2002-2012
-
Sdikken
- Donateur

Bericht
door Sdikken » ma 02 dec, 2024 15:43
Na gisteren de melding steering wheel lock malfunction te hebben gehad vandaag besloten het contactslot schoon te maken.
Na het weer terugzetten van het contactslot worden de sleutels niet meer herkend
Is hier een oplossing voor?
Mvg Sander Dikken
-
jansen
- Donateur (7x)

Bericht
door jansen » ma 02 dec, 2024 18:24
Iets te veel schoon gemaakt, sleutel herkenning er ook uitgepoetst. Denk het meest simpelle oplossing gewoon een ander slot erin waar je nog niet aan gepoetst hebt.
-
fozwart
- Donateur (7x)

Bericht
door fozwart » ma 02 dec, 2024 20:07
Heb je alles weer op de juiste manier in elkaar gezet?
Zo ja, dan is het slot overleden.
Revisiesetje of een ander slot aanschaffen.
-
rutgerreinier
- Donateur

Bericht
door rutgerreinier » ma 02 dec, 2024 20:20
Ik moet even kijken, maar ik heb volgens mij nog wel een slot liggen. Had ik ooit als reserve gekocht.
-
Sdikken
- Donateur

Bericht
door Sdikken » ma 02 dec, 2024 21:29
Heb hem weer voorzichtig in elkaar gezet, kan maar op 1 manier volgens mij. Zal eens een kijken of ik een ander kan scoren morgen. Bedankt voor jullie reacties!
@rutgerreinier, als je je in het oosten van het land bevindt heb ik wel interesse.
-
Sdikken
- Donateur

Bericht
door Sdikken » di 03 dec, 2024 10:49
Heb vanmorgen een nieuw contactslot gehaald en hij doet het weer! Dank jullie wel!
-
jansen
- Donateur (7x)

Bericht
door jansen » vr 06 dec, 2024 18:06
Lijkt mij sterk dat hij nieuw is omdat ze al een jaar of 5 niet meer nieuw geleverd worden, graag gewoon correct vermelden ,, Heb vanmorgen een ander gebruikt of gereviseerd contaktslot gehaald en hij doet het weer. Dank jullie wel!
-
klaasj
- Donateur (8x)

Bericht
door klaasj » vr 06 dec, 2024 18:29
jansen schreef: ↑vr 06 dec, 2024 18:06
Lijkt mij sterk dat hij nieuw is omdat ze al een jaar of 5 niet meer nieuw geleverd worden, graag gewoon correct vermelden ,, Heb vanmorgen een ander gebruikt of gereviseerd contaktslot gehaald en hij doet het weer. Dank jullie wel!
Dit lijkt me toch wel nieuw.
https://www.rendcarparts.nl/onderdelen- ... D12801010R
-
fozwart
- Donateur (7x)

Bericht
door fozwart » vr 06 dec, 2024 20:07
Met dat setje maak je van een oud contactslot een bijna nieuw contactslot. De link die je geeft is een reparatiesetje. Geen nieuw contactslot.
-
Daimster
- Donateur (2x)

Bericht
door Daimster » zo 29 dec, 2024 5:44
Morning all,
Zit ook in hetzelfde schuitje.
Afgelopen week melding van steeringwheel lock.
Als ik de sleutelneruit haalde bleef het geluid van sleutel in contact. Maakte ook het klik geluid niet meer.
Nu maakt de sleutel ook geen contact meer. Krijg de auto niet meer aan en tot overmaat van ramp sta ik op de parkeerplek van de buurman die over 10 dagen terugkomt van vakantie.
Is er iemand in de buurt van Amsterdam IJburg die mij kan helpen. Of uitlezen met tech of mn auto aan de praat kan krijgen? Zit een beetje in de stress. Het is m’n daily nml.
Vergoeding is geen probleem uiteraard.
Hoor graag.
Dank alvast.
Gr Damien
-
fozwart
- Donateur (7x)

Bericht
door fozwart » zo 29 dec, 2024 15:58
Probeer eens met een stofzuiger het contactslot uit te zuigen en daarna meerdere malen met je vinger het deel van het contactslot (dat door de sleutel wordt ingedrukt) in te drukken.
-
Daimster
- Donateur (2x)

Bericht
door Daimster » wo 01 jan, 2025 15:13
beste wensen all,
Accu na een dag weer aangesloten. Sleutel even in het contact gehouden. Eruit en daarna weer er in. Soort van inlezen.
Auto deed het weer. Gaf ook weer de klik en deed alles wat het moest doen.
Ruim 1,5 dag begon er weer meldingen te komen. Steering lock en sleutel herkenning.
Gelukkig start de auto wel maar geeft geluid van sleutel in contact als ik de sleutel eruit haal. Ook geen klik meer.
Goed de stofzuiger op m’n contact gezet en m’n batterij vervangen. Mag niet baten. Storingen blijven. Auto start wel en rijdt maar zit niet lekker zo. Ik denk een nieuw contact.
Weet iemand hoe ik dit het beste kan doen? En met wat?
Gr alvast
-
fozwart
- Donateur (7x)

Bericht
door fozwart » wo 01 jan, 2025 15:24
Heb je nog geprobeerd om het contact meerdere malen met je vingers in te duwen?
Mocht alles niet helpen. Je kunt het slot proberen van binnen schoon te maken. Dat wil nog wel eens helpen. Op internet staan voldoende filmpjes hoe je dat moet doen.
Er is een revisieset te koop
https://www.rendcarparts.nl/onderdelen- ... D12801010R
Je kunt op zoek naar een gebruikte.
-
rutgerreinier
- Donateur

Bericht
door rutgerreinier » wo 01 jan, 2025 19:39
Even vinger er in drukken idd.. zit een veertje onder.
Maar schoonmaken is een betere optie. Of vervangen.
Je kan de auto zelfs starten dmv je vinger in het gat te steken terwijl de ‘sleutel’ er naast ligt.
-
Daimster
- Donateur (2x)

Bericht
door Daimster » zo 05 jan, 2025 9:38
Dat de Saab subliem is dan wel fenomenaal is, dat wist ik…
maar zó delicaat dat na een accu reset en het vervangen van de batterijen van de afstandsbedieningen alles weer werkt naar behoren …
Nu al een week.
Kan haast wel concluderen dat de batterijen van de sleutels op waren.
Eigenlijk wel logisch dat je meldingen krijgt als steering lock malfunction en key not recognised
SHSS self healing Saab System.
Wel goed het slot nog uitgezogen. Dank voor de hulp, dm en het meedenken.
Groet