peterhelm schreef:mmd1962 schreef:Ik vind het alleen jammer dat niet de koplampen te zien zijn en het kontje,
De zalm neus en de kont van de 900
Dat is erg specifiek voor de 90.
zalmneus?... De neus van de 99 bedoel je toch?

Maar op deze foto is toch goed te zien dat het een 99 neus is (korte neus, losstaande knipperlichten, korte wielbasis - let op het stukje tussen voorste wielkast en voorportier, dat is bij een 900 langer, evenals het stuk body tussen voorste wielkast en voorbumper, en een minder vlakke motorkap als bij de 900, en een niet helemaal naar onder doorlopende voorruit (er zit een streepje metaal onder, net zichtbaar, de 900 heeft dit niet).
Ook kun je zien dat het een 900 sedankont is (achteraan schuin aflopend in plaats van schuin naar binnen lopend, en ten opzichte van de 99 juist weer een langere body voor 'en achter de achterste wielkast). Voor mij hoeven er geen andere plaatjes bij.
Ik vind het wel leuk dat ze net deze hebben genomen (mooie kleur, mooie velgen, mooie foto).
Oja, een zalmneus is een neus van een 900 van de latere bouwseries (met een meer vloeiend, schuin aflopend, ge"integreerd front), de vroege bouwseries noemen ze 'Steilschnautzer", met een rechtopstaand grilletje en koplampen/knipperlichten.
Je zou de 90/99 neus desnoods een "korte steilschnautzer" kunnen noemen.
Jeetje, net of je het over hondenrassen hebt zo!
In dat geval is de 90 een schattige bastaard!
Zo, deze nerd (ik dus) is weer even uit-georeerd.......