Luchtinlaat B207

2002-2012
Plaats reactie
LarsJanse
Donateur
Donateur

Luchtinlaat B207

Bericht door LarsJanse » zo 17 aug, 2025 8:31

Een vraag, misschien hebben anderen dit ook gezien en al dan niet opgelost:

Betreft de Luchtinlaat van de motor. Nog voor het luchtfilter licht het luchtkanaal wat de lucht vanaf de bumper naar het luchtfilter leidt. Op het plaatje de leiding van 1 naar 2

Afbeelding

Zowel bij mijn vorige als huidige estate ligt die leiding steeeds los van het luchtfilterhuis, als ik hem terug stop blijft hij even zitten maar uiteindelijk trilt hij eruit. Nu funtioneert alles prima, maar ik heb toch een soort ergernis dat dat ding dan los ligt en niet vast blijft zitten op de plek waar het ontworpen is.
Hebben anderen dit ook? Op een manier opgelost/vastgezet of domweg hele buis verwijderd of nog een andere optie?

Flowe Kitttt99
Geregistreerd lid

Re: Luchtinlaat B207

Bericht door Flowe Kitttt99 » zo 17 aug, 2025 20:01

Die pijp zit op meerdere plekken vast, als dat niet langer het geval is kan hij gaan bewegen.

LarsJanse
Donateur
Donateur

Bericht door LarsJanse » ma 18 aug, 2025 17:06

Flowe Kitttt99 schreef:
zo 17 aug, 2025 20:01
Die pijp zit op meerdere plekken vast, als dat niet langer het geval is kan hij gaan bewegen.
Je bedoelt dat er gewoon bevestigingspunten zijn waar hij goed mee vast hoort te zitten, en ik dus moet gaan zoeken waar dat dan niet goed vast zit. :mrgreen:

werli
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door werli » di 19 aug, 2025 7:49

heey
1 bevestiging onder de claxon
1onder de koplamp tegen de chassi balk

mvg werner

LarsJanse
Donateur
Donateur

Bericht door LarsJanse » di 19 aug, 2025 8:15

werli schreef:
di 19 aug, 2025 7:49
heey
1 bevestiging onder de claxon
1onder de koplamp tegen de chassi balk

mvg werner
Bedankt,
Klinkt als bumper eraf om erbij te komen? Begint me wel iets te dagen van mijn vorige 9-3, zijn soort klik/klem-bevestigingen, niet boutje-moertje?

werli
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door werli » di 19 aug, 2025 8:20

bij sommige een duw er het maar tegen dingetje
andere sleutel 10

LarsJanse
Donateur
Donateur

Bericht door LarsJanse » di 19 aug, 2025 11:15

Dan kom ik er wel uit

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » do 21 aug, 2025 19:44

En demonteer het luchtfilter. Dan kun je de pijp helemaal naar binnen trekken. Dan komen de lippen ook weer achter de rand te zitten...

LarsJanse
Donateur
Donateur

Bericht door LarsJanse » za 23 aug, 2025 15:00

Vandaag bumper eraf gehad, inderdaad de bevestigingsbeugel zat niet meer vast, en de buis op twee plekken los van elkaar… nu zit hij zowel bij lichtfilter als bij bumper weer vast. Ook een stuk of wat andere bevestigingen weer vastgezet

Blijkbaar heeft bij mijn beide Saabs het buisdeel dat in het luchtfilterhuis geklemd zit nooit goed vastgezeten. Zit nu dmv de nokjes wel weer goed klem.

Plaats reactie