Goed, kogel door de kerk, motorblok gekocht van een Vectra C met 26k op de teller. Het betreft een Z19DTH motor en zou identiek moeten zijn met het Saab blok. Nu is het blok gekomen met een Bosch brandstofpomp. Die ziet er nog netjes uit en die zou ik graag willen laten zitten. Maar is dat ook mogelijk?
Mijn huidige motor heeft een Bosch brandstofpomp met artikelnummer 0445010184
De vervangende motor heeft een Bosch brandstofpomp met artikelnummer 0445010097
Op beide brandstofpompen staat het Bosch nummer CR/CP1H3/R7010-89S
In de EPC van Saab staan weer hele andere artikelnummer en ook artikelnummers die er niet meer zijn. Daar word je soms ook niets wijs uit. Op verschillende sites van onderdelen lees ik dan weer wel dan weer niet beide artikelnummers in de beschrijving. Elferink demonteert de brandstofpomp met artikelnummer 0445010097 uit Saab 9-3 II 110kw.
Zijn de brandstofpompen identiek? Iemand die meer info heeft?
Brandstofpomp vervangen TID 110kw
-
jansen
- Donateur (7x)

Re: Brandstofpomp vervangen TID 110kw
Bosch pomp is gewoon de hoge druk pomp, verder niets byzonders aan op te merken, ik zou de pomp gewoon op het blok laten zitten en kijken straks wanneer ie loopt ofdat ie genoeg druk kan leveren, mocht het te weinig zijn kan je altijd nog druk pompje wissellen.
-
banditracer
- Geregistreerd lid
Mogelijk moet de sensor op de pomp verwisseld worden.
-
Sa93Ve
- Geregistreerd lid
Zal me benieuwen inderdaad. Kan er geen verschil in vinden tot nu toe. De Vauaxhall/Opel forums geven ook geen uitsluitsel en daar is heel veel te vinden over de Z19DTH motor. Maar dit onderwerp heel summier.jansen schreef: ↑di 07 jan, 2025 15:02Bosch pomp is gewoon de hoge druk pomp, verder niets byzonders aan op te merken, ik zou de pomp gewoon op het blok laten zitten en kijken straks wanneer ie loopt ofdat ie genoeg druk kan leveren, mocht het te weinig zijn kan je altijd nog druk pompje wissellen.
Die gaat verwisseld worden is mij verteld.banditracer schreef: ↑di 07 jan, 2025 15:23Mogelijk moet de sensor op de pomp verwisseld worden.
De pomp ziet er gewoon erg goed uit. Zonde om daar niets mee te doen.