Iemand al eens het laatste zij raampje van de estate vervangen?

2002-2012
Plaats reactie
ZSR
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Iemand al eens het laatste zij raampje van de estate vervangen?

Bericht door ZSR » zo 23 nov, 2025 20:49

Onverlaat heeft met iets scherps een snee in het rubber van het “hockeypuck” raampje gemaakt.
Dacht eerst kwestie van rubber vervangen maar het lijkt erop dat het een geheel is. Raam plus rubber (93185019)

Iemand ervaring mee? Schroef off schroef on?

LarsJanse
Donateur
Donateur

Re: Iemand al eens het laatste zij raampje van de estate vervangen?

Bericht door LarsJanse » zo 23 nov, 2025 21:13

ZSR schreef:
zo 23 nov, 2025 20:49
Onverlaat heeft met iets scherps een snee in het rubber van het “hockeypuck” raampje gemaakt.
Dacht eerst kwestie van rubber vervangen maar het lijkt erop dat het een geheel is. Raam plus rubber (93185019)

Iemand ervaring mee? Schroef off schroef on?
Neem aan dat je het allerachterste raampje bedoelt, dus niet die in de deur zit? Geen ervaring mee, maar heb wel de werkplaatshandleiding gevonden. Weet niet of je r blij van wordt, lijkt me nogal bewerkelijk….

https://saabwisonline.com/9-3-9440/2008 ... -window-5d

Rico1303
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Rico1303 » zo 23 nov, 2025 21:15

Sorry ik dacht die van de deur.

die na de deur zit gelijmd

ZSR
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door ZSR » zo 23 nov, 2025 21:59

Idd het allerlaatste raampje, dus niet in de deur. En dat allemaal omdat het rubber beschadigd is. Pff. Dank voor de handleiding!

IJzerdraad. Lijkt heel erg op de wijze hoe je bij een citroen 2CV de vooruit eruit en erin zit. Helaas wat ervaring mee lang geleden 😅

werli
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door werli » ma 24 nov, 2025 9:41

heey

raam zit er in gelijmd
ruit heeft 2 pas pinnen om het op de juiste plaats te zetten
ik heb een gebruikte ruit eruit gezaagd met een multi tool langs binnen uit;ik kan je zeggen dat je heel voorzichtig te werk dient te gaan
zaag je die eruit met een snijdraad dan beschadig je de buitenste zwarte rand (die rand is meestal al beschadig door ouderdom)

ik weet nog dat ik de pas pin (in de scherpe koek bovenaan ) mee doorgezaagd had,daardoor was het uitkijken bij terug plaatsen
positioneren met ducktape

mvg werner

ps: 2x dat ik er 1 uit wilde halen is mislukt ruit scheurde

ZSR
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door ZSR » di 25 nov, 2025 11:24

Dank! En alles omdat de snee in het rubber mijn ocd helemaal van slag brengt grr. Ok dus snijdend trekken is oppassen. Zag een goede (op zicht) tweedehands op internet. Allen is het nu dus de vraag hoe ze die (indien al mogelijk) er netjes uitgehaald hebben zodat het een waardige fit is voor mijn auto.grr

jansen
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door jansen » zo 28 dec, 2025 15:35

Weet iemand wat met ZSR aan de hand is ???? hij is al een maand lang niet meer aktief op dit forum. Hoop dat het niet iets ernstigs is.

Plaats reactie