aantallen

1985-1987
esalet
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door esalet » wo 17 feb, 2010 11:56

sb90 schreef:dan heb ik dus een my85?
(lp-87-pt), 30 of 31 november 1984..
Is makkelijk te zien; geen zijknippers is MY85, wel zijknippers is MY86 of MY87.

Overigens is het wel opletten geblazen, de Admiraal is bijvoorbeeld geleverd in september 1986 dus had al een MY87 kunnen zijn (want ná 1 augustus), maar is echt nog MY86.

Heeft te maken met het feit dat er nog "oude" modellen onderweg zijn/in voorraad zijn terwijl het nieuwe al gemaakt wordt

Een andere snelle give-away tussen MY86 en MY87 is: hemelverlichting rechtsopzij respectievelijk in het midden, en vier stiknaden in de bekleding respectievelijk drie.

Met andere woorden: de datum op het kenteken zegt lang niet alles over het modeljaar van de auto.

Kijk inderdaad naar chassisnummer en naar uiterlijke kenmerken (heb ik ergens een overzicht van gemaakt op het forum).

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » wo 17 feb, 2010 12:01

11je12je schreef:Hierbij de aantallen Saabs 90 in Nederland verkocht per bouwjaar, bijvoorbeeld 1984 is 1 aug. 1983 t/m 31 juli 1984.
De gegevens zijn van het CBS.
1984 164
Dat vind ik dan merkwaardig, want volgens mij is de 90 pas voor modeljaar 1985 in de verkoop gegaan. Een bouwjaar is voor het CBS volgens mij gewoon gelijk aan kalenderjaar. Of heb je expliciet geschereven data die aangeeft dat die 164 Saab 90s voor de zomer van 1984 verkocht zijn?

esalet
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door esalet » wo 17 feb, 2010 12:07

Ary van Hoorne schreef:Bedankt Esalet,

Ik wacht af of SYW reageert (ik kan nl. niemand vinden met de forumnaam SYW zodat ik contact kan zoeken).

Groeten, Ary
Je kunt toch een persoonlijk bericht sturen? Je komt daar door te klikken op "je hebt geen nieuwe berichten". Dan ga je naar nieuw bericht, en richt het aan SYW. Ik heb net gecheckt, hij staat er nog gewoon tussen.

Succes.

11je12je
Geregistreerd lid

Bericht door 11je12je » wo 17 feb, 2010 13:31

In reactie op Jelger:
Voor de eeuwwisseling rekende het CBS voor een bouwjaar vanaf 1 aug.
Het is mij niet bekend wanneer Saab is begonnen met de productie van de Saab 90.
Omdat het niet om een geheel nieuw model gaat is het mogelijk dat Saab al voor de bouwvak is gestart; juni, juli?.
Het zou dan om liefhebbers kunnen gaan die al vroeg een 90 hebben besteld.
In de VS worden auto's modeljaar 2010 soms al in maart/april 2009 geleverd.

Ary van Hoorne
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Ary van Hoorne » wo 17 feb, 2010 16:16

Bedankt voor de tip Esalet. Zojuist een bericht naar SYW verstuurd.

Update: response van SYW: 'helaas geen motorsteun van een 90 meer liggen'. Hij maakt nog wel melding dat hij denkt dat er een 90 staat op een sloperij in Emmeloord.

Excuus aan de lezers dat ik dit o zo leuke topic vervuil met mijn jacht naar een motorsteun van een 90MY87.

Groeten, Ary

Plaats reactie