Het relaas van mijn "nieuwe" 90
-
silver varg
- Geregistreerd lid
Re: Het relaas van mijn "nieuwe" 90
Etienne, de plaat van je 90 heb ik nog liggen. "504-SA". Bel maar als je in de buurt bent.
groet, ruud
groet, ruud
-
esalet
- Donateur (8x)

[]Aha, dat is fijn.
Dus tóch 504 SA als kenteken bij de vorige eigenaar!
Ik vermoedde dit al omdat het ergens op de papieren stond, maar Saabman gaf aan dat er dan nog een letter bij moest.
Misschien is dit wel een heel oud kenteken (omdat het als ik me niet vergis persoonsgebonden is in België, en de vorige eigenaar een 90-plusser was).
Ik zal Niels vragen of ie toevallig nog een keer naar de camping gaat binnenkort (en oja, alvast bedankt voor de carburateur en de sierplaat, want die heeft ie toch al gehaald begreep ik?).
Dus tóch 504 SA als kenteken bij de vorige eigenaar!
Ik vermoedde dit al omdat het ergens op de papieren stond, maar Saabman gaf aan dat er dan nog een letter bij moest.
Misschien is dit wel een heel oud kenteken (omdat het als ik me niet vergis persoonsgebonden is in België, en de vorige eigenaar een 90-plusser was).
Ik zal Niels vragen of ie toevallig nog een keer naar de camping gaat binnenkort (en oja, alvast bedankt voor de carburateur en de sierplaat, want die heeft ie toch al gehaald begreep ik?).
-
sb90
- Geregistreerd lid
2x jep;
jep, ik ga binnenkort nog een ritje maken die kant op, en
jep, ik heb de rest opgehaald voor je
jep, ik ga binnenkort nog een ritje maken die kant op, en
jep, ik heb de rest opgehaald voor je
-
silver varg
- Geregistreerd lid
Oke. Is prima. Niels kennende belt die als hij prakties om de hoek staat
En het kenteken is echtwel "504-SA". In Belgie is het kenteken inderdaad persoongebonden. Je hebt die platen "voor het leven" zo gezegd. Prima systeem.
met groet uit een zeer zonnig Zuid-Limburg,
ruud
En het kenteken is echtwel "504-SA". In Belgie is het kenteken inderdaad persoongebonden. Je hebt die platen "voor het leven" zo gezegd. Prima systeem.
met groet uit een zeer zonnig Zuid-Limburg,
ruud
-
S@@bman
- Geregistreerd lid
Ook toevallig: gisteren kwam ik op weg naar mijn werk een nieuwe auto met een nieuw kenteken tegen (te herkennen aan de felle glans).
Op dat nieuwe kenteken waren ook drie cijfers en twee letters zichtbaar.
Blijkbaar is dat ook een nieuwe cijfers/letters combinatie die sinds kort in gebruik is genomen, net zoals de drie cijfers gevolgd door drie letters.
Ik moet mijn woorden dus terugnemen
.
Op dat nieuwe kenteken waren ook drie cijfers en twee letters zichtbaar.
Blijkbaar is dat ook een nieuwe cijfers/letters combinatie die sinds kort in gebruik is genomen, net zoals de drie cijfers gevolgd door drie letters.
Ik moet mijn woorden dus terugnemen
-
esalet
- Donateur (8x)

