9-3SS 2003 254.000+ km
Saab 9-3 aero cabrio 2005 (380.000+km)

Gebruikersavatar
Mr.Polaroid
Geregistreerd lid
Berichten: 633
Lid geworden op: vr 31 aug, 2012 20:09
Regio: NL - Provincie Groningen

Re: APK tijd voor Fleur

Bericht door Mr.Polaroid » wo 22 mei, 2013 9:24

sb90,
Over het algemeen valt het me op dat veel mensen "wachten" met een nieuwe uitlaat tot dat deze er pas onder wegvalt :wink:
Niet om belerend te doen maar juist om iets te leren.... : kun je zoiets nu toch wel zien aankomen of valt het tegen wanneer alles eenmaal roestig is om te beoordelen hoe ver het er mee staat? Een uitlaat kost van voor tot achter iets van 150,- weet ik inmiddels dus dat kost ons de kop ook niet.
Persoonlijk zou ik zonder stress willen rijden van een bijna onder-uitvallende uitlaat :wink:
Saab 99 GL 1981, H-motor + 4-bak , 24 jaar 1e Zweedse eigenaar
Bijnaam: Drents zandpad