Radio
-
Ndb54
- Geregistreerd lid
Radio
Hoi,
Misschien een domme vraag maar stel hem toch.
Als ik een andere radio installeer kan ik de bedrading voor de luidsprekers op de bedrading van de originele radio aansluiten.
Ik weet dat de originele radio moet blijven zitten.
Saab 1.8 bj 2004 geen versterker onder de bestuurders stoel.
Nico
Misschien een domme vraag maar stel hem toch.
Als ik een andere radio installeer kan ik de bedrading voor de luidsprekers op de bedrading van de originele radio aansluiten.
Ik weet dat de originele radio moet blijven zitten.
Saab 1.8 bj 2004 geen versterker onder de bestuurders stoel.
Nico
-
fozwart
- Donateur (7x)

Re: Radio
De vraag is niet dom maar je idee zou ik niet op die manier uitvoeren. De radio in het dashboard is alleen een bedieningspaneel en heeft geen luidsprekerdraden, Het geluid van de auto wordt verzorgd door de EHU en die is geplaatst onder de airco. Zit in dezelfde slede als de CD speler.
Wat je zou kunnen doen is een extra luidspreker plaatsen onder het rooster midden op het dashboard en die verbinden met het linksvoor kanaal van de EHU. Verder kun je een nieuwe radio dan wel aansluiten op de bestaande speakers. De bedrading moet dan wel van de EHU losgekoppeld worden.
Met die configuratie spelen de speakers op je nieuwe radio en komen de systeemgeluiden via de speaker onder het middenrooster,
Wat je zou kunnen doen is een extra luidspreker plaatsen onder het rooster midden op het dashboard en die verbinden met het linksvoor kanaal van de EHU. Verder kun je een nieuwe radio dan wel aansluiten op de bestaande speakers. De bedrading moet dan wel van de EHU losgekoppeld worden.
Met die configuratie spelen de speakers op je nieuwe radio en komen de systeemgeluiden via de speaker onder het middenrooster,
-
fozwart
- Donateur (7x)

Als je de EHU verwijdert dan doet je auto het niet meer. De EHU levert geluid aan de speakers voor en achter. (4x2 draden dus)
Van onder de bestuurdersstoel lopen er speakerdraden naar de voordeuren. Die zijn bedoelt voor de AMP 1 maar natuurlijk ook voor iets anders te gebruiken
Van onder de bestuurdersstoel lopen er speakerdraden naar de voordeuren. Die zijn bedoelt voor de AMP 1 maar natuurlijk ook voor iets anders te gebruiken
-
fozwart
- Donateur (7x)

De EHU geeft normaliter de systeemgeluiden door aan de linker voorste speaker. Ik zou de draad naar die speakrer verleggen naar het middenrooster en die aansluiten op een nieuwe speaker op die plaats.
Voor een nieuwe radio trek je dan een nieuwe kabel naar de locatie links voor. De overige kanalen kun je gebruiken op de nieuwe radio maar koppel ze wel af van de EHU. Niet twee versterkers op de bestaande bedrading aansluiten.
Voor een nieuwe radio trek je dan een nieuwe kabel naar de locatie links voor. De overige kanalen kun je gebruiken op de nieuwe radio maar koppel ze wel af van de EHU. Niet twee versterkers op de bestaande bedrading aansluiten.
-
Ndb54
- Geregistreerd lid
Ok dus als ik goed begrijp draad voor linksvoor gebruiken voor speaker midden dashboard.
Draaden voor speakers doorknippen voor aansluiten aan de nieuwe radio.
Speaker dashboard aan sluiten op het linkerkant linksvoor op de EHU.
Maar als je de stekker van het bedieningspaneel van de radio loskoppelen kan je toch ook niet de auto meer starten?
Draaden voor speakers doorknippen voor aansluiten aan de nieuwe radio.
Speaker dashboard aan sluiten op het linkerkant linksvoor op de EHU.
Maar als je de stekker van het bedieningspaneel van de radio loskoppelen kan je toch ook niet de auto meer starten?
-
fozwart
- Donateur (7x)

