Gat bovenste bevestigingspunt schokdemper

1985-1987
Plaats reactie
Stefan1-7-91
Geregistreerd lid

Gat bovenste bevestigingspunt schokdemper

Bericht door Stefan1-7-91 » do 15 aug, 2013 11:17

Hallo allemaal,

Na een tijdje te hebben rondgereden met een zwaar klapperend geluid vanuit de achterkant van de auto, ben ik toch maar even naar m'n neef gereden om te kijken wat precies het probleem is. We gingen er vanuit dat de schokdemper lek was, aangezien de auto ook al begint te glijden als ik over een oneffen wegdek rijd, maar dat is niet het geval. Waar de bovenkant van de schokdemper in de auto bevestigd hoort te zitten, is deze compleet losgeslagen. Dit veroorzaakt dus dat vervelende geluid en het voelt absoluut niet fijn als ik in m'n auto rijd, want de schokdemper dempt dus bijna niet meer. Voorlopig laat ik de auto dus zoveel als mogelijk staan, maar mijn vraag is: wat kan ik hier het beste mee doen? Laten lassen?
Ken of ben jij iemand die dit op een handige manier kan oplossen voor een schappelijk prijs in de omgeving van Hoogeveen of Meppel (of eventueel Zwolle)? Laat het me dan aub weten! Alvast bedankt!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

odin1899
Donateur
Donateur

Re: Gat bovenste bevestigingspunt schokdemper

Bericht door odin1899 » do 15 aug, 2013 11:55

Zou ook eens naar de andere kant (laten) kijken, hoe ver dat doorgerot is. Welk model Saab hebben we het over?

Sonab
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Sonab » do 15 aug, 2013 12:49

900 classic zo te zien.

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » do 15 aug, 2013 13:50

geen idee of ik dit mag tippen; maar je zou brinky kunnen vragen in ommen
http://www.saabserviceommen.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

kijk hier maar eens pagina 3
viewtopic.php?f=3&t=125781&hilit=arbilen&start=30" onclick="window.open(this.href);return false;

Stefan1-7-91
Geregistreerd lid

Bericht door Stefan1-7-91 » do 15 aug, 2013 13:59

odin1899 schreef:Zou ook eens naar de andere kant (laten) kijken, hoe ver dat doorgerot is. Welk model Saab hebben we over?
Dat hebben we inderdaad ook maar direct gedaan, niks aan de hand. Het is een Saab 90 uit '87.

Stefan1-7-91
Geregistreerd lid

Bericht door Stefan1-7-91 » do 15 aug, 2013 14:06

turbopilot schreef:geen idee of ik dit mag tippen; maar je zou brinky kunnen vragen in ommen
http://www.saabserviceommen.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

kijk hier maar eens pagina 3
viewtopic.php?f=3&t=125781&hilit=arbilen&start=30" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier heb ik wat aan, bedankt! :) Ik ga even contact met ze opnemen. Iemand toevallig ervaring met Timmer in Meppel?

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » do 15 aug, 2013 15:30

klassiek voorbeeld van iemand die net op het forum zit; :mrgreen:
je gebruikt de citeer knop rechtboven ipv de knop plaatsreactie links onder :wink:

esalet
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door esalet » do 15 aug, 2013 19:42

Aha, de mooie zilverkleurige RL-97-**

Keep 'm rollin'!

odin1899
Donateur
Donateur

Bericht door odin1899 » do 15 aug, 2013 20:08

Jeetje, kun je een 90 alleen al aan 1 doorgerotte plek herkennen? De echte liefhebber :).

Stefan1-7-91
Geregistreerd lid

Bericht door Stefan1-7-91 » zo 29 sep, 2013 20:43

Timmer uit Meppel heeft nooit gereageerd. Dat maakt voor mij niets uit, Ommen is maar een klein stukje verder. Graag of niet, ook al is dat niet het leukste werk. Ik heb hem uiteindelijk naar Saab Service Ommen gebracht eind augustus. Gat is vakkundig dicht gelast voor een zeer schappelijke prijs. Geen overbodig geluid meer en hij rijdt weer heerlijk :D

thales
Geregistreerd lid

Bericht door thales » zo 29 sep, 2013 21:00

Er bestaan vervangingsstukken voor de bovenkant van de schokbrekerbevestiging. Roesten graag door. Kijk o.a. eens bij Swedish Car Parts.

esalet
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door esalet » zo 29 sep, 2013 21:22

odin1899 schreef:Jeetje, kun je een 90 alleen al aan 1 doorgerotte plek herkennen? De echte liefhebber :).
Guru-mystery :krull: :SHSNE: :yinyang:

esalet
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door esalet » zo 29 sep, 2013 21:23

Stefan1-7-91 schreef:Timmer uit Meppel heeft nooit gereageerd. Dat maakt voor mij niets uit, Ommen is maar een klein stukje verder. Graag of niet, ook al is dat niet het leukste werk. Ik heb hem uiteindelijk naar Saab Service Ommen gebracht eind augustus. Gat is vakkundig dicht gelast voor een zeer schappelijke prijs. Geen overbodig geluid meer en hij rijdt weer heerlijk :D
Well done, dat schept een band met je auto. En nu hij na diefstal weer bij je terug is ben je er nóg meer aan gehecht geraakt natuurlijk.
Veel prettige :O: gewenst, nu weer mét de bijbehorende goede wegligging.

Stefan1-7-91
Geregistreerd lid

Bericht door Stefan1-7-91 » ma 30 sep, 2013 17:13

Haha zeker, esalet! Deze gaat voorlopig niet bij me weg en misschien wel nooit meer.

mr-toet-toet
Geregistreerd lid

Bericht door mr-toet-toet » di 01 okt, 2013 13:20

had je nog schade na de diefstal?

Plaats reactie