ombouw/facelift 9-3 ss aero MY 2002-07 naar MY 2008
-
rwssterk
- Geregistreerd lid
- Berichten: 31
- Lid geworden op: zo 20 feb, 2011 11:24
- Regio: - kies een regio
ombouw/facelift 9-3 ss aero MY 2002-07 naar MY 2008
Op termijn staat mogelijk de aankoop van een 2e/3e Saab op de planning. Ik ben gecharmeerd van het exterieur (voor- en achterbumper) van de 9-3 SS aero MY 2008 maar minder van het dashboard/instrumentenpaneel. Het dashboard/instrumentenpaneel van MY 2002-07 spreekt mij meer aan. Nu zijn er twee opties: 1) MY 2002-07 kopen en de benodigde onderdelen voor de exterieurombouw naar MY 2008 kopen (handleiding en welke onderdelen benodigd mij reeds bekend). 2) MY 2008 kopen en dashboard/instrumentenpaneel uit MY 2002-07 erin zetten. Deze tweede optie lijkt een stuk lastiger, kwam er wel iets van tegen op UK saabs. Iemand ervaring mee en wat zou aantrekkelijker zijn qua kostenplaatje?
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

- Berichten: 16950
- Lid geworden op: ma 15 sep, 2003 16:29
- Regio: NL - Provincie Drenthe
Re: ombouw/facelift 9-3 ss aero MY 2002-07 naar MY 2008
optie 1 is de snelste optie. Optie 2 is schieronmogelijk omdat niet alleen de interieurhardware (acc, radio, etc) anders is maar ook de draadbomen/aansturing (bus systeem).
Voor optie 1 is er een snelle variant en de originele variant qua radiatorbalk tussen de voorschermen waar de motorkap op sluit. De uitsparingen voor de koplampen zijn anders. Dat kun je allemaal vervangen zodat het origineel is of je kunt het gedeelte boven de koplampen er uitslijpen zodat de nieuwe koplampen passen. Qua stevigheid maakt het niet veel uit
Voor optie 1 is er een snelle variant en de originele variant qua radiatorbalk tussen de voorschermen waar de motorkap op sluit. De uitsparingen voor de koplampen zijn anders. Dat kun je allemaal vervangen zodat het origineel is of je kunt het gedeelte boven de koplampen er uitslijpen zodat de nieuwe koplampen passen. Qua stevigheid maakt het niet veel uit
live your dreams
-
rwssterk
- Geregistreerd lid
- Berichten: 31
- Lid geworden op: zo 20 feb, 2011 11:24
- Regio: - kies een regio
Re: ombouw/facelift 9-3 ss aero MY 2002-07 naar MY 2008
Dank!. Dat bevestigt mijn keuze t.z.t. voor optie 1. Op de website van Tammeling staat heel behulpzaam de ombouwhandleiding en de benodigdheden zag ik dus dat komt wel goed!
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

- Berichten: 16950
- Lid geworden op: ma 15 sep, 2003 16:29
- Regio: NL - Provincie Drenthe
Re: ombouw/facelift 9-3 ss aero MY 2002-07 naar MY 2008
omdat ik een onbenul ben qua electra vond ik de stekkers omzetten (tbv koplampen) nog het lastigst
Tip: In Engeland staan MY08> cabrios met dieselmotor voor heel weinig te koop. Daar pak je heel makkelijk alles van over. Met een beetje geluk kun je eentje in dezelfde kleur kopen. Scheelt spuiten
Voor het oude type interieur zijn inmiddels zeer fraaie multimedia oplossingen (radio, dab, navi, carplay) die op de plek van de radio ingebouwd kunnen worden. Daar knapt dat interieur enorm van op
Tip: In Engeland staan MY08> cabrios met dieselmotor voor heel weinig te koop. Daar pak je heel makkelijk alles van over. Met een beetje geluk kun je eentje in dezelfde kleur kopen. Scheelt spuiten
Voor het oude type interieur zijn inmiddels zeer fraaie multimedia oplossingen (radio, dab, navi, carplay) die op de plek van de radio ingebouwd kunnen worden. Daar knapt dat interieur enorm van op
live your dreams
-
rwssterk
- Geregistreerd lid
- Berichten: 31
- Lid geworden op: zo 20 feb, 2011 11:24
- Regio: - kies een regio
Re: ombouw/facelift 9-3 ss aero MY 2002-07 naar MY 2008
Die UK tip is wel interessant, moet wel even kijken hoe dat qua invoer weer zou gaan.......En inderdaad liever geen spuitwerk maar direct in dezelfde kleur. Een mooie upgrade vind ik zelf de km teller van de 9-5NG in de 9-3 plaatsen. Wensen te over:)
-
Rico1303
- Donateur (2x)

