Foutmelding licht
-
Ndb54
- Geregistreerd lid
Foutmelding licht
Hoi,
Ik krijg de foutmelding dimlicht links voor defect.
Met Tech 2 is de verlichting op aftermarket Xenox gezet.
Xenox lampen erin gezet werkte perfect tot ik de foutmelding kreeg idd lamp defect.
Idd Xenox lamp defect.
Nu canbus led geplaatst weer de melding.
Andere canbus led geplaatst maar nog steeds de melding.
Iemand enig idee waarom?.
Gr Nico
Ik krijg de foutmelding dimlicht links voor defect.
Met Tech 2 is de verlichting op aftermarket Xenox gezet.
Xenox lampen erin gezet werkte perfect tot ik de foutmelding kreeg idd lamp defect.
Idd Xenox lamp defect.
Nu canbus led geplaatst weer de melding.
Andere canbus led geplaatst maar nog steeds de melding.
Iemand enig idee waarom?.
Gr Nico
-
Sa93Ve
- Geregistreerd lid
Re: Foutmelding licht
Ik heb jarenlang met grote tevredenheid gereden met Xenon en een ballast erachter. Verder nooit iets aangepast met de Tech 2. Nu heb ik er LED in laten zetten door Reier die een software update gedaan heeft, wellicht dat die je daarbij kan helpen. Ik rijd bouwjaar 2010.
-
Rico1303
- Donateur (2x)

2004 met led erin wil niet altijd. Je kan de UEC Underhood electrical Center laten update. Maar dit schijnt niet altijd de oplossing te kunnen zijn bij de oudere jaartallen
-
fozwart
- Donateur (7x)

Af en toe kun je geluk hebben met een auto van de eerste jaartallen dat het verlichtingscontrole systeem in de stand "aftermarket xenon" met een Led lamp om kan gaan. Bij jouw lamp dus niet. Jouw jaartal heeft een software update nodig om met LED om te gaan. Reier Numans van Reierparts kan je een software update doen.
-
Ndb54
- Geregistreerd lid
Duidelijk 2 keuzes. Software update of terug naar Xenox.
Ga er over nadenken welke keuze ik maak.
Iedereen bedankt voor het meedenken.
Ga er over nadenken welke keuze ik maak.
Iedereen bedankt voor het meedenken.
-
reiernumans
- Donateur (2x)

2003-2007 auto’s hebben een heel gevoelig canbus systeem op dim-/grootlicht. Helaas kan alleen op chassisnummers van MY06 en 07 de UEC geüpdatet worden om de gevoeligheid wat te verlagen. Daarna zijn de meeste LEDs in stand xenon type 2 knipper en storingsvrij. Bij 2003-2005 auto’s kan dat alleen met een hele dikke weerstand achter het LEDlampje (reduceert de lichtopbrengst, echt zonde) en instellen op xenon type 2, of met aftermarket software in de UEC. In het geval van aftermarket UEC software kun je alles aan de voorkant vervangen voor LED zonder storingen.
Ik denk dat LED wel de moeite waard is tov xenon, maar als je 2004 auto nu nog de originele koplampen heeft zou ik ook adviseren om die te vervangen voor nieuwe (niet andere, nieuwe). Dat doet vaak significant meer voor de lichtopbrengst, en de combinatie is helemaal briljant (LED in nieuwe koplampunits).
Ik denk dat LED wel de moeite waard is tov xenon, maar als je 2004 auto nu nog de originele koplampen heeft zou ik ook adviseren om die te vervangen voor nieuwe (niet andere, nieuwe). Dat doet vaak significant meer voor de lichtopbrengst, en de combinatie is helemaal briljant (LED in nieuwe koplampunits).
-
jansen
- Donateur (7x)

inprincipe is elke modeljaar uec te updaten naar de laatste software , alleen daarvoor heb je een donor 9-3 voor nodig een 9-3 na 2007-2008 , de oude uec eraan hangen en updaten maar.
-
reiernumans
- Donateur (2x)

Dan krijg je de UEC vervolgens niet meer getrouwd aan de auto, dat trucje heb ik al meermaals geprobeerd. Juiste softwareversie voor het bouwjaar erin en hij doet het dan wel weer, maar is nog steeds heel gevoelig op dimlicht/grootlicht.
-
jansen
- Donateur (7x)

Uec krijg je dan echt wel opnieuw getrouwd, is kwestie juiste bouwjaar selecteren, heb reeds meerdere 2003 en 2004 modellen voorzien van led verlichting storingsvrij werkend.