Deze of die andere..? Graag uw mening over welke velg

2002-2012
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ZSR
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Deze of die andere..? Graag uw mening over welke velg

Bericht door ZSR » wo 20 mei, 2026 14:30

Zo dan, te lang geleden dat ik weer hier zat.
In de afgelopen jaren had ik een set velgen met winterbanden en een set voor de zomerbanden. Nu wil ik over naar een setje All-Seasons.
Alleen welke set gaan we gebruiken? Binnen de familie zijn de meningen verdeeld. De een vind de GM (Cadillac) velgen mooier de andere de Saab. Allen dezelfde maat (225/45/R17).

Dus opzoek naar wat meningen, en die zijn er hier zat. Optie 1 of Optie 2 en waarom? :D

Hier de huidige setup, voor de zomerbandjes en achter de winterbanden:

Afbeelding


Hier optie 1: de Cadillac/GM versie. Misstaan zeker niet. Wat 'moderner' meer open?

Afbeelding

Afbeelding

En optie 2: De Saab/GM versie. Original, lekker Saab en 'dik'.

Afbeelding

Afbeelding

RodeCabrio
Donateur
Donateur

Re: Deze of die andere..? Graag uw mening over welke velg

Bericht door RodeCabrio » wo 20 mei, 2026 15:59

Optie 2: oogt wat mij betreft sportiever.

Gebruikersavatar
reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Deze of die andere..? Graag uw mening over welke velg

Bericht door reiernumans » wo 20 mei, 2026 17:53

Ik vind die BLS velgen mooier onder een pre facelift dan de Saab velgen die je voorstelt

Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Re: Deze of die andere..? Graag uw mening over welke velg

Bericht door Orphy » wo 20 mei, 2026 18:44

Volgens mij zijn het beide gewoon Saab velgen, de “Cadillac” velgen zijn alu 64 en de Saab velgen alu 79?

LarsJanse
Donateur
Donateur

Re: Deze of die andere..? Graag uw mening over welke velg

Bericht door LarsJanse » wo 20 mei, 2026 18:50

Als je mijn mening vraagt, vind ik optie 2 mooiere velgen dan optie 1.
(Dus als je toch voor optie 1 gaat wil ik misschien optie 2 nog wel van je overnemen :mrgreen: )

Gebruikersavatar
Sa93Ve
Geregistreerd lid

Re: Deze of die andere..? Graag uw mening over welke velg

Bericht door Sa93Ve » do 21 mei, 2026 19:42

Orphy schreef:
wo 20 mei, 2026 18:44
Volgens mij zijn het beide gewoon Saab velgen, de “Cadillac” velgen zijn alu 64 en de Saab velgen alu 79?
Hoewel ze op elkaar lijken zijn ze toch verschillend. Verschil zit, zoals ik het me kan herinneren, bij de naaf en boutgaten

Gebruikersavatar
RonnieW
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Deze of die andere..? Graag uw mening over welke velg

Bericht door RonnieW » do 21 mei, 2026 20:08

Optie 3 : ALU 50 8)

Afbeelding

Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Re: Deze of die andere..? Graag uw mening over welke velg

Bericht door Orphy » do 21 mei, 2026 20:50

Sa93Ve schreef:
do 21 mei, 2026 19:42
Hoewel ze op elkaar lijken zijn ze toch verschillend. Verschil zit, zoals ik het me kan herinneren, bij de naaf en boutgaten
Net even het net afgespeurd maar volgens mij zijn het gewoon dezelfde velgen. Artikelnummer lijkt wat ik zo snel kon zien ook hetzelfde. (12763009)

Gebruikersavatar
ZSR
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Deze of die andere..? Graag uw mening over welke velg

Bericht door ZSR » ma 25 mei, 2026 21:06

Tja geen idee welk nummer optie 1 is. Kwam van een hm cadillac af. Ik heb die altijd met winterbanden gereden en de optie 2 met zomerbandjes.
Iedereen alvast reuze bedankt voor de reacties. Was al bang voor opties 3,4,6…😂

De balans hangt nu nog naar optie 2.

Plaats reactie