De Saab 90-Paus in de schijnwerpers

1985-1987
Plaats reactie
ahbijker
Donateur (4x)
Donateur (4x)

De Saab 90-Paus in de schijnwerpers

Bericht door ahbijker » vr 03 mei, 2013 7:59

Mooi verhaal van Etienne Salet, een 90 fan in hart en nieren. "Eenvoud als kenmerk van het ware". Mooi gesproken, Etienne. Afbeelding

esalet
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Re: De Saab 90-Paus in de schijnwerpers

Bericht door esalet » vr 03 mei, 2013 9:32

Ha, dank je wel.
En dat betekent ook dat er ieder moment een exemplaar van het clubblad van de Saab Classics Vereniging op mijn mat kan ploffen, nice!

ahbijker
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door ahbijker » vr 03 mei, 2013 9:50

#zenuwachtig #hartkloppingen :D

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » vr 03 mei, 2013 12:01

Zeg het is geen twitter hier he ;)

Leuk Etienne! Ben benieuwd naar het stuk.

sb90
Geregistreerd lid

Bericht door sb90 » di 07 mei, 2013 15:51

HEEL HEEL HEEL(!!!) benieuwd!!!

ZSR
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door ZSR » di 07 mei, 2013 16:12

Bah Saab Cassic Club, met die xenofobe hobbie van ze.. :lol:

Nog even een paar jaartjes wachten tot ik ook lid mag worden.

ahbijker
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door ahbijker » di 07 mei, 2013 20:21

:offtopic:
Xenofobie (Oudgrieks: ksénos/ξένος=vreemdeling; phóbos/φόβος=angst, vrees) is een irrationele en/of obsessieve angst voor vreemdelingen en/of buitenlanders. Xenofobie wordt in het Nederlands ook wel vreemdelingenangst genoemd. Xenofobie kan voortkomen uit racisme, en via vreemdelingenhaat leiden tot rassendiscriminatie, haat zaaien, geweld en zelfs genocide.
In ruimere zin betekent xenofobie ook wel de algemene angst en afkeer van de mens voor alles wat vreemd, ongewoon of zeldzaam is. De American Psychiatric Association definieert het in DSM-IV als een speciale vorm van fobie.[bron?]
Welke vreemdelingen wanneer komen bloot te staan aan xenofobie hangt af van een veelheid aan factoren, en is als gevolg daarvan moeilijk te voorspellen. Xenofobieën verdwijnen vaak even plotseling als ze ontstaan. Zo is de huiver voor Italiaanse immigranten in de jaren zestig van de vorige eeuw in Nederland en België al bijna vergeten. Omgekeerd is er in Zuid-Italië geweld tegen buitenlandse arbeiders gepleegd[1][2], terwijl de Lega Nord in Noord-Italië regelmatig xenofobe acties onderneemt.[3][4]
Bron: Wikipedia

Ik herken het niet helemaal maar ik respecteer je mening natuurlijk... :D

sb129h
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door sb129h » di 07 mei, 2013 21:24

Koop een classic en je hebt nergens last van. :wink:

ahbijker
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door ahbijker » di 07 mei, 2013 23:28

Back ON TOPIC!
:lol:

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » di 07 mei, 2013 23:39

Ach ja ik begrijp beide partijen wel. De een wil knus met alleen klassiekers, op 'meeschuivende tijdschaal' bij elkaar zijn (en komen in de winter dan stiekem met hun moderne Saab/leasebak zodat de pekel het oudje geen kwaad doet) en degenen met de eh 'minder klassieke modellen' voelen zich hierdoor een soort buitenstaanders bij het lid worden van de club. Maarja ieder z'n goed recht, je hoeft geen lid te worden en je hebt altijd nog de Saab Club Nederland waar iedereen met een (of meer) Saab(s) gewoon welkom is ;)

Inderdaad een zich herhalende discussie... terug naar de 90's maar weer 8)

Mr.Polaroid
Geregistreerd lid

Bericht door Mr.Polaroid » wo 08 mei, 2013 8:59

"bouw- en rijkwaliteit" zijn de meest terugkerende termen in het artikel.

Terecht :lol:

ahbijker
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door ahbijker » wo 08 mei, 2013 20:17

Sapphire schreef:Ach ja ik begrijp beide partijen wel. De een wil knus met alleen klassiekers, op 'meeschuivende tijdschaal' bij elkaar zijn (en komen in de winter dan stiekem met hun moderne Saab/leasebak zodat de pekel het oudje geen kwaad doet) en degenen met de eh 'minder klassieke modellen' voelen zich hierdoor een soort buitenstaanders bij het lid worden van de club. Maarja ieder z'n goed recht, je hoeft geen lid te worden en je hebt altijd nog de Saab Club Nederland waar iedereen met een (of meer) Saab(s) gewoon welkom is ;)

Inderdaad een zich herhalende discussie... terug naar de 90's maar weer 8)
Zo is het Sapphire:
Ik ben er ook zo één: een Classic en een Nieuwerwetse (maar dan geen lease).
Respect voor elke Saab rijder, en vooral voor diegene die dit nu leest ;)
Je bent nooit een buitenstaander toch? We zijn allemaal Saab rijders. Overigens ben ik ook lid van beide clubs. Dat laat ik ook lekker zo, want ik vind beide leuk!

Een heel fijn Hemelvaartweekend gewenst!

Mr.Polaroid
Geregistreerd lid

Bericht door Mr.Polaroid » wo 16 okt, 2013 11:40

Heb ik vandaag het blad Auto Motor klassiek januari 2008 via marktplaats gekocht en wat lees ik....

De historie van de familie-90 van Etiënne compleet met foto van paps&mams :mrgreen:
Leuk hoor!

Te bedenken dat ik bij iemand 3 bladen met Saab 99 artikelen kocht en hij mij 1 verkeerde toestuurde, deze :!:

esalet
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door esalet » wo 16 okt, 2013 15:36

Ha geinig, ja ik herinner me dat nog goed, ik moest in dezelfde pose op de foto als mijn vader destijds stond, het was in de serie "Eerste Eigenaar" die ze toen hadden.

Plaats reactie