Trekhaak Saab 900/90 MY 87 hetzelfde?
-
DavidV
- Geregistreerd lid
Trekhaak Saab 900/90 MY 87 hetzelfde?
Kan iemand mij vertellen of de volgende trekhaak op de 90 past? http://auto-onderdelen.marktplaats.nl/s ... khaak.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik neem aan dat het past; maar los van het wel of niet passen ontbreken er zo te zien enige onderdelen.
Bij voorbaat dank!
Ik neem aan dat het past; maar los van het wel of niet passen ontbreken er zo te zien enige onderdelen.
Bij voorbaat dank!
-
joy
- Donateur

Re: Trekhaak Saab 900/90 MY 87 hetzelfde?
Trekhaak is voor de ``zalmneus``, kogel zit bij jouw bumper er dan erg dicht op, indien een originele trekhaak, (VBG), als op de foto moet jij een rechte stang hebben dus zonder de knik er in. en ik zie het kleine steuntje die in de kofferbak en het plaatje of balkje voor de achterste bevestiging er ook niet bijzitten, beetje incompleet voor deze prijs
Als je een trekhaak zoek doe je gewoon een oproep hier, of stuur een mail naar Thom.
Als je een trekhaak zoek doe je gewoon een oproep hier, of stuur een mail naar Thom.
-
esalet
- Donateur (8x)

Klopt wat Joy zegt.
Even wat anders: welkom op het forum, en dan nog wel in het selecte gezelschap der 90-rijders!
Als ik me niet vergis (ik zie het ook in jouw avatar) is deze schoonheid jouw 90.

En dus binnenkort met (weliswaar een andere) trekhaak.
Happy Saabing!
Even wat anders: welkom op het forum, en dan nog wel in het selecte gezelschap der 90-rijders!
Als ik me niet vergis (ik zie het ook in jouw avatar) is deze schoonheid jouw 90.
Happy Saabing!
-
Raggare
- Geregistreerd lid
Mooi kenteken. 2x 99. Valt met tegen van je Esalet dat je er geen 90 in hebt geshopt 
-
esalet
- Donateur (8x)

Nou vooruit dan, omdat je zo aandringt.

-
peterhelm
- Geregistreerd lid
Mooie kleur voor een 90!
Inca's staan em ook goed zeg! Klinkt je motor nog zo ruw..?
-
DavidV
- Geregistreerd lid
esalet schreef:Klopt wat Joy zegt.
Happy Saabing!
Ja, dat is deze, overgenomen van Ralph uit Haarlem; hij is nog steeds lid en heeft deze foto ook deels als avatar meen ik. Mijn avatar is een foto in de Lake District, net na Honister Pass. We waren wat zwaar beladen en moesten op de terugweg (tijdens de klim!) afremmen voor een nogal langzame auto voor ons. Te laat naar de 1ste versnelling en we vielen stil op 25% helling. Maar: zonder problemen weer starten en wegrijden! Handig, een functionerende handrem.
Dit is al veel besproken op deze forum, maar wat zijn de ervaringen met de 90?
Een vriend was heel enthousiast over een bepaald merk, dat leidde tot een soepeler en met veel minder trillingen lopende motor; maar hij reed een Alfa 156.
De trekhaak dient om een tekortkoming op te heffen: het niet kunnen vervoeren van tafels, stoelen, butlers, vliegdekschepen etc. die niet door de kofferbak opening of de deuren kunnen.
En ik begrijp dat deze trekhaak niet werkelijk zal passen....
Dank voor alle reacties.
-
esalet
- Donateur (8x)

Kan je hier niet over adviseren (want geen ervaring mee).DavidV schreef:In antwoord op de andere vraag: de motor klinkt minder ruw, liep goed tijdens de Elfsteden koorts. En meteen een wedervraag: toevoegingen aan de motorolie, wel of niet?
Dit is al veel besproken op deze forum, maar wat zijn de ervaringen met de 90?
Een vriend was heel enthousiast over een bepaald merk, dat leidde tot een soepeler en met veel minder trillingen lopende motor; maar hij reed een Alfa 156.
Wel kun je de ervaringen elders op het forum (als ze gaan over de 99 en de 900 classic met de H-motor) één op één van toepassing verklaren op je 90, zelfde blok.
-
DavidV
- Geregistreerd lid
esalet schreef: Kan je hier niet over adviseren (want geen ervaring mee).
Wel kun je de ervaringen elders op het forum (als ze gaan over de 99 en de 900 classic met de H-motor) één op één van toepassing verklaren op je 90, zelfde blok.
Thanx, ga speuren. Neem in ieder geval een trekhaak over van Thom, en de SF handleiding monteren heb ik ook gevonden. Nu nog een rechterhand vinden en we zijn er.
-
DavidV
- Geregistreerd lid
Trekhaak zit eronder. Met dank aan Thom en diegene die hem heeft ingeseind.
Nog zonder stekkerblok, dat wel. De achterkant van de plaat waarop dat is vastgezet heeft een aantal gaten. Die maak ik eerst dicht en dan inspuiten maar.
Stekkerblok ziet er wat oud uit. Het eraf halen kan alleen maar door te boren of slijpen, van de moeren is niet zoveel meer over. Toch zit het erg stevig vast.
Omdat alle draden goed contact maken houd ik het bij deze. Dat is minder werk en ik kan het altijd een keer vervangen in de toekomst, mocht dat nodig blijken.
Waarschijnlijk laat ik de bedrading (twee kabels) niet via de bumper lopen, maar door de bodemplaat. Met twee doorvoerthules lijkt met dat wel goed genoeg afsluiten.
Het staat wel stevig moet ik zeggen. Een nummerplaat erbij en we kunnen een nieuwe tafel halen.

Nog zonder stekkerblok, dat wel. De achterkant van de plaat waarop dat is vastgezet heeft een aantal gaten. Die maak ik eerst dicht en dan inspuiten maar.
Stekkerblok ziet er wat oud uit. Het eraf halen kan alleen maar door te boren of slijpen, van de moeren is niet zoveel meer over. Toch zit het erg stevig vast.
Omdat alle draden goed contact maken houd ik het bij deze. Dat is minder werk en ik kan het altijd een keer vervangen in de toekomst, mocht dat nodig blijken.
Waarschijnlijk laat ik de bedrading (twee kabels) niet via de bumper lopen, maar door de bodemplaat. Met twee doorvoerthules lijkt met dat wel goed genoeg afsluiten.
Het staat wel stevig moet ik zeggen. Een nummerplaat erbij en we kunnen een nieuwe tafel halen.
-
esalet
- Donateur (8x)

Well done, geeft voldoening he!
-
DavidV
- Geregistreerd lid
Absolutely. Zeker het nu heel snel kon ipv een paar maanden laten liggen.esalet schreef:Well done, geeft voldoening he!
Een pluspunt is dat dit ook nog een afneembare trekhaak is. Twee bouten loshalen en weg is de haak. Dat spaart de schenen tijdens het laden van de achterbak voor de vakantie.
Dat lijkt me een prima idee. Al heb ik zelf nog geen problemen ondervonden, uitsluiting van toekomstige problemen kan geen kwaad.nike schreef:Mag ik je aanraden om de aarde van de trekhaakstekkerdoos met een dikke draad op bijv. de middelste balk van de achterbak (onder de laadvloerklep) met een zelftapper te doen De aarde op de achterlichten van de 90 en 900 sedan staan erom bekend een massa-probleem te kunnen veroorzaken.
Vrijdag gaan we echt een tafel halen, misschien met de 90 dus.