Mijn Saab 90 Topic #2 (vering en binnenbrandje)

1985-1987
sb90
Geregistreerd lid

Re: Mijn Saab 90 Topic #2 (nu met 9000 leer en eigen snufjes

Bericht door sb90 » wo 12 jan, 2011 21:41

esalet schreef:
Krizzie schreef:(shift) + (rechter)alt + L = øØ ;)
Fløør!!

Dank, op deze tip hoopte ik al.
hahaha die toetsenbordcombinatie wist zelfs IK niet :P

Wat betreft de naam; Fleur is veel liever dan Fløør, Fløør klinkt toch ietwat onnatuurlijk... :oops:

esalet
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door esalet » wo 12 jan, 2011 21:53

Fleur it is!

En nu lag ik naast mijn bureaustoel van het lachen, toen ik je aangepaste onderschrift las!

sb90
Geregistreerd lid

Bericht door sb90 » wo 12 jan, 2011 22:08

hehe, mijn collega`s ook al :P
vond `m wel toepasselijk :D

Poolvos
Geregistreerd lid

Bericht door Poolvos » do 13 jan, 2011 12:59

esalet schreef:Dan stel ik voor, als ultiem compromis: Fleur met twee oo's met een schuin streepje erdoor alsof het zweeds is. De uitspraak blijft hetzelfde!
:besserwisser:
Maar heren, aangezien u in een Zweedse auto rijdt moet u toch weten dat de zweden helemaal geen o's doorstrepen! Dat doen alleen de denen en de noren. Zweden gebruiken puntjes. En voor de uitspraak maakt het niet uit dat het öö is, dus met de schrijfwijze Flör bereik je al dezelfde uitspraak als Fleur. Voor dubbel öö moet je bij de finnen en de esten zijn; in Zweden komt dat alleen heeeeeel zelden voor, zoals bij de plaatsnaam Höör.
't Is maar dat u het weet. 8)

esalet
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door esalet » do 13 jan, 2011 13:16

[] :oops: Zo, da's duidelijk, ik deed inderdaad maar wat. Dank voor de aanvullende info!
Nou nog even tegen Tjøørd vertellen!

sb90
Geregistreerd lid

Bericht door sb90 » vr 14 jan, 2011 22:35

:lol: :lol:
Kijk, zo LEREN we tenminste nog iets, in plaats van flauwe Renault en Citroën-achtige namen te bedenken voor onze Saabjes!

(Fleur lijkt wat problemen met sturen te hebben en tsja... Je moet een dame toch af en toe wel de goede richting uitwijzen! Moeten we maar even mee bezig binnenkort :D)
(Tevens is er 1 licht stuk, en natuurlijk wil ik wel andere Saabjes kunnen zien, dus dat staat op de to-do voor morgen. (Nee, het is niet het lampje).

Van de week even de wielkassen uitspuiten en binnenkort de (ALWEER) beginnende roest bijwerken...
Achja, jongedames willen nou eenmaal graag aandacht ;)

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » vr 14 jan, 2011 23:44

Poolvos schreef:Maar heren, aangezien u in een Zweedse auto rijdt moet u toch weten dat de zweden helemaal geen o's doorstrepen! Dat doen alleen de denen en de noren. Zweden gebruiken puntjes. En voor de uitspraak maakt het niet uit dat het öö is, dus met de schrijfwijze Flör bereik je al dezelfde uitspraak als Fleur. Voor dubbel öö moet je bij de finnen en de esten zijn; in Zweden komt dat alleen heeeeeel zelden voor, zoals bij de plaatsnaam Höör.
't Is maar dat u het weet. 8)
Ghehee... ik wilde precies hetzelfde schrijven over de Denen. Maar ik kon nergens in mijn charmap (speciale tekens) een o met zo'n rondje vinden, wel een a. Dus toen nam ik maar aan dat ik verkeerd zat en heb ik m'n post weer "ingeslikt" :P Afijn het is dus een ö en een å maar geen o met een rondje.

Poolvos
Geregistreerd lid

Bericht door Poolvos » za 15 jan, 2011 11:27

Precies!
Het Zweedse alfabet is drie letters langer dan het onze en eindigt met de letters å, ä en ö. Dat zijn dus echt aparte letters en die zijn dus niet in het woordenboek onder a of o te vinden.

En nu maar weer ontopic? :wink:

sb90
Geregistreerd lid

Bericht door sb90 » za 15 jan, 2011 22:24

hehe, feitelijk gezien is de zweede spelling ontopic, aangezien het één van de redenen was waarom een zweedse naam door mij werd afgekeurd :D

Ik ben vandaag bezig geweest met leren 9000 bekleding inbouwen in de witte 99gl van m`n vader. Dit is behoorlijk mooi geworden! (Toch jammer dat de rest van de auto er zacht gezegd niet uitziet, maar goed).
(Hoi pa, leuk dat je meeleest!) :D

Verder heb ik, op aanraden van een kameraad van me, de bijrijdersstoel een aardig eindje naar achteren geplaatst, zodat er een zee van ruimte is ontstaan (ik als 1.85m persoon kan de benen volledig strekken als de stoel in de achterste stand staat).
Instappen achterin? gaat nog steeds prima, mits geen 300+kg-persoon. En zo niet, dan is er nog een instapmogelijkheid bij de bestuurder ;)

Bevalt prima prima prima, heeeeeerlijk dat leer!

