Ombouw electrische stoelen
-
J.vandermeulen
- Donateur

Ombouw electrische stoelen
In de buurt wordt dit geveild: https://www.troostwijkauctions.com/l/sa ... 1-28126-75
In deze auto zitten electrisch verstelbare stoelen. Is het een grote klus om het leer van een handmatige stoel over te zetten naar het chassis van een electrische stoel? En is het aansluiten van een electrisch verstelbare stoel een grote klus?
In deze auto zitten electrisch verstelbare stoelen. Is het een grote klus om het leer van een handmatige stoel over te zetten naar het chassis van een electrische stoel? En is het aansluiten van een electrisch verstelbare stoel een grote klus?
-
Gårdarket
- Donateur (5x)

Re: Ombouw electrische stoelen
Wordt toch een duur grapje? Of denk je de auto voor een bodemprijs te kunnen kopen.
Deze stond voorheen te koop voor €5450, dan weet je ook wel een beetje wat de auto minimaal moet opbrengen op een veiling.
Deze stond voorheen te koop voor €5450, dan weet je ook wel een beetje wat de auto minimaal moet opbrengen op een veiling.
-
fozwart
- Donateur (7x)

Bekleding overzetten is een klus maar wel goed te doen. Als je mij een pb stuurt met daarin je emailadres dan kan ik je daar wel een handleiding voor toesturen.
Elektrische stoel installeren in een auto die dat niet heeft is mogelijk, is ook eerder gedaan, met een beetje zoeken op dit forum zou je dat moeten kunnen vinden
Elektrische stoel installeren in een auto die dat niet heeft is mogelijk, is ook eerder gedaan, met een beetje zoeken op dit forum zou je dat moeten kunnen vinden
-
reiernumans
- Donateur (2x)

De conclusie zal in ieder geval zijn dat je bedrading moet trekken naar (in ieder geval) de REC. De juiste pinnen voor in de stekkerbehuizing zijn als het goed is nog origineel leverbaar en schema's kun je vinden op bijv saabwisonline.com.
Als je dit moet laten doen wordt het best kostbaar.
Als je dit moet laten doen wordt het best kostbaar.
-
J.vandermeulen
- Donateur

Dus geen plug and play.
Een automaat en stoelen met memory zijn wel een must in een gezin met wisselend gebruik. De 9-3X heeft het wel en dat werkt geweldig. Saab heeft 3 standen waar bijvoorbeeld BMW er maar twee heeft. Bij een tesla is het weer onbeperkt maar dat ga ik hier maar niet noemen.
Een automaat en stoelen met memory zijn wel een must in een gezin met wisselend gebruik. De 9-3X heeft het wel en dat werkt geweldig. Saab heeft 3 standen waar bijvoorbeeld BMW er maar twee heeft. Bij een tesla is het weer onbeperkt maar dat ga ik hier maar niet noemen.
-
reiernumans
- Donateur (2x)

Achja, wij deden het met een handgeschakelde 9-3og met als enige optie airco. Delen met 4 bestuurders, allemaal andere zitposities, spiegelposities, niet allemaal even gewend aan de koppeling.. Ging desondanks altijd prima. Het is maar net wat je gewend bentJ.vandermeulen schreef: ↑zo 01 jun, 2025 16:51Een automaat en stoelen met memory zijn wel een must in een gezin met wisselend gebruik.
-
fozwart
- Donateur (7x)

Laten we het maar niet hebben over mijn allereerste 99. Die had Arko, maar wel een neerklapbare achterbank.reiernumans schreef: ↑zo 01 jun, 2025 18:00Achja, wij deden het met een handgeschakelde 9-3og met als enige optie airco. Delen met 4 bestuurders, allemaal andere zitposities, spiegelposities, niet allemaal even gewend aan de koppeling.. Ging desondanks altijd prima. Het is maar net wat je gewend bent![]()
-
J.vandermeulen
- Donateur

Ik weet het, ik weet het. Maar met die nieuwe full options dingen op stroom raak je verwend.
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

ik heb ng9-3 cabrios (gehad) met zowel elektrische als handmatige stoelen. Ik heb een sterke voorkeur voor de handmatige stoelen. Als iemand/iets achterin moet duurt het lang voordat een elektrische stoel voorover geklapt is én naar voren geschoven om voldoende ruimte achterlangs te hebben