Halogeen vervangen voor Xenon koplampen 9-3 Aero

2002-2012
Plaats reactie
RonnieW
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Halogeen vervangen voor Xenon koplampen 9-3 Aero

Bericht door RonnieW » vr 08 nov, 2024 19:48

Past een originele set Xenon koplampen zo op de stekkers waar nu de halogeen koplampen zitten? Er zit een aftermarket xenon set in maar wil graag naar origineel. Of is er meer (bekabeling) voor nodig dan dat? Het gaat om een bouwjaar 2006 9-3 V6 Aero.

FSC
Geregistreerd lid

Re: Halogeen vervangen voor Xenon koplampen 9-3 Aero

Bericht door FSC » vr 08 nov, 2024 20:30

Volgens mij niet.

Neem eens contact op met reiernumans hier op het forum voor de mogelijkheden

Mrwhoopie
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Mrwhoopie » vr 08 nov, 2024 22:29

Qua aanmelding zal het ook problemen geven, geen hoogte regeling en geen wasinstallatie.

jansen
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door jansen » za 09 nov, 2024 16:15

Geen hoogte regeling zal geen probleem zijn , de stuurunit AFL en bedrading liggen er toch niet dus das geen probleem, alleen bij de APK heb je wel een probleem omdat je lichtschakelaar een verstelbare hoogte regeling heeft die dan niet meer werkt, is apk afkeur..
Of de lichtschakelaar xenon mee vervangen.

MartinvR
Geregistreerd lid

Bericht door MartinvR » wo 13 nov, 2024 0:04

:shock:
Een Aero V6 zonder xenon??
Daar had ik nog niet eerder van gehoord.

Als ik mij de prijslijsten herinner van de bouwjaren 2006 en verder hadden alle aero's v6 te minste de "gewone" xenon met AHL.
Dat geldt m.i. in ieder geval voor de NL en DE versies.
En dat kon je uitbreiden met cornering light en met extra ver licht bij snelheden boven 120 kmh.

Maar ik kan t natuurlijk mis hebben.
Aero's met 4-cilinder van eerdere bouwjaren 2005 en 2004 hadden standaard gewone halogeenkoplampen. De eerste aero uit 2003 had wel xenon met AHL (en een 6-bak iplv 5-bak)

Groet Martin

RonnieW
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door RonnieW » wo 13 nov, 2024 0:27

We hebben de V6 Aero ruim 9 jaar geleden gekocht en toen zat er al aftermarket Xenon in. En hij heeft geen koplampsproeiers. De originele fabriek afleverbon zit er nog bij van de opties en daar staat geen Xenon op, een schuif/kanteldak zit er dan wel weer in. Bijzonder, dat dan weer wel.

reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door reiernumans » wo 13 nov, 2024 19:41

MartinvR schreef:
wo 13 nov, 2024 0:04
:shock:
Een Aero V6 zonder xenon??
Daar had ik nog niet eerder van gehoord.
Ik heb ze ook weleens gezien met letterlijk alle opties maar dan wel handbediende airco ipv climate control.. Je kon een hoop gekke dingen bestellen bij Saab ;-)

@RonnieW; Ik denk niet dat het de moeite is te proberen om te bouwen naar originele Xenon koplampen. Om dat helemaal correct te doen ga je er een hoop werk aan hebben en het resultaat is vervolgens toch net een beetje teleurstellend. Ik zou je aanraden om een set nieuwe halogeen koplampunits te scoren en daar een setje LED H7 lampjes in te zetten. Ik had gister een klant over de vloer voor LED lampjes die net nieuwe koplampen in z'n auto had zitten; de lichtopbrengst icm een setje LED lampjes is oprecht indrukwekkend te noemen. Doet niet of niet noemenswaardig meer onder voor moderne auto's. Mocht je hulp/advies nodig hebben mbt LED lampen mag je altijd een pb sturen.

Plaats reactie