Wouter mag een stukje sturen in een Turbo X met 400+ pk
Autoblog en Turbo X
-
Luthart
- Geregistreerd lid
- Berichten: 1698
- Lid geworden op: di 24 okt, 2023 18:47
- Regio: NL - Provincie Drenthe
Autoblog en Turbo X
Groet Daniël
1997 900 SE Turbo Talladega Coupé, Cayenne red
Restotec - Vapour blasting voor o.a. auto-, motor- en oltimeronderdelen.
1997 900 SE Turbo Talladega Coupé, Cayenne red
Restotec - Vapour blasting voor o.a. auto-, motor- en oltimeronderdelen.
-
Lennart.
- Geregistreerd lid
- Berichten: 2293
- Lid geworden op: za 24 nov, 2007 14:40
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: Autoblog en Turbo X
Als je meer wilt lezen over dit project met bijbehorende foto’s en dyno grafieken check gerust hier de website:
https://www.lammertsetechniek.nl/post/t ... ginele-ecu
En als je het leuk vind hebben we ook nog wat andere projecten op de project pagina staan waaronder een 700pk sterke turbo X
https://www.lammertsetechniek.nl/post/s ... p-and-more
https://www.lammertsetechniek.nl/post/t ... ginele-ecu
En als je het leuk vind hebben we ook nog wat andere projecten op de project pagina staan waaronder een 700pk sterke turbo X
https://www.lammertsetechniek.nl/post/s ... p-and-more
-
Luthart
- Geregistreerd lid
- Berichten: 1698
- Lid geworden op: di 24 okt, 2023 18:47
- Regio: NL - Provincie Drenthe
Re: Autoblog en Turbo X
Bedankt voor de links.
Komt de turbo bij Van der Lee vandaan?
EDIT: die geprinte uitlaatspruitstukken zijn wel cool. Vraag me alleen af of 316L wel het juiste materiaal is daarvoor wat betreft temperatuur…
Het spruitstuk wordt heter dan 425 graden… de turbine wielen van de turbo’s zijn niet voor niets van inconel gemaakt.
Komt de turbo bij Van der Lee vandaan?
EDIT: die geprinte uitlaatspruitstukken zijn wel cool. Vraag me alleen af of 316L wel het juiste materiaal is daarvoor wat betreft temperatuur…
Het spruitstuk wordt heter dan 425 graden… de turbine wielen van de turbo’s zijn niet voor niets van inconel gemaakt.
Laatst gewijzigd door Luthart op do 05 feb, 2026 12:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet Daniël
1997 900 SE Turbo Talladega Coupé, Cayenne red
Restotec - Vapour blasting voor o.a. auto-, motor- en oltimeronderdelen.
1997 900 SE Turbo Talladega Coupé, Cayenne red
Restotec - Vapour blasting voor o.a. auto-, motor- en oltimeronderdelen.
-
Turbobakk
- Donateur (8x)

- Berichten: 2169
- Lid geworden op: vr 10 okt, 2003 16:04
- Regio: NL - Provincie Flevoland
Re: Autoblog en Turbo X
Grappig, ik zie ook de 81-HLD-6 voorbij komen op jullie website. Dat is mijn oude TurboX. Gekocht januari 2016 en verkocht oktober 2021


Turbobakk
Saab 900 Classic Coupé T5 1993
Saab Sonett 1973
Saab 900 Classic Coupé T5 1993
Saab Sonett 1973
-
caspar
- Donateur (5x)

- Berichten: 1964
- Lid geworden op: wo 15 jun, 2016 15:07
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Re: Autoblog en Turbo X
Gaaf !! mooi geluid. Blijf het een waanzinnige auto vinden!
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

