90 register *Staat online!* :)

1985-1987
Willems
Geregistreerd lid

Re: 90 register *niet zo lullig, meld je even!* :)

Bericht door Willems » ma 12 apr, 2010 13:31

Saab 90 roze quarts status gesloopt :wink:

Afbeelding

esalet
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door esalet » ma 12 apr, 2010 14:16

Kijk, da's fijn, de info komt al binnen.

Nog fijner als ze niet gesloopt zijn of course, maar toch; alle info is zeer welkom, ook van Saabjes die er niet meer zijn!

Oja, heb je voor mij nog: km-stand, en welk modeljaar is het? (snelle give-aways: MY86=hemelverlichting links, per zitplaats vier stiknaden in de bekleding en Solex carb, MY87=hemelverlichting midden, per zitplaats drie stiknaden in de bekleding en Pierburg carb)

Tjøørd
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Tjøørd » ma 12 apr, 2010 15:46

Saab 90 1986 (MY86)
PH-77-RG
kersenrood (127H)
Beige bekleding
445.000 km (maart 2010)
Van begin af aan op LPG (Vialle)
Bekende Saabforum-geschiedenis: Grootouders Style&Co -> Hannes -> Janmar -> Tjøørd

Willems
Geregistreerd lid

Bericht door Willems » ma 12 apr, 2010 20:08

esalet schreef:Kijk, da's fijn, de info komt al binnen.

Nog fijner als ze niet gesloopt zijn of course, maar toch; alle info is zeer welkom, ook van Saabjes die er niet meer zijn!

Oja, heb je voor mij nog: km-stand, en welk modeljaar is het? (snelle give-aways: MY86=hemelverlichting links, per zitplaats vier stiknaden in de bekleding en Solex carb, MY87=hemelverlichting midden, per zitplaats drie stiknaden in de bekleding en Pierburg carb)

km stand 440536
auto was van 07-02-86
ex lpg
roze quarts met rood interieur

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » ma 12 apr, 2010 22:33

1987, 4 bak, cochenille rood. Deze heb ik in 2006 een paar maanden gehad, woont nu in Vigo, Noord-west Spanje.

http://www.clubsaabespana.com/phpBB3/vi ... hp?t=11215" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
Afbeelding

sb90
Geregistreerd lid

Bericht door sb90 » do 15 apr, 2010 11:05

Ja Etienne;
Het wordt een prachtig overzicht, of niet!!

Ik zal binnenkort even kijken of ik het een en ander als test op de website kan plaatsen ;)

Bedankt, 72sonett3!!! Erg leuk deze informatie!! :) :)

esalet
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Re: 90 register *Staat online!* :)

Bericht door esalet » wo 21 apr, 2010 18:08

:computer1: :computer1: :computer1: :computer1: :computer1:
:bow: :bow: :bow: :bow: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

geert S
Geregistreerd lid

Bericht door geert S » wo 21 apr, 2010 18:24

Zo, dat is nog eens een mooi en duidelijk register! Goed gedaan :wow: :wow: :shock:

esalet
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door esalet » wo 21 apr, 2010 18:42

thanx (en credits ook voor Niels!)

Oja Niels, ik zou nog even de laatste twee digits weghalen van de kentekens op de foto's, van de bestandsnamen van de foto's en uit de Excel.

You never know.

vanderzanden
Geregistreerd lid

Bericht door vanderzanden » do 22 apr, 2010 9:08

Complimenten :applause: , zit veel werk in dit overzicht. Ik schrik alleen een beetje van het kleine aantal apk-gekeurde 90's, is nog lager dan ik dacht.

S@@bman
Geregistreerd lid

Bericht door S@@bman » do 22 apr, 2010 10:21

Erg mooi en overzichtelijk!
Ik herken een heel aantal vergeten 90's uit advertenties en van forummers.

Raak je aan alle gegevens van de nog rijdende Belgische 90's?
Ik kan wel een foto en kenteken doorgeven van een quartz-rose 90 die nog rijdend is.

Deze lichtblauwe is trouwens ook origineel een Belgische, net als nog een paar andere in je lijst:

Afbeelding

esalet
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door esalet » do 22 apr, 2010 20:52

vanderzanden schreef:Complimenten :applause: , zit veel werk in dit overzicht. Ik schrik alleen een beetje van het kleine aantal apk-gekeurde 90's, is nog lager dan ik dacht.
Thanx, en ja ik schrok ook behoorlijk.
Vooral als je ziet wat hier tussen zit, bij de gesloopte 90's. Soms echt fraaie exemplaren.......

Even een ruwe tussentelling:

Up and running (dus bekend bij RDW en met geldige APK); ongeveer 40 stuks
Sleeping? (bekend bij RDW maar APK verlopen): ongveer 20 stuks
Dead (niet meer bekend bij RDW): ongeveer 45 stuks

En dan nog een paar handenvol waar we geen (volledige) kentekengegevens van hebben.

LET WEL: dit is wat wij weten/kennen. Er zijn er ongetwijfeld nog meer in NL, geen idee hoeveel precies.
Uit mijn hoofd: de laatste cijfers (van BOVAG, moet ik even opzoeken) liggen rond de 100 stuks.

Waarvan wij er dus 60 "kennen" (40 up and running, 20 sleeping).

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » do 22 apr, 2010 21:11

esalet
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door esalet » do 22 apr, 2010 21:13

S@@bman schreef:Erg mooi en overzichtelijk!
Ik herken een heel aantal vergeten 90's uit advertenties en van forummers.

Raak je aan alle gegevens van de nog rijdende Belgische 90's?
Ik kan wel een foto en kenteken doorgeven van een quartz-rose 90 die nog rijdend is.

Deze lichtblauwe is trouwens ook origineel een Belgische, net als nog een paar andere in je lijst:

Afbeelding
Dank je voor het compliment.
Ik heb nog heel weinig info van de Belgische 90's, behalve deze vier die naar NL zijn gekomen:
Ten eerste de al door jou aangestipte Platinablauwe (heb ik ook Belgisch kenteken van, zie Excelsheet onder Opmerkingen)
Ten tweede mijn nieuwe pride and joy (kenteken in Belgi'ë was volgens de Groene Kaart 504 SA , mis ik daar dan niet een letter, of is dat omdat de Belgische eigenaar al zo lang auto reed dat hij een oud, dus kort, kenteken op zijn naam had?)
Afbeelding
Ten derde Babette herself (heb ik ook voormalig Belgisch kenteken van, moet ik nog toevoegen)
Afbeelding
En tot slot deze onfortuinlijke sloper (of gaat iemand hem redden? het schijnt nog alleszins de moeite te zijn) die nu in NL te koop staat
Afbeelding

en dan heb ik nog:

BVX 028, Rose-kwarts met sunburst velgen en Bokhararood interieur, die een tijdje terug te koop stond gefotografeerd in een Belgische plaats die op de nominatie staat te worden gesloopt (Dool? Of bazel ik nou?)

XBZ 577 Prachtige Rose-kwarts met Silverspokes, achterspoilertje en (boy oh boy) Rood leren interieur. O ik zie nu op de fotos (sorry staat nog niet online, gaat vast nog komen) ook een houten stuur. Was ook bij het Saab Support Convooi, en ik denk dat ik de eigenaar ken, hoe heet hij nou, kom ik weet het bijna :rotfl: , de Moor, kan dat??

Kortom, nog voldoende witte vlekken op het Belgisch front, elke hulp is welkom.

esalet
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door esalet » do 22 apr, 2010 21:14

Thanx, hadden we echter al.

Plaats reactie