Steuntjes achterdemper

2002-2012
Plaats reactie
TheMies
Geregistreerd lid

Steuntjes achterdemper

Bericht door TheMies » zo 24 aug, 2025 23:16

Hoi allemaal. Weten jullie evt of ik losse steunen kan krijgen/bestellen (en welk nummer) voor mijn achter schokdempers? De bovenkant van de bout is aan beide kanten verdwenen,zie foto! De een zegt je kunt het los bestellen, terwijl anderen zeggen dat er een gehele nieuwe veerpoot onder moet.

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

busy
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Re: Steuntjes achterdemper

Bericht door busy » ma 25 aug, 2025 0:14

Het Nr is 12796037 originele leverancier Sachs

Los te bestellen

LarsJanse
Donateur
Donateur

Bericht door LarsJanse » ma 25 aug, 2025 18:10

Los te bestellen bij de gebruikelijke onderdelen leveranciers. JenD R&D etc. Met bovengenoemd onderdeelnummer.
Gezien het zand en de corrosie op de foto zal het wel een goed idee zijn om eea alvast schoon te maken en in te spuiten met wd40 of iets equivalents, anders wordt het nog wel wat geworstel om de boutjes en de schokdemper los te krijgen,

reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door reiernumans » ma 25 aug, 2025 21:08

Ik heb nog wel een setje schokdempers met goede steuntjes erop liggen, bij 185dkm gedemonteerd ivm upgrade (en toen alles nieuw gekocht). Stuur maar een pb als je interesse hebt.

Voorzijde met steun/axiaallagers en bumpstops heb ik ook nog, van dezelfde auto.

TheMies
Geregistreerd lid

Bericht door TheMies » ma 25 aug, 2025 21:22

Bedankt allemaal voor de tips. De steuntjes zijn besteld en gaan binnenkort gemonteerd worden. De schokbrekers zijn prima dus helaas niet nodig. En dat was het enige punt voor de apk en na 301000km mag het voorkomen toch? ;-)

jansen
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door jansen » di 26 aug, 2025 11:41

De grote vraag is alleen ofdat je de oude los gedraaid krijgt om ze te vervangen, ze kunnen weleens goed vast geroest zitten, dan kan je ze beter gelijk in de oudijzerbak gooien, schokdempers gaan geen 301000km mee, worden dan fietspompen en als je de foto,s kritisch bekijkt zijn deze dempers de laatste 20jaar niet los geweest.

TheMies
Geregistreerd lid

Bericht door TheMies » di 26 aug, 2025 11:47

De dempers zijn al eerder vervangen. Het kan er zo uit zien ivm de vakantie troep die er nog onder zit qua zand e.d.

Plaats reactie