kachel motor saab 90

1985-1987
Plaats reactie
Areyonga
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: kachel motor saab 90 nog te verkrijgen?

Bericht door Areyonga » za 30 mar, 2013 19:01

Van een 900 gaat niet passen, maar van een 99 wel, en daar zijn er nog wel een heleboel van :)
Is het trouwens niet de weerstand (die onder de motor zit, witte staafje van ongeveer 10cm of de schakelaar in het dashboard).

Thom (saabworld.nl) uit Voorst heeft ze vast wel in bosjes liggen.

Areyonga
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Areyonga » za 30 mar, 2013 21:59

Esalet is zo'n beetje de grootste 90-fanaar hier op het forum (wellicht ook wel wereldwijd ;) ) en heeft ook een eigen 90-register en site vol info over de Saab 90. http://www.mijnsaab90.nl/

Hier kan je oa. onder "documenten" een heeeeeeeleboel info vinden.

esalet
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door esalet » ma 01 apr, 2013 16:36

Hey Luuk,

Leuk dat je interesse hebt in een 90.
zoals Areyonga al aangaf staat op onze site heel veel info, waaronder werkplaatshandboek en onderdelencatalogus met nrs.

Is het deze 90?
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/saab ... b9c5b7a618
Zoja, dan is het goed even precies na te gaan wat er met de kachel mis is. Immers, de verkoper zegt "kachel wil niet op winterstand" en dat kan betekenen dat de handle onder de motorkap die een 90-rijder in het najaar omzet van Summer naar Winter, het niet meer doet. Maar het kan ook iets anders betekenen (kachelkraan defect ik noem maar een losse mogelijkheid), ik heb die auto recent niet gezien.

OJa en als het een andere is, welke dan, hebben we 'm al in het register?

Succes ermee

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » ma 01 apr, 2013 18:36

Puur uit interesse, wat heb je "verkocht" (mocht het zo ver komen idd)

Mr.Polaroid
Geregistreerd lid

Bericht door Mr.Polaroid » do 04 apr, 2013 18:53

Hoi Luuk,
Je schrijft dat je met de verkoop van je Amazon al veel hebt mee gemaakt. Zou je daar eens wat over uit willen wijden?
Heb je er ook dingen van geleerd die je bij de verkoop van een oldtimer juist wel en juist niet moet doen?
Lijkt me fijn hier te lezen ter lering (en zonder vermaak)

Groet, Reinier

Mr.Polaroid
Geregistreerd lid

Re: kachel motor saab 90

Bericht door Mr.Polaroid » zo 07 apr, 2013 12:57

Allemachies zeg :(

Bedankt voor het delen van je ervaringen. Over een poosje komt mijn motor te koop, dan ben ik vast voorbereid :wink:

Wat ik zelf al bedacht heb is een motor/auto op MP "ouderwets" aan te bieden met een vraagprijs bovenaan en GEEN
mogelijkheid tot bieden. De wheeler dealer methode zeg maar. Dan idd alleen telefonisch contact toe te laten (en per mail extra info/foto's te sturen) en mensen gewoon te laten komen kijken en proefrijden (met de eigenaar in de auto, niet op de motor uiteraard :mrgreen: ) en dan als ze echt de auto willen kopen ze te laten bieden en "ouderwets" te gaan onderhandelen over de prijs. Dan mogen ze weer naar huis, met of zonder auto....

ralph_m
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door ralph_m » di 09 apr, 2013 23:28

Wat ik er van weet is dat het lipje om in zomer/winterstand te zetten er niet op zit.

Thom
Donateur
Donateur

Bericht door Thom » wo 10 apr, 2013 8:51

djee zeg! Nu heb ik al aardig wat saabjes verkocht (ook via Internet), maar ik heb nog nooit iets meegemaakt wat ook in de buurt komt. Ik kan mij niet herinneren dat iemand niet is komen opdagen en buitenlandse handelaren melden zich zelden. Met een proefrit slechts 1 negatieve ervaring (iemand die in mijn nieuw gerestaureerde 99GLE volgas wegreed met koude motor). Wellicht bereik je met de Amazon een breder publiek? (of ontspring ik telkens de dans)
Ik heb wel een keer een Porsche verkocht voor een vriend van mij - op een bepaald moment deed ik hier de deur op slot als daar geinteresseerden voor kwamen. Uiteindelijk toch aan een buitenlandse handelaar verkocht :).

Wat Areyonga zegt de kans dat je kachelmotor kapot is is klein, dat gaan ze zelden. Eerder de weerstand, of iets dat niet goed contact maakt (zekering?). Schakelaar wil ook wel eens gaan.

Plaats reactie