[]Aha, dank voor de info.
Alleen dan gaat mijn theorie niet op (de Belgische eigenaar was op leeftijd, 94 geworden, en dus nam ik aan dat 504 SA een oud nummer was, want persoonsgebonden.
Of misschien was het nummer dat jij zag rijden ook oud, maar hadden ze net nieuwe platen genomen?
Het raadsel is deels ontsluierd.....
Alleen dan gaat mijn theorie niet op (de Belgische eigenaar was op leeftijd, 94 geworden, en dus nam ik aan dat 504 SA een oud nummer was, want persoonsgebonden.
Of misschien was het nummer dat jij zag rijden ook oud, maar hadden ze net nieuwe platen genomen?
Het raadsel is deels ontsluierd.....
-
S@@bman
- Geregistreerd lid
Hm, dacht ik dat er nu eindelijk duidelijkheid was s:.
Ik kan me werkelijk niet herinneren dat ik ooit eerder een nummerplaat zag met die combinatie.
Omdat pas vorig jaar (of misschien iets langer geleden) voor het eerst nummerplaten met de combinatie cijfers/letter opdaagden, lijkt dit mij daar een variant op.
Andere optie: kenteken is ooit kwijtgeraakt of gestolen waardoor de laatste eigenaar een nieuw kenteken heeft moeten aanvragen.
Ik kan me werkelijk niet herinneren dat ik ooit eerder een nummerplaat zag met die combinatie.
Omdat pas vorig jaar (of misschien iets langer geleden) voor het eerst nummerplaten met de combinatie cijfers/letter opdaagden, lijkt dit mij daar een variant op.
Andere optie: kenteken is ooit kwijtgeraakt of gestolen waardoor de laatste eigenaar een nieuw kenteken heeft moeten aanvragen.
-
esalet
- Donateur (8x)

Dan is dat het, bedankt voor het ontsluieren!
-
S@@bman
- Geregistreerd lid
Ik kom er nog een alllllerlaatste keer op terug.
Inmiddels is zeker dat er vroeger kentekens in die samenstelling zijn afgeleverd.
Ik denk dat dat in de jaren '60 was of misschien iets later.
Inmiddels is zeker dat er vroeger kentekens in die samenstelling zijn afgeleverd.
Ik denk dat dat in de jaren '60 was of misschien iets later.
-
esalet
- Donateur (8x)

[]Kom er maar zo vaak op terug als je wilt, want jij woont in het land waar ik deze info over zoek, dus het is zeer welkom.
Jaren zestig, mmmm, even denken, de eerste eigenaar van mijn rose-kwarts 90 is geboren in 1916, dus die zou dan rond zijn 50ste een kenteken op zijn naam hebben gekregen. Zou best kunnen.
Ik hou het er op dat de mooie rose-kwarts zijn hele Belgische bestaan op 504 SA heeft rondgereden, tot het tegendeel bewezen is.
Ik ga trouwens de originele nummerplaat nog krijgen van Ruud, via Niels.
Blij blij!
Jaren zestig, mmmm, even denken, de eerste eigenaar van mijn rose-kwarts 90 is geboren in 1916, dus die zou dan rond zijn 50ste een kenteken op zijn naam hebben gekregen. Zou best kunnen.
Ik hou het er op dat de mooie rose-kwarts zijn hele Belgische bestaan op 504 SA heeft rondgereden, tot het tegendeel bewezen is.
Ik ga trouwens de originele nummerplaat nog krijgen van Ruud, via Niels.
Blij blij!
-
archibald
- Geregistreerd lid
Alle belgische nummerplaten zijn persoonsgebonden. Ze mogen hooguit uitgewisseld worden tussen echtgenoten. Tot +/- 1971 hadden ze 5 karakters (tekens) Daarna is men gestart met 6 tekens in een opstelling 3 letters gevolgd door 3 cijfers. Sinds ongeveer 1 jaar is dat voor nieuwe kentekens net omgekeerd : drie cijfers gevolgd door drie letters.
De nummerplaten met 5 tekens waren in zeer diverse letter/cijfersamenstellingen; heel vaak 4 cijfers met ergens 1 letter ertussen, maar ook vaak 3 cijfers met 2 letters.
504 SA is dus zeer goed mogelijk/normaal ; en alleszins een kenteken dat meer dan 40 jaar terug werd toegekend.
De nummerplaten met 5 tekens waren in zeer diverse letter/cijfersamenstellingen; heel vaak 4 cijfers met ergens 1 letter ertussen, maar ook vaak 3 cijfers met 2 letters.
504 SA is dus zeer goed mogelijk/normaal ; en alleszins een kenteken dat meer dan 40 jaar terug werd toegekend.