De koplampen van mijn 90 vallen om de zoveel tijd uit. Overige verlichting (en zelfs het groot licht) werkt wel gewoon. Na een tijdje doen ze het gewoon weer (kwestie van een paar minuten) en enige tijd later vallen ze ook zomaar weer uit. Het maakt niet uit of de auto stilstaat of dat hij rijdt. Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
NB als ze dus uitgevallen zijn en ik zet hm op groot licht dan doet die het wel gewoon. Als ik het grootlicht er vervolgens weer afhaal is alles weer dood....
vreemd probleem met koplampen
-
ammolenaar
- Donateur (2x)

Re: vreemd probleem met koplampen
Ik vermoed dat in je zekeringkastjes aanwezige metaalkleurige relais kaduuk is. Het betreft een rechthoekig blokje. Je kunt dit als je handig bent aan de onderzijde openen door de lipjes open te buigen. Na iopenen kun je de contactpuntjes van het relais schoon krabben. Anders even Elferink bellen om een nieuw/gebruikt relais te kopen.
Andy
Andy
-
evl
- Geregistreerd lid
Bedankt oor de tip, ga een dezer dagen ff checken
-
evl
- Geregistreerd lid
Zojuist de relais in de zekeringenkast schoongemaakt (zat flinke corrosie op) en ingespoten met wd40. Aansluitend een flinke testrit gemaakt en het probleem lijkt verholpen. Binnenkort maar even een reserve halen (elferink heeft ze niet in de catalogus, iemand een idee waar ze wel te krijgen zijn?). Nogmaals bedankt voor de tip!
-
Funky Dude
- In memoriam †
tipje: Er staat op dit forum een overzicht met leveranciers, telefoontje levert 't snelste antwoord.