- Berichten: 549
- Lid geworden op: ma 14 nov, 2011 0:06
- Regio: NL - Provincie Drenthe
Re: ombouw/facelift 9-3 ss aero MY 2002-07 naar MY 2008
Ooit wil ik die ombouw ook nog een keer doen. Nieuwe neus op een oude neus zetten. Lijkt me redelijk goed te doen.
Tbv de andere neus. Ik heb momenteel een 2008 ttid sloper staan waar van de neus eigenlijk nog op een nieuwe eigenaar wacht.
Mocht je daarin interesse hebben.
Tbv de andere neus. Ik heb momenteel een 2008 ttid sloper staan waar van de neus eigenlijk nog op een nieuwe eigenaar wacht.
Mocht je daarin interesse hebben.
-Saab 99 1972 T16 T5
-Saab 99 1979 Turbo2 (2x)
-Saab 9-3 2008 Estate1.9Tid 2.0T
(Laser red
)
-Saab 9-3 2011 Sedan1.9TTid 2.8T V6 
Oud:
-Saab 99 1984 walnoot
Tech2 in regio Emmen 
-Saab 99 1979 Turbo2 (2x)
-Saab 9-3 2008 Estate
-Saab 9-3 2011 Sedan
Oud:
-Saab 99 1984 walnoot
-
rwssterk
- Geregistreerd lid
- Berichten: 31
- Lid geworden op: zo 20 feb, 2011 11:24
- Regio: - kies een regio
Re: ombouw/facelift 9-3 ss aero MY 2002-07 naar MY 2008
Is de sloper een aero? Dan is het mogelijk interessant.
-
Rico1303
- Donateur (2x)

- Berichten: 549
- Lid geworden op: ma 14 nov, 2011 0:06
- Regio: NL - Provincie Drenthe
Re: ombouw/facelift 9-3 ss aero MY 2002-07 naar MY 2008
Nee vector sorry
-Saab 99 1972 T16 T5
-Saab 99 1979 Turbo2 (2x)
-Saab 9-3 2008 Estate1.9Tid 2.0T
(Laser red
)
-Saab 9-3 2011 Sedan1.9TTid 2.8T V6 
Oud:
-Saab 99 1984 walnoot
Tech2 in regio Emmen 
-Saab 99 1979 Turbo2 (2x)
-Saab 9-3 2008 Estate
-Saab 9-3 2011 Sedan
Oud:
-Saab 99 1984 walnoot
-
rwssterk
- Geregistreerd lid
- Berichten: 31
- Lid geworden op: zo 20 feb, 2011 11:24
- Regio: - kies een regio
Re: ombouw/facelift 9-3 ss aero MY 2002-07 naar MY 2008
ok jammer maar dank voor het meedenken!
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

- Berichten: 16950
- Lid geworden op: ma 15 sep, 2003 16:29
- Regio: NL - Provincie Drenthe
Re: ombouw/facelift 9-3 ss aero MY 2002-07 naar MY 2008
wat voor kleur heeft jouw cabrio?
live your dreams
-
rwssterk
- Geregistreerd lid
- Berichten: 31
- Lid geworden op: zo 20 feb, 2011 11:24
- Regio: - kies een regio
Re: ombouw/facelift 9-3 ss aero MY 2002-07 naar MY 2008
Heb geen cabrio. Op dit moment rij ik een zwarte 9-3 OG coupe aero salomon met viggen specs maar daarnaast zou ik graag nog een 9-3 SS aero willen rijden. Zwart lijkt mij qua kleur het makkelijkste om te vinden als ik ga ombouwen.
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

- Berichten: 16950
- Lid geworden op: ma 15 sep, 2003 16:29
- Regio: NL - Provincie Drenthe
Re: ombouw/facelift 9-3 ss aero MY 2002-07 naar MY 2008
deze auto alleen lijkt mij al een topic op zich waard. Ik heb exact dezelfde (2002 dus Viggen bodykit en stoelen)rwssterk schreef: ↑za 24 jan, 2026 16:00zwarte 9-3 OG coupe aero salomon met viggen specs
live your dreams
-
rwssterk
- Geregistreerd lid
- Berichten: 31
- Lid geworden op: zo 20 feb, 2011 11:24
- Regio: - kies een regio
Re: ombouw/facelift 9-3 ss aero MY 2002-07 naar MY 2008
De mijne ook uit 2002, met viggen spoiler, antenne en velgen. Qua interieur zou ik er nog wel eens ipv de zwart/grijze stoelen een zwart/oranje (flame orche volgens mij) interieur willen inzetten....Ooit eens los kunnen kopen voor slechts 300 euro maar dom genoeg niet gedaan........
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

- Berichten: 16950
- Lid geworden op: ma 15 sep, 2003 16:29
- Regio: NL - Provincie Drenthe
Re: ombouw/facelift 9-3 ss aero MY 2002-07 naar MY 2008
Veel mensen vinden dat zwart oranje Viggen interieur spuuglelijk. Ik denk dat er mensen zijn die met je willen ruilenrwssterk schreef: ↑za 24 jan, 2026 16:19Qua interieur zou ik er nog wel eens ipv de zwart/grijze stoelen een zwart/oranje (flame orche volgens mij) interieur willen inzetten....Ooit eens los kunnen kopen voor slechts 300 euro maar dom genoeg niet gedaan........
live your dreams
-
rwssterk
- Geregistreerd lid
- Berichten: 31
- Lid geworden op: zo 20 feb, 2011 11:24
- Regio: - kies een regio
Re: ombouw/facelift 9-3 ss aero MY 2002-07 naar MY 2008
Dat is dan misschien een oproepje waard. Heb ook losse covers bij Lseats in de USA gezien, best schappelijk geprijsd maar met porto en invoer zal het wel weer tegenvallen...