In één week twee 90's door de APK

1985-1987
Plaats reactie
esalet
Donateur (8x)
Donateur (8x)

In één week twee 90's door de APK

Bericht door esalet » vr 12 apr, 2013 15:53

Dat ging goed!

Eerst de Museibil, na wat gedoe met de benzinepomp, zie elders. Paar kleine aandachtspuntjes, zoals een hoesje van een stuurkogel dat niet goed zat. Ter plekke opgelost, en goedgekeurd.

Toen de Ambassadeur, oftewel de rijdende donor. Al een jaar de auto van mijn schoonzusje, ze heeft er 2.300 km mee gereden (ook paar lange ritten, dus da's mooi).
Vooraf voor de zekerheid de voorste remklauwen extra gangbaar gemaakt, ruitenwisserblad vervangen en het trouwe beest met massa's water en de tuinslang van pekelresten ontdaan.
Vanochtend keuring, wederom kleine aandachtspuntjes (zoals remleiding achter opnieuw tectyleren, ter plekke gedaan) en rijden maar weer. Met complimenten voor de zeer mooie lage CO waarden.

Blij (en de eigenares die er alweer mee rondrijdt ook!) :O:

Twee stuks in één week, nice.....

Pleeboy
Geregistreerd lid

Re: In één week twee 90's door de APK

Bericht door Pleeboy » vr 12 apr, 2013 21:47

Mooi!
Hopelijk kan de bossaab vanaf volgende week ook weer lekker rondsnorren door het belgische landschap...

johnb52
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door johnb52 » vr 12 apr, 2013 21:48

180! ;)

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » vr 12 apr, 2013 23:23

Mooi nieuws!

Alleen even 1 kleine aantekening. De passage "remleiding tectyleren" deed mij even de wenkbrauwen fronsen. Als een remleiding verroest is, moet deze worden vervangen. Niet omdat ik het wil maar in belang van je eigen veiligheid.

Pleeboy
Geregistreerd lid

Bericht door Pleeboy » za 13 apr, 2013 1:03

Sapphire schreef:Mooi nieuws!

Alleen even 1 kleine aantekening. De passage "remleiding tectyleren" deed mij even de wenkbrauwen fronsen. Als een remleiding verroest is, moet deze worden vervangen. Niet omdat ik het wil maar in belang van je eigen veiligheid.
Ik dierf het niet te zeggen als nieuweling hier...

esalet
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door esalet » za 13 apr, 2013 10:14

Sapphire schreef:Mooi nieuws!

Tsja, ik denk dat je wel gelijk hebt. Maar als het echt oppervlakkige oppervlakteroest is (en dat was het, ik kruip natuurlijk mee onder die auto, wat denk je) die nog geen putjes vormt dan mag het wel geloof ik. In ieder geval was de oude tectyl van een jaar terug hier en daar wat losgekomen en dat is bijgewerkt.

Maar inderdaad: safety first, dat moet voorop blijven staan. Ik zal deze leiding dan ook met argusogen in de gaten blijven houden en zonodig vervangen. Bedankt voor de tip, heb me dit niet goed gerealiseerd!

peterhelm
Geregistreerd lid

Bericht door peterhelm » ma 15 apr, 2013 14:56

Gefeliciteerd met de APK's weer Ettiene!
Pleeboy schreef:Mooi!
Hopelijk kan de bossaab vanaf volgende week ook weer lekker rondsnorren door het belgische landschap...
Hier ben ik uiteraard ook erg benieuwd naar!!

Plaats reactie