welke nieuwe speakers vooraan ?
-
Lacher
- Geregistreerd lid
welke nieuwe speakers vooraan ?
Dag iedereen,
Ik heb een saab 9-3 uit 2005 met het premium 150 audio systeem.
Ik wil graag de voorste twee luidsprekers vervangen aan de voorruit door een betere set. Op de site van fozwart en andere topics worden de Boston S35 erg aangeraden maar die zijn nergens meer te vinden. Een set kickers kan ik ook niet meer vinden. Enkel een set Alpine SXE 0825 kan ik kopen maar reviews zijn gemengd. Iemand die andere speakers kan aanraden en die passen?
Ik wil geen andere versterker of extra speakers plaatsen, enkel de twee voorste luidsprekers vervangen.
Ik heb een saab 9-3 uit 2005 met het premium 150 audio systeem.
Ik wil graag de voorste twee luidsprekers vervangen aan de voorruit door een betere set. Op de site van fozwart en andere topics worden de Boston S35 erg aangeraden maar die zijn nergens meer te vinden. Een set kickers kan ik ook niet meer vinden. Enkel een set Alpine SXE 0825 kan ik kopen maar reviews zijn gemengd. Iemand die andere speakers kan aanraden en die passen?
Ik wil geen andere versterker of extra speakers plaatsen, enkel de twee voorste luidsprekers vervangen.
-
fozwart
- Donateur (7x)

Re: welke nieuwe speakers vooraan ?
Elke goede speaker van de juiste afmetingen en een weerstand van 4 ohm kan er in. Als je op internet de inbouwinstructie van de Boston S35 op zoekt en daar de afmetingen van bekijkt dan weet je meteen de maximale afmetingen. Boston S35 wordt inderdaad (helaas) niet meer geproduceerd.
-
reiernumans
- Donateur (2x)

Ik denk dat Hertz DCX87.3 het wel goed doet op die plek
-
Lacher
- Geregistreerd lid
Ok ik kijk rond.
Kan ik bvb ook speakers van 3 ohm inbouwen of gaat dat niet ? Wat is het effect hiervan ?
Ik zag bvb deze jbl speakers; https://www.tuningparts-dewitten.be/a-8 ... escription
Kan ik bvb ook speakers van 3 ohm inbouwen of gaat dat niet ? Wat is het effect hiervan ?
Ik zag bvb deze jbl speakers; https://www.tuningparts-dewitten.be/a-8 ... escription
-
Lacher
- Geregistreerd lid
Super, bedankt, misschien neem ik die gewoonreiernumans schreef: ↑ma 16 dec, 2024 21:59Ik denk dat Hertz DCX87.3 het wel goed doet op die plek
-
fozwart
- Donateur (7x)

Ik zou niet afwijken van de oorspronkelijke ohm waarde. De versterkers zijn daar op ontworpen. Ik durf niet te voorspellen wat de gevolgen van een verandering in weerstand zal zijn.
-
reiernumans
- Donateur (2x)

Gelukkig zijn die Hertz speakers gewoon 4 Ohm, net zoals 90% van de aftermarket speakers overigens. 
-
Lacher
- Geregistreerd lid
Thanks, heb ze gekocht! Ik laat weten hoe ze bevallen
-
Lacher
- Geregistreerd lid
Ondertussen geplaatst en al wat kms gereden. Het geluid is beter dan voordien dus tevreden mee