Verder komt m`n Gedore-setje over 2 a 3 weken binnen, samen met o.a. een inbussleutelset, stanleymes (jep, die is soms ook handig) en slangklemschroevendraaier (flexibel).

Ik ben benieuwd!

Niels

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » za 15 jan, 2011 23:13

Poolvos schreef: Het Zweedse alfabet is drie letters langer dan het onze en eindigt met de letters å, ä en ö. Dat zijn dus echt aparte letters en die zijn dus niet in het woordenboek onder a of o te vinden.
Vandaar dat ik het gebruik van een ø in relatie tot Saab/Zweden niet kan rijmen. We hadden afgelopen winter een leuke We Love Saab muts, maar dan met løv. Maak er dan gewoon löv van. Het is dezelfde klank.

Maar blijkbaar vinden mensen de ø schattiger ofzo.

sb90
Geregistreerd lid

Bericht door sb90 » zo 16 jan, 2011 11:51

Ja maar dat is gewoon omdat het een behoorlijk unieke taal is.
Als je niet beter weet (zoals ik) lijkt het allemaal op elkaar...Als ze dan in het ene Scandinavische land de o met streepje gebruiken, dan waarschijnlijk in de andere landen ook ;)

Tjøørd
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Tjøørd » zo 30 jan, 2011 23:05

esalet schreef:[] :oops: Zo, da's duidelijk, ik deed inderdaad maar wat. Dank voor de aanvullende info!
Nou nog even tegen Tjøørd vertellen!
Haha ik wist het al wel, maar hou er tegen beter weten in toch aan vast ;) Noorwegen is ook mooi!Ik Alt-0-2-4-8 vrolijk door.

sb90
Geregistreerd lid

Re: Mijn Saab 90 Topic #2 (APK-tijd en vernieuwde website!)

Bericht door sb90 » di 15 mar, 2011 10:53

Hallo mensen;

Zoals jullie gemerkt hebben ben ik nogal afwezig op SF.
Dit wil echter niet zeggen dat er niets gebeurt, integendeel! Momenteel een lastig dillemma omtrent de remmerij (wellicht overstap nieuwe steek), maar eerst deze week even alle klauwen gangbaar maken...

Het is weer APK-tijd, en ik ga zeer binnenkort even een afspraak hiervoor maken.
Officieel moet Fleur pas 11 mei door de APK zijn, echter schijnt dit al 2 maand van tevoren te mogen.
Aangezien ik het nu relatief rustig heb plan ik deze alvast in.

Wat verwacht ik?
Eigenlijk helemaal niets, behalve de 2 achterbandjes (deze dateren van 2001...)
Maargoed, er zal ongetwijfeld wel iets naar boven komen, dus ik ben benieuwd!

Nog even iets anders;
De vernieuwde website is online!
In Etienne`s vakantietijd heb ik even een opzetje gemaakt, welke meteen goedgekeurd was bij terugkomst, en nu dus online staat!
Deze is te vinden op http://www.saab-90.nl" onclick="window.open(this.href);return false; (uiteraard ons bekende web-adres).

Tot zover deze update, ik houd jullie op de hoogte!

Niels

sb90
Geregistreerd lid

Re: Mijn Saab 90 Topic #2 (2 gereviseerde remklauwen...)

Bericht door sb90 » za 19 mar, 2011 1:42

Wellicht kennen jullie een soortgelijke situatie;

Je hebt net een afspraak gemaakt voor de APK...
Je stapt je Saabje in, je rijdt een stukje, en je hoort RV "GRONK... GRONK... GRONK... GGGGGGGG...."
Inderdaad, remblokje compleet op. (Lang verhaal, helaas).
iets ingeschuurd in de schijf, maar dat geloof ik wel.
Remmen (ALWEER!) gangbaar geprobeerd te maken, deze keer totaal geen beweging in, ook niet met enorm groot breekijzer en moker.
Uiteraard de zuiger teruggedraaid e.d., het wil gewoon niet meer.

Nu was me al bekend dat de remklauwen beiden vrij slecht waren, maar dat het zo duur was om gereviseerde te krijgen, was me even ontgaan.
Afijn; Binnenkort even met desbetreffend persoon bellen, en hopen dat ik iets kan regelen.

Het is dus de bedoeling dat er 2 gereviseerde klauwen inkomen, zodat ik weer even vooruit kan.
Het geld is (min of meer) bij elkaar gesprokkeld, je wil niet weten hoe, nu nog even kijken hoe het loopt...

Ik houd jullie op de hoogte!
In ieder geval is, na 5 minuten twijfelen, besloten om Fleur er NIET(!) uit te doen, nu niet, dan niet, nooit niet!

Stay tuned...

esalet
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Re: Mijn Saab 90 Topic #2 (2 gereviseerde remklauwen...)

Bericht door esalet » zo 20 mar, 2011 18:55

[quote="sb90"]In ieder geval is, na 5 minuten twijfelen, besloten om Fleur er NIET(!) uit te doen, nu niet, dan niet, nooit niet!
[quote]
Uiteraard!
En ja die remblokjes, kijk voortaan ff tussendoor toch eens naar de dikte ervan. Het wiel eraf halen is al genoeg.
Ik zeg 't maar ff voordat het hele forum over je heen valt, want zoals je zelf al zei, er zit een heel verhaal achter...

Succes! Gereviseerde klauwen moeten je jaaaarenlang uit de problemen houden denk ik zo.

Plaats reactie