Goedemorgen, heeft iemand ervaring met het vervangen van de hoofdremcilinder van een 9-3 V6 model 2008. Cilinder is slecht en moet worden vervangen. Echter, na het verwijderen van de koelvloeistof reservoir, kom ik een hitte schild tegen die geschroefd zit aan het schutbord en cilinder. Moet dit schild in zijn geheel worden verwijderd? Hoe kom ik hier überhaupt bij??
Ik denk met weemoed terug aan mijn Saab V4 waar alles redelijk toegankelijk was.
Iemand tips?
Thanks,
Eric
Vervangen hoofdremcilinder
-
belomorkanal
- Geregistreerd lid
Re: Vervangen hoofdremcilinder
Hej,
Zit voorin een torx (bij mij dan), net onder of op je hoofdcilinder, je kan 'm net zien. het hitteschild los maakt het makkelijker om bij de remleiding te komen die aan de rechterkant van de hoofdcilinder zit:

Zit voorin een torx (bij mij dan), net onder of op je hoofdcilinder, je kan 'm net zien. het hitteschild los maakt het makkelijker om bij de remleiding te komen die aan de rechterkant van de hoofdcilinder zit:
-
Trinthamer
- Geregistreerd lid
Re: Vervangen hoofdremcilinder
Bedankt voor je reactie. Ik zie nu de 2e schroef waar het hitteschild mee vast zit. Ook moet ik de accu en accubak verwijderen om bij de remcilinder uit te komen. Leuke klus