Linksvoor groen/grijs(-) met blauw/wit(+)
Rechtsvoor violet/wit(-) met geel/grijs(+)
Linksachter Blauw/wit(-) met groen(+)
Rechtsachter Blauw(-) met Wit(+)
De kleur van de draden hierboven is de kleur van draden uit de EHU. Onderweg naar achteren veranderen ze van kleur in de stekker op de hoedenplank. Op de plek van de luidsprekers achter zijn ze dan
Linksachter groen(-) met bruin/rood(+)
Rechtsachter wit/zwar(-) met groen/zwart(+)
Rechtsvoor violet/wit(-) met geel/grijs(+)
Linksachter Blauw/wit(-) met groen(+)
Rechtsachter Blauw(-) met Wit(+)
De kleur van de draden hierboven is de kleur van draden uit de EHU. Onderweg naar achteren veranderen ze van kleur in de stekker op de hoedenplank. Op de plek van de luidsprekers achter zijn ze dan
Linksachter groen(-) met bruin/rood(+)
Rechtsachter wit/zwar(-) met groen/zwart(+)
-
Ndb54
- Geregistreerd lid
Fozwart hartelijk dank voor alle informatie.
Volgende week laat ik hem uitlezen i.v.m dat het infoscherm niet werkt (geen beeld) parkeersensoren en het geluid van de knipperlichten.
Maar de radio wordt vervangen door een Andriod radio.
Als het gelukt is laat ik het weten.
Nico
Volgende week laat ik hem uitlezen i.v.m dat het infoscherm niet werkt (geen beeld) parkeersensoren en het geluid van de knipperlichten.
Maar de radio wordt vervangen door een Andriod radio.
Als het gelukt is laat ik het weten.
Nico
-
Ndb54
- Geregistreerd lid
Gisteren bedacht ik dat ik nog WOW had liggen met een Snooper.
Geinstalleerd en de Saab uitgelezen.
De volgende meldingen kwamen te voorschijn.
U 1023 SIDC
U 1304 SIS
U 2155 O BUS.
Hebben deze te maken dat de radio en het info schermpje niet werken.
Kan iemand mij vertellen wat deze meldingen inhouden.
Nico
Geinstalleerd en de Saab uitgelezen.
De volgende meldingen kwamen te voorschijn.
U 1023 SIDC
U 1304 SIS
U 2155 O BUS.
Hebben deze te maken dat de radio en het info schermpje niet werken.
Kan iemand mij vertellen wat deze meldingen inhouden.
Nico
-
fozwart
- Donateur (7x)

Ja, die kunnen er mee te maken hebben. Alleen moet je eigenlijk uitlezen met TECH II
De eerste code geeft aan dat er een knop vast zit. Volgens de snooper is het de SIDC. Dat zou het kunnen zijn maar ook van de stuurbediening
De tweede code geeft iets aan maar is niet een code die in je auto voor komt.
De derde code geeft aan dat er een apparaat mist op de optische verbinding. De code mist echter een toevoeging die er bij hoort. Maar, in ieder geval weet je dat één van de apparaten op de O-bus niet communiceert.
Ik zou eerst eens kijken op je SIDC of daar inderdaad een knopje blijft hangen
De eerste code geeft aan dat er een knop vast zit. Volgens de snooper is het de SIDC. Dat zou het kunnen zijn maar ook van de stuurbediening
De tweede code geeft iets aan maar is niet een code die in je auto voor komt.
De derde code geeft aan dat er een apparaat mist op de optische verbinding. De code mist echter een toevoeging die er bij hoort. Maar, in ieder geval weet je dat één van de apparaten op de O-bus niet communiceert.
Ik zou eerst eens kijken op je SIDC of daar inderdaad een knopje blijft hangen