injectie op een 90

1985-1987
ralph_m
Donateur (5x)
Donateur (5x)

injectie op een 90

Bericht door ralph_m » wo 29 aug, 2012 12:56

Iemand ervaring met het inbouwen van de injectie van een 900i 8v op een 90 (of evt 99) ?

Werdt geinspireerd hierdoor om zo wat meer pk's te krijgen uit de 90
http://www.uksaabs.co.uk/UKS/viewtopic.php?f=12&t=83262" onclick="window.open(this.href);return false;

maar heb graag wat meer informatie van ervaringsdeskundigen

brinky
Donateur
Donateur

Re: injectie op een 90

Bericht door brinky » wo 29 aug, 2012 13:01

Heb een paar 99's in de werkplaats gehad die zijn omgebouwd... ik zou de moeite niet nemen. Het K-jet systeem is niet probleemloos en de winst is minimaal...

Andere ideeen:
* 16v inbouwen, valt meer winst mee te behalen. Een i-tje ombouw is nog relatief makkelijk pas te krijgen. Een turbo is natuurlijk nog leuker. Nadeel is dat de 16v ombouw een stuk meer werk is.
* Dubbele carb setje monteren. Hier valt leuk zelf mee te experimenteren, old school tuning en het is erg goedkoop. Minst is misschien niet zoveel als met een 16v blokje, maar je kunt het met een uurtje toch wel draaiend hebben, dus snel resultaat. Geen elektronica. Bij interesse heb ik nog een setje te koop, voor de handige klusser.

ralph_m
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door ralph_m » do 30 aug, 2012 8:42

Bedankt jw, Ik was er al bang voor dat Kjet niet optimaal is.

Blok swap is me te veel werk, en dan wordt het sowieso een turbo.

wat levert de dubbele carb op kwa pk's? En ik las ergens dat de afstelling snel verloopt?

Wat moet er nog meer afgesteld worden? Ontsteking? Lucht erbij met ander filter?
wat moet je voor de carbs hebben?

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » do 30 aug, 2012 10:42

en je krijgt de kans op een boel afstellings gezeur erbij,
zelfs ik heb er ze wel eens afgehaald :wink:

zorg gewoon dat je de normale dingetje 100% hebt
ontsteking
zijn de remmen wel goed los
carburateur perfect
kleppen gesteld (ff geen idee, maar de snelste nokkenas monteren)
fatsoenlijke uitlaat (geen imitatie downpipe, die hebben geen mooie overgang bij het T stuk onder de auto)

als je op lpg rijdt, kun je overwegen om de kop te vlakken

en, het ene blokje is de andere niet ik heb er 5 lopen op lpg met 1 carburateur, en daar zit best wel verschil in, (km stand maakt daarbij niet uit)

s96

Bericht door s96 » do 30 aug, 2012 11:09

kort een spruitstuk met dubbele carb`s erop gehad
met lpg geen winst en weer terug naar enkel

ralph_m
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door ralph_m » do 30 aug, 2012 13:27

kortom, elk voordeel hep ze nadeel :-)

Dus ik denk dat ik de 90 maar niet ga tunen voorlopig, en het bij optische verfraaiingen houdt...

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » do 30 aug, 2012 14:23

Ik doe graag een dansje op het dak van diverse sloopauto's. Als jij daarvoor je 90 beschikbaar stelt. Kom ik graag langs 8)

ralph_m
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door ralph_m » do 30 aug, 2012 15:22

Injectie schreef:Ik doe graag een dansje op het dak van diverse sloopauto's. Als jij daarvoor je 90 beschikbaar stelt. Kom ik graag langs 8)
Als je verkleed als ballerina komt dansen mischien. En natuurlijk wordt je gefilmd en op het SF geplaatst :mrgreen:

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » do 30 aug, 2012 15:40

turbopilot schreef:zelfs ik heb er ze wel eens afgehaald :wink:
Hmm dan moet de rest er maar niet aan beginnen ;)
ralph_m schreef:Dus ik denk dat ik de 90 maar niet ga tunen voorlopig, en het bij optische verfraaiingen houdt...
Je koopt een 90 toch ook juist vanwege "less is more"? Als je er vanalles op gaat schroeven blijft er weinig 90 achtigs meer over...

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » do 30 aug, 2012 23:31

Misschien een idee om een motor van een 900NG injectie in te bouwen. Kom je geheid knutselend de winter door en daarna heb je een wolf in schaapskleren met 136 PK.

Maar geloof me, met een i-tje ga je sowieso je bottom-end missen ...

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » vr 31 aug, 2012 0:05

Dan zou ik een 2.1 motor inbouwen, goedkoper en makkelijker dan een 900 NG motor, meer PK (140 met kat, dus op een 90 wel 150 schat ik) en meer bottom end.

Maar dat is allemaal een beetje hoog gegrepen denk ik.

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » vr 31 aug, 2012 9:57

volgens mij kom je dan aan het klooien door de langere krukas aan de kant bij het schutbord.

btw, 2x in een 2.1 gereden en die vielen mij allebei tegen in vergelijking met een fijn lopend 8 klepper H blokje

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » vr 31 aug, 2012 10:37

De langere krukas... daar zijn oplossingen voor, Turbopilot. En dan bedoel ik niet een deuk in het schutbord slaan of een stuk van de krukas slijpen... ;)

ralph_m
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door ralph_m » vr 31 aug, 2012 13:06

Allemaal mooi natuurlijk, maar dan gaat er toch echt een 2.0 16V FPT of LPT blok in.
Ga niet het blok swappen en dan 'slechts' een i-tje inbouwen.

Mijne eerste plan is (was) 'minimal tuning', snel safe en simpel een paar pk's erbij zonder te veel gedoe.
Dus idd ben ik 'as we speak' de auto aan het strippen, alleen nog de wielen eraf en dan hij is een stuk lichter dus sneller :-P+

s96

Bericht door s96 » vr 31 aug, 2012 13:22

mij leek juist de 140 pk ongeblazen tegenover de 150 pk geblazen een voordeel

Plaats reactie