Nou het is niet gelukt. Sterker nog, ik heb een van kwaad tot erger gevoel.
Wat is er aan de hand? Ik heb de voorste demper, die nog erg recent was, gedemonteerd omdat hij een rammeltje had als je er met een stuk hout tegen sloeg. Omdat het uitlaatgeluid klapperend was, dacht ik aan de schotten in deze demper. Daar kwam het geluid ook vandaan.
Demper vervangen door een ander jong exemplaar van een behulpzaam medeforummer. Hele middag liggen wurmen onder de auto. Moest behoorlijk kracht zetten om hem vooral aan de voorzijde, waar het naar de bocht gaat, erop te krijgen. Veel wrikken en duwen.
Hij zat.
Starten.
Het klapperen is weg.
Het is nu luid blaffen geworden.
Onder de motorkap. Stuk papier bij uitlaatspruitstuk gehouden. Daar waar de twee bochtstukken onderaan het uitlaatspruitstuk zitten, wappert het papier heftig heen en weer. Ook vult de motorruimte zich nu met uitlaatgas.
grrrrrrrrrrrrrrr
Er zijn verschillende opties.
a. dit was de kwaal al van begin af aan maar ik heb het niet gezien
b. ik heb door mijn gewrik en geduw nu de pakkingen tussen uitlaatbochten en spruitstuk gemold
c. het zijn niet de pakkingen maar er zijn gewoon gaten (hoewel ik die niet zie).
Mijn vraag is nu: hoe stel ik een juiste diagnose en, als het inderdaad die pakkingen zijn, is het te doen om die zelf te vervangen? en hoe kom ik er aan? en moet daar dan nog een soort afdichtingspasta tussen of is alleen de pakking genoeg?
Ik moet zeggen dat ik hem nu eigenlijk net zo lief naar de garage breng.
Want: je kunt er donder op zeggen dat als ik een van de bouten waarmee die bochten aan het spruitstuk vastzitten, los wil halen, ze ongetwijfeld afbreken. Dan ben je nog verder van huis.
Kortom, graag leedvermaak en tips!!
