Heb ik de eerste Facelift 9-3?

2002-2012
Gebruikersavatar
Driver792
Geregistreerd lid
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 16 sep, 2024 9:16
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Heb ik de eerste Facelift 9-3?

Bericht door Driver792 » ma 09 feb, 2026 18:30

Hoi! Ik heb een 9-3 SS Aero 2.8tV6 uit 2007. Op kenteken gezet op 15 oktober 2007. Kenteken is 57-XV-TL.
Ik zie regelmatig auto's worden aangeboden met X-kentekens die nog de oude neus hebben!
En ik zie op MP een dat een zgn. Intro edition facelift wordt aangeboden met ZB-kenteken met een datum inschrijving 26 november.
En een facelift 9-3 met 02-XV-XS met 19 oktober datum inschrijving.

Ik ben benieuwd of er nog oudere Facelift 9-3's zijn of dat ik echt de eerste heb!

Afbeelding
Afbeelding
SAAB 9-3 SportSedan 2,8 V6 Turbo Aero Aut @ Stage 1, Jet Black (my2008)
Saab 9-3 OG 2.0T SE Cabrio @ stage 1 1998 (Sold)
Saab 9-3 OG 2.0t S/SE T5 Aut 2000 (Sold)
SAAB 9-3 SportSedan 2.2 TiD Vector 2004 (Sold)
SAAB 9-3 OG turbo SE 05-1999 @ Stage 3, Frost Grey, sand beige leather(Sold)

Gebruikersavatar
Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur
Berichten: 16950
Lid geworden op: ma 15 sep, 2003 16:29
Regio: NL - Provincie Drenthe

Re: Heb ik de eerste Facelift 9-3?

Bericht door Style&Co » ma 09 feb, 2026 19:15

je kon heel goed de eerste facelift 9-3 kunnen hebben die in NL op kenteken is gezet

Deze 9-3 is nog eerder (augustus 2007) maar is pas later geimporteerd in NL (dus geen ONK): viewtopic.php?f=39&t=191642
live your dreams

Gebruikersavatar
frits 9-3
Donateur (3x)
Donateur (3x)
Berichten: 615
Lid geworden op: vr 30 sep, 2011 21:11
Regio: NL - Provincie Groningen

Re: Heb ik de eerste Facelift 9-3?

Bericht door frits 9-3 » ma 09 feb, 2026 19:30

Ik heb 98-XT-GG is van 28 September 2007. Heeft facelift en ook laatste interieur.
Van Saab Sport Estate 1.9 TID, Sport Estate 1.9 TTID, V70 D5 Summum, XC60 D3, XC70 D4, XC60 T5 naar XC70 T5 Nordic+ en Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Vector (facelift). :O:

FSC
Geregistreerd lid
Berichten: 152
Lid geworden op: zo 27 aug, 2023 16:06
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Re: Heb ik de eerste Facelift 9-3?

Bericht door FSC » di 10 feb, 2026 9:51

Er zal wel wat overlap zijn. Ik heb een T kenteken met nog de oude neus, heb ook weleens een T gezien met facelift neus maar nu ik dit type twijfel ik weer. T zal idd x zijn.

Op wikipedia staan wel lijsten met kenteken - datum iig.

jansen
Donateur (7x)
Donateur (7x)
Berichten: 6527
Lid geworden op: di 09 nov, 2004 22:24
Regio: NL - Provincie Utrecht

Re: Heb ik de eerste Facelift 9-3?

Bericht door jansen » di 10 feb, 2026 13:13

HL-238-S 9-3 Aero V6 US import laatste neus 30-06-2007 Amerikaanse markt werd als eerste bevoorraad vanaf maand juni 2007 al met 2008 modeljaren, Europa pas vanaf september hetzelfde jaar.

Gebruikersavatar
Rico1303
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 549
Lid geworden op: ma 14 nov, 2011 0:06
Regio: NL - Provincie Drenthe

Re: Heb ik de eerste Facelift 9-3?

Bericht door Rico1303 » di 10 feb, 2026 19:42

Afbeelding

Ik heb 76-xv-bn
Was een orginele facelift
5-10-2007

Gebruikersavatar
Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur
Berichten: 16950
Lid geworden op: ma 15 sep, 2003 16:29
Regio: NL - Provincie Drenthe

Re: Heb ik de eerste Facelift 9-3?

Bericht door Style&Co » di 10 feb, 2026 19:48

jansen schreef:
di 10 feb, 2026 13:13
HL-238-S 9-3 Aero V6 US import laatste neus 30-06-2007 Amerikaanse markt
worden Amerikaanse imports niet veel vaker op die datum gezet? Ongeacht de echte datum deel1?
live your dreams