Het was een goede dag voor de 90's in Ooij

1985-1987
Plaats reactie
esalet
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Het was een goede dag voor de 90's in Ooij

Bericht door esalet » zo 18 okt, 2009 12:03

Om allerlei redenen.

Ten eerste deze prachtige persfoto gescoord.
Zeven stuks, allemaal gloednieuw, zucht.............
Afbeelding
Daarnaast nog een mooie poster uit 1985 met 90, 900 en 9000.

Ten tweede een berg onderdelen gescoord voor de Admiraal (een heel bergje ijzerwaar voor de motortroetelbeurt, en daarnaast leuke accesoires voor mijn accesoiretik, zoals louvres voor de achterruit en windgeleiders voor de zijruiten. Nog even denken op welke 90 dit gaat komen).

Ten derde gehoord dat er diverse 90 door diverse mensen gered/bewaard worden, zoals een Cochenille-rode die in restauratie is bij Leon (die van de mooi rosequartz-90-met-Airflow-set), en een zwarte (mooimooi) door FHR.
Ook was er een forummer die ik nog niet kende en die zojuist zijn tweede (naast zijn eerste, dus niet volgtijdelijk) 90 gekocht heeft en bij zich had. Een erg gaaf exemplaar met een terecht trotse eigenaar.
Afbeelding
Afbeelding

Ten vierde een potentieel te redden 90 gespot op het achtererf, daar maak ik ff een apart Gespot NL item van.

Ten slotte nog andere leuke contacten opgedaan (een oudere heer die me gaat mailen over een doos met o.a. 90-folders die hij nog heeft), en met Peterhelm de kramen afgestruind om zijn foldercollectie aan te vullen met de accesoirefolder MY 1987.[/img]

peterhelm
Geregistreerd lid

Bericht door peterhelm » zo 18 okt, 2009 13:34

Ja het was weer reuze gezellig gister. Naast de accesoirefolder MY 1987 ook nog een revisiesetje gekocht voor de hulp koppeling cilinder.
Na gister kan ik niet wachten om weer met de 90 uit te vliegen.

De LT-86-NL is ook een plaatje! Wel de beginnende roest bij de asdoorgangen in de gaten houden, vooral met de aanstaande winter.
Ik reed nog een tijdje achter je op weg naar huis, te genieten van die mooie 90 kont :oops:

Zou de LK-04-TD op die trailer nog bestaan? (Niet bij de RDW...)

esalet
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door esalet » zo 18 okt, 2009 15:15

Als niet op RDW, dan heeeeel kleine kans (hooguit afgemeld als sloper).

Nog een toegift (foto copyright P.Helm te Arnhem):
Een proefpassing van de jalouzieën op een onvrijwillig maar wel gewillig fotomodel.
Overigens geen advies aan de eigenaar, want juist dit exemplaar is al prachtig zoals ie is, helemaal standaard.
Afbeelding

nacra 93
Donateur
Donateur

Bericht door nacra 93 » zo 18 okt, 2009 15:18

Hij knapt er wel van op.

Groet Jacco ( die denkt dat E.E te U niet tot 8 kan tellen)

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » zo 18 okt, 2009 15:22

Nice! Op het eind, toen jij al weg was kwam er nog een Leisteenblauwe 90 (MET origineel fabrieksschuifdak!) aanrijden, die dus te laat was.

esalet
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door esalet » zo 18 okt, 2009 15:24

nacra 93 schreef:Hij knapt er wel van op.

Groet Jacco ( die denkt dat E.E te U niet tot 8 kan tellen)
Chips, het zijn er 8!

Groet Etienne

peterhelm
Geregistreerd lid

Bericht door peterhelm » ma 19 okt, 2009 9:36

Heb je zondag al wat van je accesoires gemonteerd, Ettiene?
Ik kwam in de accesoirefolder ook een orgineel alarm tegen, wie zou dat in Nederland nog op z'n 90 hebben....

sb129h
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door sb129h » ma 19 okt, 2009 12:01

esalet schreef:want juist dit exemplaar is al prachtig zoals ie is, helemaal standaard.
uh-uh: mudflaps achter! 8)
Maar inderdaad een schitterend rosequartz exemplaar!

Wat betreft die foto van de autotransporter: zou dat, met die bestickering op de deur, misschien een van eerste lichtingen 90's (demo's?) zijn geweest die in NL gearriveerd zijn of zo?

Lian

peterhelm
Geregistreerd lid

Bericht door peterhelm » ma 19 okt, 2009 15:12

Lijkt het nou zo of heeft de LK44TB een kortere uitlaat dan de latere 90's? Is er misschien verschil in bouwjaren. Ik heb het idee dat de uitlaat van mijn 90 verder uitsteekt...
Misschien kan Ettiene even kijken naar zijn twee 90's of er verschil tussen zit.. :roll:

peterhelm
Geregistreerd lid

Bericht door peterhelm » ma 19 okt, 2009 20:23

Op weg naar huis even fijn achter chasan8492ATgmail.com gereden.

Afbeelding

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » ma 19 okt, 2009 21:16

Gezien het kenteken zou het me niks verbazen als deze op die trailer staat...

Afbeelding

Plaats reactie