Ik heb sinds kort een TurboX. Het is een ooit uit Zwitserland geïmporteerde auto Rijdt geweldig.
Hoe kan ik uitvinden hoeveelste 9-3 TurboX ik heb?
Is dat aan het chassis nummer te herleiden?
hoeveelste TurboX
-
Henk-Jan
- Donateur

Re: hoeveelste TurboX
Waar dan? Volgens mij kwamen ze af fabriek met een sticker / plaatje waarop enkel stond "one of two thousand".
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

Correct, de Turbo_X was generiek genummerdHenk-Jan schreef: ↑zo 12 jul, 2026 12:55Volgens mij kwamen ze af fabriek met een sticker / plaatje waarop enkel stond "one of two thousand".

-
Style&Co
- Moderator + Donateur

daar staat idd een link in naar een database van de Turbo X batch. Maar volgens mij zijn die qua VIN niet opvolgend genummerd. Tijdens fabricage werden ook 'normale' NG93s tussen de Turbo X en door gebouwd (en dus ook de VIN bepaald)
-
GeTrol
- Geregistreerd lid
Dank voor de snelle reacties.
Op de essabparts.com link VIN ingetoetst en de mijne blijkt wat ik al dacht een van de laatste. Is van December 2008
Volgens de site is mijn exemplaar 2059 van de totaal 2081 gebouwde exemplaren.
Dat vind ik weer apart. Overal wordt er gecommuniceerd dat er 2000 van zijn gemaakt, maar in het echt zijn het er dus meer.
Iedereen bedankt voor meedenken.
Nog vele fijne kilometers SAAB rijden
Op de essabparts.com link VIN ingetoetst en de mijne blijkt wat ik al dacht een van de laatste. Is van December 2008
Volgens de site is mijn exemplaar 2059 van de totaal 2081 gebouwde exemplaren.
Dat vind ik weer apart. Overal wordt er gecommuniceerd dat er 2000 van zijn gemaakt, maar in het echt zijn het er dus meer.
Iedereen bedankt voor meedenken.
Nog vele fijne kilometers SAAB rijden