Dag allemaal,
Vraagje over de zgn. "cowl plate" voor mijn Saab 9-3SS (12780681).
Valt me laatste tijd op dat deze er redelijk verweerd uit ziet en vervangende exemplaren zijn moeilijk te vinden en vooral zeer prijzig.
Het zwarte gaat eraf en er je ziet nu een soort vale, verweerde laag (grijzig/wit).
Iemand een idee hoe ik deze weer netjes zwart kan maken? Gaat om de rubberachtige rand aan de onderkant van de voorruit, deze:
https://www.esaabparts.com/viewparts.ph ... =583797114
Cowl plate Saab 9-3 SS (12780681)
-
Rob de tuinman
- Geregistreerd lid
Re: Cowl plate Saab 9-3 SS (12780681)
Hoi voor een tijdelijke oplossing kun je met een onderhoud spray voor kunstof de kleur aardig terug krijgen of ook tijdelijk met een föhn (verfbrander) kun je het weer er aardig uit krijgen.
En anders spuiten met zwarte plastic verf.
Gr Rob
En anders spuiten met zwarte plastic verf.
Gr Rob
-
LarsJanse
- Donateur

Re: Cowl plate Saab 9-3 SS (12780681)
Ik heb goede ervaringen met Gyeon Q² Trim EVO. Kost wat per flesje maar blijft zeker een half jaar zitten en met 1 flesje kun je al je kunststof delen gerust een keer of 3 behandelen
Andere (goedkopere) opties zijn de plastic restorer middeltjes uit het bouwmarkt oid. Gekookte lijnolie erin wrijven kan ook. Dat houdt allemaal wat minder lang dus moet je vaker herhalen
Andere (goedkopere) opties zijn de plastic restorer middeltjes uit het bouwmarkt oid. Gekookte lijnolie erin wrijven kan ook. Dat houdt allemaal wat minder lang dus moet je vaker herhalen