- Berichten: 16950
- Lid geworden op: ma 15 sep, 2003 16:29
- Regio: NL - Provincie Drenthe
Re: Autoblog en Turbo X
Wouter Karsten heeft destijds bij inroductie de Turbo X ook al getest. Leuke re-do na 18 jaar
Zoals Dion en Lennart de Turbo X nu aan het preparen zijn en op 400pk komen (en in de toekomst nog meer) zo was de Turbo X ook ooit bedoeld door Saab. Dat had een 'Halo' auto geweest van jewelste. Daarmee had Saab zichzelf gemanouvreerd in een zeer select gezelschap van automerken. Zoals Saab dat ook deed met de Viggen (hot hatch avanat la lettre... 230 pk alleen op de voorwielen), 900 turbo en 99 turbo. Stalolders van GM zorgen ervoor dat de TurboX werd gecastreerd tot 280 pk omdat ze anders teveel interne concurrentie zouden hebben (bv Corvette)
Ik blijf erbij... niet GM maar een merk als BMW had in 2000 Saab moeten vernemen. Had prima gepast in dat porfolio (toen en nu)
Zoals Dion en Lennart de Turbo X nu aan het preparen zijn en op 400pk komen (en in de toekomst nog meer) zo was de Turbo X ook ooit bedoeld door Saab. Dat had een 'Halo' auto geweest van jewelste. Daarmee had Saab zichzelf gemanouvreerd in een zeer select gezelschap van automerken. Zoals Saab dat ook deed met de Viggen (hot hatch avanat la lettre... 230 pk alleen op de voorwielen), 900 turbo en 99 turbo. Stalolders van GM zorgen ervoor dat de TurboX werd gecastreerd tot 280 pk omdat ze anders teveel interne concurrentie zouden hebben (bv Corvette)
Ik blijf erbij... niet GM maar een merk als BMW had in 2000 Saab moeten vernemen. Had prima gepast in dat porfolio (toen en nu)
live your dreams
-
Luthart
- Geregistreerd lid
- Berichten: 1698
- Lid geworden op: di 24 okt, 2023 18:47
- Regio: NL - Provincie Drenthe
Re: Autoblog en Turbo X
Een Corvette is toch niet te vergelijk… en die heeft een V8.
Ik betwijvel die stelling… het zal eerder zo zijn ivm de Opel Vectra OPC…
In mijn beleving was de Viggen meer een reactie op de 850 T5R als je het mij vraagt… hoewel de 900 SVO was al van 1995.
Ik betwijvel die stelling… het zal eerder zo zijn ivm de Opel Vectra OPC…
In mijn beleving was de Viggen meer een reactie op de 850 T5R als je het mij vraagt… hoewel de 900 SVO was al van 1995.
Groet Daniël
1997 900 SE Turbo Talladega Coupé, Cayenne red
Restotec - Vapour blasting voor o.a. auto-, motor- en oltimeronderdelen.
1997 900 SE Turbo Talladega Coupé, Cayenne red
Restotec - Vapour blasting voor o.a. auto-, motor- en oltimeronderdelen.
-
MVE
- Geregistreerd lid
- Berichten: 751
- Lid geworden op: di 07 feb, 2017 0:29
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: Autoblog en Turbo X
Ik ken de claim dat een 400pk (+) Turbo X niet mocht door oa de Corvette, maar ik heb laatst in een Corvette Z06 uit 2008 gereden en de mensen die die claim geloven hebben dat zeker niet.Luthart schreef: ↑do 05 feb, 2026 18:44Een Corvette is toch niet te vergelijk… en die heeft een V8.
De Corvette is een andere klasse. Maar misschien de CTS-V ofzo… Dat zou kunnen.
EDIT: die had 560pk uit een SC V8. Nee. Echt geen concurrentie.
@9_Surplus
Moos Saabloos.
Ex: ‘90 900 Coupé i8 | ‘98 9-3 Coupé LPG | ‘05 9-3 Cabrio Hirsch | ‘06 9-3 Combi V6| ‘08 9-3 Combi TTID
Moos Saabloos.
Ex: ‘90 900 Coupé i8 | ‘98 9-3 Coupé LPG | ‘05 9-3 Cabrio Hirsch | ‘06 9-3 Combi V6| ‘08 9-3 Combi TTID
-
rutgerreinier
- Donateur

- Berichten: 5828
- Lid geworden op: za 01 dec, 2007 21:43
- Regio: NL - Provincie Friesland
Re: Autoblog en Turbo X
Turbo X in het vaarwater van Corvette
Zijn toch totaal verschillende auto’s.
Probeer eens 4 mensen normaal in een corvette te krijgen.
CTS-V is wel erg bruut, vooral in Wagon uitvoering.
Zijn toch totaal verschillende auto’s.
Probeer eens 4 mensen normaal in een corvette te krijgen.
CTS-V is wel erg bruut, vooral in Wagon uitvoering.
SAABloos
Sold:
SAAB 9-3 SportEstate AERO TTiD DIONHPT 230pk 12/2008
SAAB 9-3 SportCabrio ARC 2.0T 210pk 2006
SAAB 9-3 Sport Sedan ARC 1.8t 150pk 2003
SAAB 9-3 2.0t S 154pk 1999
Sold:
SAAB 9-3 SportEstate AERO TTiD DIONHPT 230pk 12/2008
SAAB 9-3 SportCabrio ARC 2.0T 210pk 2006
SAAB 9-3 Sport Sedan ARC 1.8t 150pk 2003
SAAB 9-3 2.0t S 154pk 1999