Weet je dat zeker dat je ruitenwissermotor moet verwijderen? Ik heb die "beschuitbus" er ook wel eens uitgehaald maar de ruitenwissermotor heb ik toen nooit aangeraakt.esalet schreef:Het gillen van de ventilator betekent dat het binnenste ronddraaiende element van de ventilator aanloopt tegen de behuizing (ziet er uit als een soort beschuitbus zeg maar). Op de foto hieronder zie je het.
Afhankelijk van hoeveel je zelf kunt//wilt doen is het goed te doen om dit te vervangen, maar het is een redelijke klus, zo moet de ruitenwissermotor los om er bij te kunnen.
bonkend geluid tijdens het remmen
-
Raggare
- Geregistreerd lid
- Berichten: 5387
- Lid geworden op: di 01 mar, 2011 13:04
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: bonkend geluid tijdens het remmen
VW Up! 2021
VW E-Up! 2022
-
esalet
- Donateur (8x)

- Berichten: 5982
- Lid geworden op: vr 26 aug, 2005 16:23
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: bonkend geluid tijdens het remmen
Ah, kan dus meevallen (ik weet het niet zeker maar ik ging uit van het handboek, soms is de praktijk prettiger en valt 't mee)
"De 90: de revival van de Funky Trunky Saab!!"
http://www.saab-90.nl
1986 90 Admiraalblauw (317.000 km) (vanaf nieuw in de familie)
http://www.saab-90.nl
1986 90 Admiraalblauw (317.000 km) (vanaf nieuw in de familie)
-
Glenda Ensing
- Geregistreerd lid
- Berichten: 15
- Lid geworden op: do 14 jun, 2012 12:43
- Regio: NL - Provincie Overijssel
Re: bonkend geluid tijdens het remmen
Dag Esalet,
Een klus voor mijn zoon, hij begrijpet deze vaktaal beter dan ik.
Ik zal hem deze mail laten zien dan zal hij er wel uitkomen.
Je hoort er nog van.
Dank voor je reactie.
Glenda.
Een klus voor mijn zoon, hij begrijpet deze vaktaal beter dan ik.
Ik zal hem deze mail laten zien dan zal hij er wel uitkomen.
Je hoort er nog van.
Dank voor je reactie.
Glenda.
-
S@@bman
- Geregistreerd lid
- Berichten: 13086
- Lid geworden op: vr 01 jul, 2005 19:04
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: bonkend geluid tijdens het remmen
Even een oud topic van onder het stof halen.
Sinds kort heb ik het gevoel dat er iets loszit aan mijn remmen omdat ik een gerammel voel als ik accelereer.
Het remzadel zit opvallend los als ik het probeer heen en weer te bewegen.
Hoe los ik dit op?
Sinds kort heb ik het gevoel dat er iets loszit aan mijn remmen omdat ik een gerammel voel als ik accelereer.
Het remzadel zit opvallend los als ik het probeer heen en weer te bewegen.
Hoe los ik dit op?
Saab 900c (2d) 1986
Saab 900 GLs (5d) 1979
Saab 99 GL (4d) 1982
Saab 900 GLs (5d) 1979
Saab 99 GL (4d) 1982