Deze of die andere..? Graag uw mening over welke velg

2002-2012
Gebruikersavatar
ZSR
Donateur (3x)
Donateur (3x)
Berichten: 3546
Lid geworden op: za 19 mei, 2012 22:44
Regio: NL - Provincie Zuid-holland

Deze of die andere..? Graag uw mening over welke velg

Bericht door ZSR » wo 20 mei, 2026 14:30

Zo dan, te lang geleden dat ik weer hier zat.
In de afgelopen jaren had ik een set velgen met winterbanden en een set voor de zomerbanden. Nu wil ik over naar een setje All-Seasons.
Alleen welke set gaan we gebruiken? Binnen de familie zijn de meningen verdeeld. De een vind de GM (Cadillac) velgen mooier de andere de Saab. Allen dezelfde maat (225/45/R17).

Dus opzoek naar wat meningen, en die zijn er hier zat. Optie 1 of Optie 2 en waarom? :D

Hier de huidige setup, voor de zomerbandjes en achter de winterbanden:

Afbeelding


Hier optie 1: de Cadillac/GM versie. Misstaan zeker niet. Wat 'moderner' meer open?

Afbeelding

Afbeelding

En optie 2: De Saab/GM versie. Original, lekker Saab en 'dik'.

Afbeelding

Afbeelding
Saab 9-3 1.8t Estate 2006 MINK-BlackTop-4
R.I.P. Saab 9-3 2.0i Coupe LPG uit 1999, 300.001km

RodeCabrio
Donateur
Donateur
Berichten: 94
Lid geworden op: ma 28 dec, 2015 18:16
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Re: Deze of die andere..? Graag uw mening over welke velg

Bericht door RodeCabrio » wo 20 mei, 2026 15:59

Optie 2: oogt wat mij betreft sportiever.

Gebruikersavatar
reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 8539
Lid geworden op: vr 09 nov, 2012 0:25
Regio: NL - Provincie Gelderland

Re: Deze of die andere..? Graag uw mening over welke velg

Bericht door reiernumans » wo 20 mei, 2026 17:53

Ik vind die BLS velgen mooier onder een pre facelift dan de Saab velgen die je voorstelt
2018 Alfa Romeo Giulia Super, Grigio Magnesio

Real Petrolheads Respect Other Petrolheads.

REIERPARTS

Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)
Berichten: 6928
Lid geworden op: za 19 jan, 2013 0:42
Regio: NL - Provincie Groningen

Re: Deze of die andere..? Graag uw mening over welke velg

Bericht door Orphy » wo 20 mei, 2026 18:44

Volgens mij zijn het beide gewoon Saab velgen, de “Cadillac” velgen zijn alu 64 en de Saab velgen alu 79?
2000 Viggen coupé lightning Blue stage 3
2004 9-5 Aero estate hazelnut Hirsch stage 2
2002 Honda x11
En een stage loper

Oh ja, en een vito als bedrijfswagen.

Op zoek naar een Aero interieur, bodykit, velgen of andere onderdelen voor je 9-3 of 9-5? www.orphyum.nl

LarsJanse
Donateur
Donateur
Berichten: 693
Lid geworden op: di 30 jan, 2024 15:49
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Re: Deze of die andere..? Graag uw mening over welke velg

Bericht door LarsJanse » wo 20 mei, 2026 18:50

Als je mijn mening vraagt, vind ik optie 2 mooiere velgen dan optie 1.
(Dus als je toch voor optie 1 gaat wil ik misschien optie 2 nog wel van je overnemen :mrgreen: )
Saab 9-3 estate 1.8t 2009
Saab 9-3 Estate 1.8t, bj 2005 , 2024-2025 exit 337000km
Ford focus C-Max 1.6 futura bj 2006, 2022-2024
Mazda 6 sportswagon 2.0 GTM-LINE bj 2011, 2017-2021
Volvo V40 1.8 sport, bj 2002. 2012-2017
Suzuki alto 1.0 GLS 2010-2012

Gebruikersavatar
Sa93Ve
Geregistreerd lid
Berichten: 1031
Lid geworden op: zo 24 jan, 2021 20:59
Regio: NL - Provincie Groningen

Re: Deze of die andere..? Graag uw mening over welke velg

Bericht door Sa93Ve » do 21 mei, 2026 19:42

Orphy schreef:
wo 20 mei, 2026 18:44
Volgens mij zijn het beide gewoon Saab velgen, de “Cadillac” velgen zijn alu 64 en de Saab velgen alu 79?
Hoewel ze op elkaar lijken zijn ze toch verschillend. Verschil zit, zoals ik het me kan herinneren, bij de naaf en boutgaten

Gebruikersavatar
RonnieW
Donateur (3x)
Donateur (3x)
Berichten: 1368
Lid geworden op: di 17 apr, 2012 20:18
Regio: NL - Provincie Overijssel

Re: Deze of die andere..? Graag uw mening over welke velg

Bericht door RonnieW » do 21 mei, 2026 20:08

Optie 3 : ALU 50 8)

Afbeelding
Saab 9³ Sport Estate 2.8 V6 T Aero Hirsch / 2006
Saab 9³ Sport Cabrio 2.0T Aero Hirsch / 2005
Saab 9³ Sport Sedan 2.0T Aero / 2004

Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)
Berichten: 6928
Lid geworden op: za 19 jan, 2013 0:42
Regio: NL - Provincie Groningen

Re: Deze of die andere..? Graag uw mening over welke velg

Bericht door Orphy » do 21 mei, 2026 20:50

Sa93Ve schreef:
do 21 mei, 2026 19:42
Hoewel ze op elkaar lijken zijn ze toch verschillend. Verschil zit, zoals ik het me kan herinneren, bij de naaf en boutgaten
Net even het net afgespeurd maar volgens mij zijn het gewoon dezelfde velgen. Artikelnummer lijkt wat ik zo snel kon zien ook hetzelfde. (12763009)
2000 Viggen coupé lightning Blue stage 3
2004 9-5 Aero estate hazelnut Hirsch stage 2
2002 Honda x11
En een stage loper

Oh ja, en een vito als bedrijfswagen.

Op zoek naar een Aero interieur, bodykit, velgen of andere onderdelen voor je 9-3 of 9-5? www.orphyum.nl

Gebruikersavatar
ZSR
Donateur (3x)
Donateur (3x)
Berichten: 3546
Lid geworden op: za 19 mei, 2012 22:44
Regio: NL - Provincie Zuid-holland

Re: Deze of die andere..? Graag uw mening over welke velg

Bericht door ZSR » ma 25 mei, 2026 21:06

Tja geen idee welk nummer optie 1 is. Kwam van een hm cadillac af. Ik heb die altijd met winterbanden gereden en de optie 2 met zomerbandjes.
Iedereen alvast reuze bedankt voor de reacties. Was al bang voor opties 3,4,6…😂

De balans hangt nu nog naar optie 2.
Saab 9-3 1.8t Estate 2006 MINK-BlackTop-4
R.I.P. Saab 9-3 2.0i Coupe LPG uit 1999, 300.001km